Sofia i Marc: Priča o prijateljstvu filma i mode

Kultni trenuci.

autor BURO.
Sofia

Sofia Coppola ima novi film koji prati veličanstvenu karijeru Marca Jacobsa, a premijerno je prikazan na Venencijanskom filmskom festivalu. Naziv filma, Marc by Sofia, duhovito aludiraja na Jacobsovu omiljenu liniju Marc by Marc Jacobs.

Dokumentarac je kruna više od 20 godina saradnje najbližih prijatelja. Premijerno prikazan van konkurencije, Marc by Sofia manje je biografija, a više ljubavno pismo. Donosi arhivske materijale, emotivne trenutke i priznanja iz sveta visoke mode, sve viđeno kroz prepoznatljivi sanjivi objektiv Coppole.

Prijateljstvo između Coppole i Jacobsa započelo je 1992. godine, kada je rediteljka zatražila susret s Jacobsom nakon njegove sada već legendarne grunge kolekcije za Perry Ellis. Iskre su odmah letele.

Ubrzo je Sofia glumila u Jacobsovim kampanjama za parfeme, režirala sanjive reklame za parfem Daisy i dizajnirala aksesoare s njim u Louis Vuittonu – u vreme kada je Jacobs predvodio revoluciju prêt-à-porter linije kuće od 1997. do 2013.

Marc by Sofia izlazi i u prekretnici za Coppolu, koja je nedavno proslavila 25. godišnjicu filma The Virgin Suicides bogatom monografijom fotografija sa seta – prva knjiga njene izdavačke kuće, Important Flowers.

Tim povodom, osvrnuli smo se na neke od najboljih trenutaka prijateljstva rediteljke i dizajnera, od veličanstvenih kampanja za Daisy do njihove Heaven saradnje.

Sofia i Marc: Momenti koji su obeležili prijateljstvo rediteljke i dizajnera

Jednog hladnog prolećnog jutra 1994. godine, ispisana je istorija mode – ne na pisti, već na ulicama Sohoa u Njujorku. Prilika je bio debi X-Girl, underground brenda koji su osnovale Kim Gordon i Daisy von Furth, a revija je bila sve, samo ne konvencionalna.

Tajming je bio savršen: održana je paralelno sa haosom nakon Marc Jacobs revije – i time je „preuzela“ trenutak, iznenadivši modne urednike, fotografe i poznate ličnosti dok su izlazili na trotoar. Na ulici su tada prošetale Chloë Sevigny i Pumpkin Wentzel, u kariranim mini-suknjama, baby majicama i skejterskim siluetama.

Iza scene, Coppola i tadašnji dečko Spike Jonze pomogli su u organizaciji gerilske produkcije revije. Coppolin pečat bio je svuda: jednostavno, filmski i savršeno u skladu sa novom estetikom anti-fashion mode. Kao dugogodišnja muza Marca Jacobsa, njeno prisustvo na spoju ova dva sveta dodatno je učvrstilo subkulturni kredibilitet revije.

Coppola je postala prvo lice parfema Marc Jacobs u sanjivoj seriji fotografija koju je snimio poznati fotograf Juergen Teller. Kampanja je prikazala Coppolinu suptilnu eleganciju, sa nežnim osvetljenjem i prirodnim ambijentima koji odražavaju njen prepoznatljivi estetski stil, označavajući početak dugogodišnjeg kreativnog partnerstva.

image 9882748

Kada je Coppola 2006. godine snimala Marie Antoinette, Jacobs je bio uz nju. Kao blizak prijatelj i dugogodišnji saradnik, Jacobs je dizajnirao deo kostima za film, unoseći u siluete 18. veka svoj razigrani, downtown senzibilitet.

Dok je Milena Canonero bila zadužena za ukupni, nagrađivani dizajn kostima, Jacobsov pečat dodao je moderan duh. Bila je to prava filmska modna fantazija.

Louis Vuitton je pod kreativnim vođstvom Jacobsa izabrao Sofiu Coppolu i njenog oca, legendarnog filmskog stvaraoca Francisa Forda Coppolu, za lica kampanje Core Values. Fotografisala ih je Annie Leibovitz u Argentini, a kampanja je uhvatila tihi trenutak između oca i ćerke.

U to vreme, Coppola je dobila veliki dizajnerski ugovor sa brendom – potpiše novu limitiranu ediciju torbu. Nazvana SC bag, torba je odražvala njen lični stil odevanja. A kada je 2013. godine Jacobs najavio kraj svoje 16-godišnje karijere na čelu Louis Vuittona, pozvao je Coppolu da bude lice njegove poslednje kampanje.

Zatim, Coppola i Jacobs udružili su snage 2021. godine odštampaju kadrove iz kultnog filma The Virgin Suicides, na capsule kolekciju brenda Heaven by Marc Jacobs. Komadi su imali scene i isečke dijaloga, prenoseći sanjivu melanholiju filma na majice, suknje i jakne.

Osim što je bila prvo lice dizajnerovog prvog parfema, Coppola je kročila iza kamere kako bi režirala nekoliko kampanja – za Daisy, Daisy Eau So Fresh i Daisy Dream mirise. Njeni filmovi odišu nostalgijom i ženstvenošću, sa scenama devojaka u belim haljinama koje trče bose po brdima prekrivenim belim radama.

Vizuali podsećaju na njene rane filmove, posebno The Virgin Suicides. Njena direkcija pomogla je da Daisy linija postane sinonim za delikatno, nostalgično i nenametljivo kul.

Foto: Ottavia Da Re/Sintesi / Sipa Press / Profimedia