Pretraga

Izdavačke kuće uslovljavaju muzičare viralnošću na TikToku?

Izdavačke kuće uslovljavaju muzičare viralnošću na TikToku?

Tekst: BURO.

TikTok je po ko zna koji put glavna tema dana, ali ovog puta u negativnom kontekstu. Sve je počelo kada je Halsey nedavno podelila video u kome objašnjava da muzičke kuće sada kao preduslov za izdavanje pesama zahtevaju viralnost na ovoj platformi. Kada su se i drugi izvođači pridružili, nije trebalo puno da se digne prašina i na drugim društvenim mrežama. 

"U suštini, imam pesmu koju volim i koju želim da objavim što pre, ali moja izdavačka kuća mi to ne dozvoljava", stoji u tekstu na njenom videu u kom deli isečak pesme. "Osam godina sam u ovoj industriji i prodala sam preko 165 miliona ploča, a moja diskografska kuća kaže da ne mogu da je izdam osim ako ne mogu da lažiraju da je viralna na TikToku."

@halsey

I’m tired

♬ original sound - Halsey

TikTokeri su odmah krenuli sa kontraoptužbama tvrdeći da je reč o obrnutom marketingu, jer samim tim što postavlja takav snimak ona zapravo dolazi do pomenute viralnosti. Ali, onda su se pridružile FKA, Florence Welch i druge pevačice kako bi potvrdile da je ono što njihova koleginica govori istina.

@charlixcx

Stream good ones tho !

♬ didnt want to be here - TheBaldestBitch

Nema sumnje da je TikTok je postao esktremno važna platforma za promovisanje muzike. Recimo, poslednji hit koji potpisuje Lizzo - "About Damn Time", dosegao je svoj momentum delom zahvaljujući viralnom plesnom izazovu. Ali, da to bude preduslov za izdavanje pesama je, složićemo se, novo nenormalno. 

Nell Cochrane, koja je vodila naloge na društvenim mrežama za brojne indie bendove, izjavila je za BuzzFeed News da se seća perioda kada su se društvene mreže posmatrale kao ogroman potencijal za umetnike da budu otkriveni uz mali budžet, ali je čak i tada postojao nemali broj onih koji su samo hteli da prave muziku.

Razumljivo je da izdavačke kuće žele da iskoriste ogroman uticaj koji TikTok ima na muzičku industriju, budući da služi kao alat za povećanje prodaje i neposrednu komunikaciju sa angažovanim fanovima. Diktiranje prisustva umetnika na društvenim mrežama takođe nije ništa novo, jedina razlika ogleda se u konkretnoj platformi. Ali, TikTok publika je nemilosrdna, ona ne prašta neiskrenost i foliranje na mrežama, pa mnogi muzičari nisu sigurni kako da se postave.

Treba uzeti u obzir da je kreiranje sadržaja za društvene mreže full time posao, a umetnici imaju izbor da to rade sami, da taj posao neko obavlja za njih, ili da u potpunosti zaobiđu ovaj vid istupanja, što se čini nemoguće u današnjoj klimi (samo)promocije. U suštini je, kako i Halsey kaže u svom TikTok zapisu koji sada broji preko osam miliona pregleda, sve marketing. 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor