Dobrodošli u svet Harissa Reeda

    09.06.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/haris_reed_cover.jpg

    Gucci muza, maneken i dizajner sa kojim sarađuje Harry Styles je modna sila budućnosti

    “Uvek sam na modu gledao kao na oklop,” kaže Harris Reed koji je rođen Los Anđelesu ali je modnu školu završio u Londonu. “Moja diplomska kolekcija (na Central Saint Martins) zapravo se vrti oko toga da ljudima prikaže svet u kom smo svi prihvaćeni.“ 

    Iako ima samo 24 godine, Reedove maštovite nebinarne kreacije, opisivane kao „rodno fluidna raskoš“ već su mu obezbedile veliki broj obožavalaca. On obači zvezde poput Solange – a gigantski beli šešir koji je ona nosila danas je bukvalno dostupan kao viralni IG filter – i, naravno, mladića po imenu Harry Styles. Harrisova poslednja kolekcija (pod nazivom „Cvetanje u besu“) napravljena je u svojoj celosti za vreme karantina (koji je proveo u kući svoje tetke u Londonu), a sve u slavu beskrajne kreativnosti. Ovaj talenat u usponu nas je pozvao da zakoračimo u njihov svet performansa i samoizražavanja. 

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704128756887.jpg

    “Uvek sam na modu gledao kao na oklop”

    OVAKO JE POČELO

    Moja prva modna sećanja vezana su za kupovinu odeće sa mamom kada sam imao osam godina. Sećam se da sam gledao u rafove kariranih košulja na vešalicama, a zatim odabrao roze Lacoste majicu i pomislio „ovo želim da nosim“. Uzbuđenje koja sam osećao dok sam se gledao u ogledalo bilo je u stilu „Oh, wow! Ovo je konačno nešto što mogu da iskoristim da to kako se osećam iznutra predstavim i spoljnom svetu.“

    Odrastao sam u Los Anđelesu sa ocem koji radi u filmskoj industriji (Nick Reed je Oskarom nagrađivani producent dokumentarnih filmova). Moja mama je bivša manekenka koja se bavila proizvodnjom parfema, a zatim i sveća. Uvek mi je bilo veoma važno da stvaram – kao mali sam stalno pravio grnčariju i slikao sa svojom mamom.

    HARRY STYLES EFEKAT

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704128712072.jpg

    Naša saradnja otpočela je zato što sam sarađivao sa dugogodišnjim Stylesovim stilistom Harry Lambertom. Stalno smo radili na gomili projekata: šeširima za jedan editorijal, bluzama za neko drugo snimanje… I zatim je on bio u fazonu: „Mislim da bi se ti dobro slagao sa jednim mojim klijentom.“ Tako smo napravili prezentaciju i pokazali je Harry Stylesu i njemu se mnogo svidela, a ostalo je istorija. On je razumeo moj rad i moju poruku – mi smo jednostavno na istoj talasnoj dužini po pitanju toga kuda ide njegov identitet kao izvođača.

    Naša saradnja je jedan vrlo priodan proces. Ja jako volim obimna istraživanja i izvlačenje referenci i stalno pravim kolaže u svom bloku za skiciranje. Upravo to sam i uradio za ovu svetsku turneju. Pravio sam cele kolaže sa finalnim crtežima, davao ih Harryju, a zatim smo razgovarali o tome šta je on želeo da menja. Bila je to prelepa razmena. Ljudi nekad ne razumeju o kojoj brzini posla se zapravo radi kada se prvi put upuste u muzičke spotove. Ponekad sve traje samo dva dana. Za spot za pesmu „Lights Out“ sam crtao kreacija na salveti u njujorškom hotelu The Bowery zato što sam bio na telefonu sa Harry Lambertom, a on je pokušavao da mi objasni koju estetiku su želeli.

    KREATIVNA TRAGANJA U IZOLACIJI

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704129715074.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704129676973.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704129592034.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704129549618.jpg

    U ovom trenutku čitam „The Poetry Pharmacy“, to je neverovatna knjiga ispunjena pesmama. Čitam je svakih nekoliko sati. Isto, dok sam radio na ovoj kolekciji, a trebala mi je mala pauza odvrtao sam do daske Maggie Rogers’ i Elvisa. The Row su napravili neverovatno dobru plejlistu na Spotify – ima puno Elvisa, Jimi Hendrixa i Bob Dylana.

    Nedavno sam gledao „Orlando“ (snimljen po istoimenom romanu koji je Virginia Wolf izdala 1928. godine) i „Holivud“ na Netflixu. Kao neko ko se bavi dizajnom, mislim da je izuzetno važno imati reference iz prošlosti. Pop kultura ih oživljava. Zato volim da radim sa muzičarima i izvođačima.

    MESTO NA KOM SE SUSREĆU ISTORIJA UMETNOSTI I ROK ROMANTICIZAM

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591704128316872.jpg

    Jako sam želeo da moja dimplomska kolekcija ima dobru pozadinu i priču. Istraživao sam petog markiza od Angleseya, Henry Cyril Pageta. On je bio jeda neverovatan plemić, obožavao je raskoš i teatralnost i to do takvog ekstrema da je kao referenca zaokružio tu celu kolekciju. Jako volim i onaj film „Performance“ sa Mick Jaggerom. Muška odela bila su veoma romantična sedamdesetih godina, spajala su muško i žensko, a to predstavlja mnogo toga što ja kao kreator želim da kažem. Volim da posmatram kraljevsku umetnost i igram se njom, puno koristim reč „ikonično“ ali u kontekstu „ikonični performans prošlosti“. Pogledajte Freddie Mercuryja – čak i način na koji je plesao i izražavao ono što je bio je za mene izuzetno inspirativan.

    SAVET ZA DIPLOMCE 2020.

    Zauzmite se za nešto. Prošlo je vreme kada je bilo ok samo praviti lepu odeću. Danas se radi o tome da treba odgovoriti na ono što se dešava u svetu, treba se baviti većom porukom i višom svrhom. Uvek sam govorio kako sam kreator koji ne prati sezone – potpuno je suluda činjenica da neke kuće izbacuju od 8 do 16 kolekcija godišnje. Generacija Z zaista ima svoj poseban način posmatranja mode, a TikTok i Instagram daju brendovima mogućnost da svoje platforme učine veoma raznovrsnim. Ljudima treba dozvoliti da vide šta se nalazi iza plišane zavese, tamo gde im nekada nije bilo dozvoljeno da zavire. Budućnost mode će se zauvek promeniti ali na jedan vrlo dobar način.

    Ovaj članak prvobitno je objavljen na buro247.com.

    Saznaj više:
    Povezani članci: