The Phoenician Scheme: Pogledali smo novi film Wesa Andersona i donosimo utiske
Direktno sa 78. Kanskog filmskog festivala.

Povezano
Filmovi Wesa Andersona postali su žanr za sebe – besprekorno precizni kadrovi, detalljna scenografija i otkačeni likovi, to je ono što očekujemo kad krenemo u bioskop da pogledamo njegovo novo ostvarenje, posebno kad se ono prikazuje na Kanskom filmskom festivalu. Da li smo dobili ono po šta smo otišli? Apsolutno, ali i mnogo više od toga.
The Phoenician Scheme je najnovija filmska avantura Wesa Andersona u kojoj glavne uloge tumače Benicio Del Toro (pod imenom Zsa-zsa Korda) i fenomenalna Mia Threapleton (koja je talenat očigledno nasledila od majke, glumice Kate Winslet), a igraju oca i ćerku. On je užasno bogati magnat koji, nakon što je preživeo šestu avionsku nesreću, počinje da shvata da ga neki neprijatelji žele mrtvog i da možda neće još dugo biti među živima, te angažuje svoju ćerku Liesl (opaticu, u bukvalnom, ne prenesenom značenju) da mu pomogne u najnovijem poslovnom poduhvatu.
SPEKTAKULARAN POČETAK
U želji da ne spojlujemo film koji ćete moći da pogledate u bioskopima već ovog leta, od radnje ćemo pomenuti samo spektakularni početak. Dok kao kontroverzni biznismen (obavezno zamislite sliku starijeg gospodina sa besprekorno zalizanom kosom) mirno sedi u svom privatnom avionu i čita specijalizovanu stručnu literaturu (obučen u elegantno odelo sa duplim kopčanjem) eksplozija razara trup njegovog privatnog aviona, a publika počinje da se smeje prizoru njegovih rasutih stvari po polju kukuruza. Ovaj poslednji susret sa smrću ostavlja Kordu sa dva prioriteta: da se pomiri sa svojom otuđenom ćerkom, koja mu još nije oprostila za umešanost u smrt njene majke i da sprovede u delo svoje najambicioznije poslovne poduhvate do sada (izgradi tunel za lokomotive koji bi prolazio kroz planine, trans-pustinjski unutrašnji plovni put i trans-nešto hidroelektrični nasip).

OSTALI LIKOVI U NOVOM FILMU WESA ANDERSONA
Sem zategnutog odnosa oca i ćerke, srž samog filma je novi neobični svet Wesa Andersona koji naseljava izmišljenu zemlju, modernu i nezavisnu Feničiju, prikazanu sa neverovatnom količinom detalja, takvom brzinom da je ponekad teško ispratiti sve. Kada otac i ćerka krenu na put, nailaze na pripadnike sumnjivih sindikata, članove kraljevskih porodica, revolucionare, a sa njima ide i pomoćnik Bjorn, kojeg igra fenomenalni Michael Cera, kome već sada slobodno može da se dodeli titula najboljeg pomoćnika u šašavom univerzumu Wesa Andersona (možda drugog najboljeg, posle pomoćika iz lobija u filmu Grand Budapest Hotel). Cera je profesor specijalizovan za insekte i uz apsurdno jak švedski akcenat jedan je od najvećih nosioca humora. Tu su i Tom Hanks, Bryan Cranston, Mathieu Amalric, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch (sa jaaako čudnom bradom) i kratka pojavljivanja Billa Murrayja, Willema Dafoea i Charlotte Gainsbourg.
MALO DRUGAČIJA PITANJA WESA ANDERSONA
Iako novi film Wesa Andersona lako može da zapadne u pravljenje paralele između nezasitog biznismena Korde opsednutog gomilanjem bogatstva (koje bi trebalo da nasledi njegova ćerka, a nju kao monahinju materijalno ne zanima) sa čitavim dinastijama buržuja 20. veka (Kordin lik inspirisan je likovima poput J. Paula Gettyja, J.P. Morgana, ali i, pazite sad – pokojnog tasta Wesa Andersona, libanskog građevinskog mogula Fouada Mikhaela Maloufa), stiče se utisak da reditelj ipak postavlja pitanje o smislu života i upućuje ga sebi samom – kao umetniku i ocu. U ovom filmu oseća se ličan stil Wesa Andersona, jer zaista niko osim njega ne može da zamisli tako složene svetove i upravo to je ono nešto što je možda nedostajalo njegovim ranijim, površnijim filmovima – doza introspekcije.
Premda je ekstremno satiričan, The Phoenician Scheme vas tera da postavite sebi i neka egzistencijalna pitanja – smejući se zgodama i nezgodama Andersonovih junaka neprimetno počinjete da se suočavate sa sopstvenm smrtnošću i velikom dilemom: Ako je Korda sav svoj trud posvetio gomilanju bogatstva, a negde usput izgubio porodicu, čemu mu onda služi to bogatstvo?
Fotografije: The Phoenician Scheme/Cannes Film Festival
Uz podršku brendova Black ‘n Easy i IZIPIZI, BURO. Srbija u partnerstvu sa MCF Megacom Srbija, donosi ekskluzivne priče sa 78. Kanskog filmskog festivala.
Uz Black’n’Easy, pravu tursku, ne morate se odricati svog omiljenog rituala, gde god da ste. Spremna da putuje, lako se i jednostavno pakuje i još lakše priprema. Potreban je samo minut, jedna kesica i vrela voda, da se prepustite uživanju u pravoj turskoj.
IZIPIZI već više od 10 godina mami osmehe ljudima širom sveta, kreirajući lagane, fleksibilne i pristupačne naočare za celu porodicu – uz posvećenost svakodnevnom smanjenju uticaja na životnu sredinu.
MCF Megacom Film, vodeća distributerska kuća na Balkanu, poslednje dve decenije domaćoj publici donosi relevantne, nagrađivane i autentične filmove svetske kinematografije.