Stigao je novi Instagram?! Saznajte sve o društvenoj mreži – Lemon8

autor BURO.
Square Lemon

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/04/Cover_Lemon.jpg

Sestra TikTok-a i mešavina Instagrama i Pinteresta bez mogućnosti vertikalnog skrolovanja? Rešenje jednačine je: Lemon8, nova društvena mreža koja je digla prašinu i preti da poljulja status najpopularnijoj platformi za deljenje fotografija.

@melbellles this is so cool.. definitely check it out #greenscreenvideo #greenscreen #lemon8 #fashiontiktok #beautytiktok ♬ original sound - melbellles | fashion + beauty

Važno je napomenuti da je društvena mreža Lemon8 u vlasništvu iste kineske kompanije koja poseduje i TikTok, ByteDance. Aplikacija se polako penje ka social media prestolu, a tokom prošlog meseca je TikTok-ova matična kompanija promovisala Lemon8 prevashodno korisnicima društvenih mreža u SAD-u. Ono što je posebno interesantno jeste da Lemon8 zapravo nije nova aplikacija, ali je samo nedelju dana nakon što je vest o ovoj društvenoj mreži odjeknula internetom, ona se popela na broj 1 u App store kategoriji lifestyle aplikacija. 

Aplikacija omogućava korisnicima da automatski uređuju svoj sadržaj, dodaju filtere, nalepnice i tekstualne elemente, a na stranici „for you“ mogu da izaberu određenu temu životnog stila za researchovanje. Lemon8 se od TikToka se razlikuje po dominantnosti foto u odnosu na video sadržaj kao i po odsustvu vertikalnog skrolovanja, a glavna razlika u odnosu na Pinterest jeste mogućnost građenja zajednice. Ono što je za sada najveća razlika u odnosu na Instagram jeste ta što korisnici Lemon8 identifikuju proizvode, teme i lične misli u tekstu i etiketama direktno na svojim slikama. Takođe – ponavljamo, za sada – sadržaj ne mora biti savršeno kuriran da bi privukao pažnju i mnogi komentarišu da je Lemon8 zapravo tačka povratka na same početke društvenih mreža.

@keanna.moore Let me know what you guys think of #lemon8 #tiktok #fy #fyp #newapp #keannamoore ♬ original sound - Keanna Moore

Content kreatorke (koje nova socijalna mreža primarno targetira) opisuju Lemon 8 kao „bebu Instagrama i Pinteresta“. Sadržaj na ovoj mreži čini foto i video content koji se obično fokusira na određenu temu, a trendinguju (očekivano): moda, beauty, putovanja, ishrana i i wellness. I na ovoj mreži pronaći ćete ustetski ugodan sadržaj oslobođen usiljenosti zbog koje sve više korisnika kritikuje Instagram. Ili?

@the.leap We’ve got our eye on #Lemon8 ♬ Aesthetic - Tollan Kim

Iznenadni rast popularnosti Lemon8 aplikacije stiže nakon što se TikTok našao na udaru vlasti prvenstveno u SAD-u, ali i drugim zemljama, ali izveštaj NY Times-a je potvrdio da taj rast nije organski, već da je ByteDance plaćao influensere i dao im konkretne smernice za objavljivanje u aplikaciji i promociju iste. Dok early adopteri hrle na novu online adresu, poznati i veliki kreatori još uvek nisu prešli na Lemon8. Razlog može biti još uvek nedefinisana politika monetizacije pored toga što je zvanično lansiranje aplikacije zakazano je tek za naredni mesec, pa se vrhunski kreatori možda spremaju da zajašu najunosniji talas. Ostajemo nam da vidimo.