Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta
Kako izgleda spoj umetnosti i igre i put od ideje do brenda? Sofija i Slobodan su kreatori Fibi koncepta, umetničkih slagalica koje proizvode kod nas sa ciljem da ljudima približe umetnost, da ih angažuju u stvaranju samog umetničkog dela deo po deo, a sve kroz prizmu zabave. Ovo je njihova priča.
Kako ste došli na ideju o umetničkim slagalicama?
Ideja nije došla preko noći, već je rezultat našeg zapažanja o stanju umetnosti u Srbiji i ujedno želje da utičemo na svest ljudi o umetnosti i umetnicima. S obzirom da poznajemo nekoliko umetnika koji se bave ilustracijama, tetovažama, muralima, bili smo upoznati sa kvalitetom koji oni mogu da ponude i, sa druge strane, problemom prepoznavanja umetnika i ideja koje stoje iza svakog umetničkog dela u Srbiji. Bilo nam je neobično da su neki od naših umetnika prepoznati i cenjeni u inostranstvu, a da to kod nas nije slučaj. Puzle su jedan od načina na koji to želimo da promenimo. U skladu sa tim smo i osmislili Fibi koncept, koji pored toga što pruža zabavu i angažuje publiku u stvaranju umetničkog dela kroz sklapanje puzli, promoviše i naše umetnike i njhove radove iz svih sfera umetnosti.
Koliko je vremena bilo potrebno da ta ideja preraste u brend?
Bilo je potrebno oko 8 meseci da se od inicijalne ideje prva puzla nađe u našim rukama. Iako može da deluje kao duži vremenski period, nama je 8 meseci proletelo. Jer ulagati vreme u nešto što vas inspiriše i pokreće utiče na to da se i sama percepcija o vremenu promeni.
Kakvi su vam dalji planovi?
Sigurno je plan da proširimo broj saradnji sa umetnicima iz svih sfera umetnosti i upoznamo što širi spektar ljudi sa ovom temom kao i da upoznamo umetnike jedne sa drugima. Kako bismo osigurali to, želja je da pravimo dešavanja i “Izložbe” gde ćemo kroz interaktivne aktivnosti omogućiti posetiocima da se upoznaju sa umetnicima i pričama iza svakog umetničkog dela.
Pored toga imamo ideju da napravimo kolekcije kroz konkurse, davajući šansu i manje poznatim umetnicima da pokažu svoj kvalitet i dodatno im omogućimo da budu vidljivi i prepoznati od strane šireg audotorijuma. Isto tako, želimo da proširimo temu i na drugi vid proizvoda, ne samo puzle.
Takođe, verujemo da bismo mogli da ponudimo turistima i posetiocima Srbije jedan reprezentativni suvenir, a sa njim i priču o kvalitetima koje, kao zemlja, posedujemo.
Generalno smo veoma inspirisani idejom i potencijalom Koncepta, tako da su planovi beskonačni.