Glumica Meryl Streep bila je počasni gost na ceremoniji otvaranja 77. Festivala u Kanu koja je sinoć održana na pozornici Grand Théâtre Lumière.
Posle Jeanne Moreau, Marca Bellocchia, Catherine Deneuve, Jean-Pierrea Léauda, Jane Fonde, Agnès Varde, Foresta Whitakera ili Jodie Foster, Meryl Streep će dobiti Počasnu Zlatnu palmu festivala. 35 godina nakon osvajanja nagrade za najbolju glumicu za film „Evil Angels“, njene jedine pojave u Kanu do sada, Meryl Streep će se dugo očekivano vratiti na Croisette.
„Neizmerno sam počastvovana što sam primila vest o ovoj prestižnoj nagradi. Osvojiti nagradu u Kanu, za međunarodnu zajednicu umetnika, oduvek je predstavljalo najveće dostignuće u umetnosti filma. Stajati u senci onih koji su prethodno bili počastvovani je istovremeno ponizno i uzbudljivo. Radujem se dolasku u Francusku da se lično zahvalim svima ovog maja!“, izjavila je Meryl Streep.
Meryl Streep i moć transformacije
Nakon studija drame i početnog uspeha na njujorškim pozornicama, karijera Meryl Streep je krenula uzlaznom putanjom na velikom ekranu 1978. godine sa filmom „Lovac na jelene“, u kojem je glumila zajedno sa Robertom De Nirom. U filmu Michaela Ciminoa, Meryl Streep je napisala sve svoje replike kako bi svom liku dala nijansu i dubinu. Ovo je označilo njenu prvu nominaciju za Oskara – sada ih ima rekordnih 21 – i njenu težnju da igra jake, ambivalentne žene.
Meryl Streep takođe koristi svoju intuiciju i naporan rad da se svaki put iznova transformiše po čemu je prepoznatljiva. Čak i na skali jednog filma: u filmu Karla Reisa „Žena francuskog poručnika“, igrala je dve uloge. U filmu Alana J. Pakule „Sofijin izbor“, njena gluma se bavi nezamislivom moralnom dilemom majke. Za ovaj lik, učila je nemački i poljski kako bi preuzela akcenat.
Nezaboravna istorijska, romantična epopeja Sydneya Pollacka „Moja Afrika“ (1985) označila je novu prekretnicu, u kojoj su ona i Robert Redford formirali jedan od najlegendarnijih parova u kinematografiji. Daleko od toga da se ograniči na registar strastvene ljubavi, Meryl Streep se upustila i u igranje tamnijih likova. U filmu Freda Schepisija „Evil Angels“ (A Cry In The Dark) iz 1988. godine, igrala je majku optuženu za infanticid. Njena izvedba donela joj je nagradu za najbolju glumicu na festivalu u Kanu 1989. godine.
Tokom 1990-ih, okušala se u sirovim komedijama: izazivala je ženske stereotipe u filmovima Mikea Nicholsa „Razglednice s ruba“ i Roberta Zemeckisa „Smrt joj lepo pristaje“. U filmu „Mostovi okruga Madison“, zajedno sa Clintom Eastwoodom, prikazala je ljubavnu priču koja je ušla u istoriju kinematografije.
Žena u holivudskim filmovima
Kroz svoju karijeru, Meryl Streep nikada nije oklevala da javno osudi nesiguran položaj žena u filmskoj industriji. Svesna problema vezanih za predstavljanje žena u holivudskim filmovima, i željna da utelovi sve njihove aspekte u svoj njihovoj složenosti i krhkosti, Meryl Streep igra širok spektar uloga i žanrova.
Nakon filmova Stephena Daldryja „Sati“ i Roberta Altmana „Poslednji šou“, ponovo se istakla u dve uloge koje su bile i smešne i neočekivane: kao zlobna urednica modnog magazina u filmu „Đavo nosi Pradu“ i Donna, hipik koja udaje svoju ćerku u mjuziklu „Mamma Mia!“.
Nastavila je da glumi u biografskim filmovima (Gvozdena dama, Florence Foster Jenkins, Julie & Julia), političkim satirama (Lavovi za jagnjad, Pentagon Papers, Ne gledaj gore) i porodičnim filmovima kao što je „Male žene“, koji je režirala Greta Gerwig, koja je ove godine predsednica žirija na festivalu u Kanu.
Dve žene, dve generacije, dve težnje, i ista strast prema sedmoj umetnosti, okupljene na pozornici Grand Théâtre Lumière.
Foto: Instagram
Uz podršku A1 Pametnog putnog osiguranja i Xiaomi 14 Serije, BURO.Srbija vam donosi priče sa 77. Kanskog filmskog festivala.
*A1 Srbija, deo A1 Grupe, je mreža koja voli planetu, mobilni i ICT operator koji kreira najbolje iskustvo korisnika u savremenom digitalnom dobu.
*Xiaomi 14 Ultra, kreiran u saradnji sa kompanijom Leica, je kamera sa funkcijama mobilnog telefona.