Pretraga

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji

Tekst: BURO.

Foto: Stefan Burmazević

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić su žene koje se nalaze na poziciji da svojim zalaganjem utiču na naš život i olakšaju nam svakodnevno funkcionisanje. Naime, one se nalaze na čelu tima koji je u kompaniji Yettel zadužen za razvoj digitalnih platformi i inovacije. Yettel aplikacija omogućava korisnicima da budu u toku sa svojom potrošnjom mobilnih usluga, ali i da aktiviraju nove usluge kao što su „Yettel Petak“ i „Yettel Svaki dan“. „Yettel Svaki dan" nudi svakodnevne promocije kod više od 100 poznatih brendova u preko 10 različitih kategorija. Reč je o brendovima kao što su Gigatron, Wolt, Glovo, N Sport, Sportvision, Lisca, Dexy Co, Promoda, Legend, klinika Colić, Viceroy i brojni drugi. Na jednom mestu, pre kupovine, korisnici mogu da pronađu promocije u svojoj blizini i u skladu sa svojim interesovanjima. Najbolje od svega jeste činjenica da su ponude dostupne i za one koji nisu korisnici Yettel mobilnih usluga, a potrebno je samo da posete svakidan.yettel.rs

„Yettel Svaki dan“ povezuje veliki broj malih i srednjih preduzeća sa korisnicima Yettel mreže. Tako, salon lepote iz Subotice ima priliku da se poveže sa korisnicama koje žive u Subotici, određene su starosne dobi, i zainteresovane su za ovaj vid usluge. Ova usluga pomaže korisnicima da optimizuju potrošnju, online i bez puno pretrage.

Našli smo se sa Marijom i Aleksandrom i razgovarali smo o radu u telekomunikacionoj industriji, biznisu, ciljevima i idejama koje njih inspirišu i čine da ostanu motivisane.

Šta je ono što vas najviše ispunjava kod vaše pozicije?

Aleksandra: Svaki moj novi dan je miks različitih ljudi, tema, energija. Uživam u svakoj na drugačiji način. Dosla sam do tačke kada znam da znam biznis. Sada želim da stvaram.

Marija: Ispunjava me kreativnost koju mi pozicija omogućava i prilika da korporativno okruženje učinim sličnijem start-up zajednici, pri kreiranju novih proizvoda i usluga. Cilj mi je da korisnici imaju besprekorno iskustvo na Yettel aplikaciji, web-shopu i novoj digitalnoj platformi Yettel Svaki dan koja je potpuno inovativna na našem tržištu.

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 1)
ALEKSANDRA MIŠIĆ DODIĆ
Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 2)
MARIJA STOJANOVIĆ

Sve je više žena u svetu biznisa, žene se ohrabruju i to je vidljivo u njihovoj brojnosti. Šta je potrebno kako bi ih bilo još više?

Aleksandra: Mislim da su žene zastupljene u korporacijama. Smatram da hrabro koračamo ka svim rukovodećim pozicijama. Raduje me sto primećujem promenu i mislim da je važno da nas bude još više. Žene su ranije pokušavale da uđu u “muški klub” oponašajući date standarde (muške), sada je to ipak drugačije, i ja sam veliki pristalica takvog stava. Budimo empatične, nežne, dosledne, uporne, kakve i jesmo, donoseći biznisu tu novu „pregovaračku“ stranu.

Marija: Mislim da je ključ osnaživanja žena u biznisu uzajamna podrška i deljenje. Ispričati ličnu priču, podeliti svoje ili nečije iskustvo, udružiti se u nekom zajedničkom poduhvatu, podržati neku inicijativu žene preduzetnice. Rekla bih da svaka uspešna poslovna žena nosi određenu dozu odgovornosti da prenese svoja znanja ženama iz okruženja.

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 3)

Kakva sredina je potrebna da bi posao dostigao maksimalan kvalitet, a zaposleni biti zadovoljni? Koliko pojedinac može da utiče na to i kako vi vidite svoju ulogu?

Aleksandra: Moj poslovni moto je: Poštujemo se! Tražimo najbolje u ljudima oko sebe! Čuvajmo energiju! Volite – sebe, posao, tim!

Marija: Samo kada radimo posao koji volimo, na način koji je u skladu sa našim vrednostima, možemo da budemo zadovoljne i radimo kvalitetno. S moje tačke gledišta pojedinac može da utiče na zadovoljstvo na poslu i to postiže komuniciranjem svojih očekivanja svojim nadređenima ili kolegama. Moja uloga je upravo da oslušnem okruženje i zaposlene kako bih mogla da usmerim tim ka skladnom funkcionisanju.

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 4)
Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 5)

Brendovi su na neki način postali mali mediji. U kom smeru se razvija komunikacija kao alat poslovanja, kakva je njena budućnost?

Marija: Jako lepo sročeno! U eri društvenih mreža i influensera, jako je važan kredibilitet brenda. Poverenje, vrednosti brenda i društvena odgovornost su među odlučujućim faktorima prilikom kupovine, kaže Edelman istraživanje. Komunikacija igra ključnu ulogu u kreiranju poverenja, i mislim da će to nastaviti da bude slučaj i u budućnosti. Jednostavno morate da isporučite ono što komunicirate, ili vremenom gubite kredibilitet. Ovo važi kako za interno radno okruženje, tako i za odnose s javnošću.

Aleksandra: Marija je to tako lepo rekla, da ja nemam šta da dodam (smeh)

Koliko je u na vašem poslu prisutna ženska solidarnost, koliko vam je ona važna u poslovanju, kao i međusobno udruživanje?

OBE: Ženska solidarnost je neophodna u svakom radnom okruženju. Naš novoformirani tim – New Business Development, dobar je primer udruživanja žena iz biznisa koje su odlučile da uzmu karijeru (stvari) u svoje ruke.

KAKO SE STIČE SAMOPOUZDANJE U BIZNISU?

Marija: Pre svega treba verovati u sebe i dati sebi šansu da pokušaš, pa ako treba i pogrešiš. Tako se stiče iskustvo, a s njim i samopouzdanje.

Aleksandra: Najbitnije jeste da svako pokuša da razume šta ga to čini jakim i stabilnim. Dodala bih i jednu veoma bitnu stavku koja može biti od pomoći, a meni je značila: kada god imate izazov u vezi sa samopuzdanjem, znajte da je reč o velikoj promeni i vaš um reaguje. To shvatite kao znak i prihvatite ga, u smislu da sebi date minimum šest meseci da razumete novo okruženje, shvatite šta vam je potrebno da budete jaki i radite na tome. Šest meseci se ne opreterećujte greškama, već samo radite na tome, samopouzdanje i mir će doći sami po sebi.

Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 6)
Marija Stojanović i Aleksandra Mišić Dodić o biznisu, inovacijama i motivaciji (фото 7)

Radile ste u Telenoru, sada ste Yettel. Da li se i šta promenilo u vašem odnosu prema poslu i kako vi gledate na ovu promenu?

Marija: Promena brenda je velika promena za nas kojoj se prilagođavamo i dalje. Meni lično je doneo i promenu posla, oformila sam novi tim koji se bavi razvojem digitalnih platformi u Yettelu. Ceo tim sada ima priliku da unese nešto svoje u proizvode i usluge koje kreiramo s novim brendom.

Aleksandra: Promena brenda za sve nas koji smo tu još od početka i dolaska Telenora je prilika da doprinesemo kreiranju nove kulture, čuvajući ono dobro, ali unoseći i nešto lično, svoje u novi brend. To je neprocenjiva prilika koju sam ja iskoristila

Vi radite na novom Yettel projektu, koliko možete da nam kažete o tome, šta možemo da očekujemo u narednom periodu?

Marija: “Yettel Svaki dan“ donosi korisnicima specijalno kreirane popuste i pogodnosti u saradnji sa našim partnerima. Te ponude kreirane su u skladu sa njihovim onlajn navikama, a baziraju se na potrošnji, demografiji i lokaciji. Na aplikaciji je moguće pronaći ponude iz raznih oblasti - od kozmetičkih salona i restorana u kraju, pa do posebnih pogodnosti iz sfere sporta i rekreacije, mode, tehničke robe, opremanja stana - zaista nam je cilj da korisnicima olakšamo kupovinu. U toku je i nagrađivanje korisnika koji iskoriste najviše kupona i to telefonima Iphone14 i Samsung Galaxy S21FE.

S druge strane, ovom inicijativom pružamo priliku firmama da se povežu sa našom velikom bazom korisnika i to odabirom željene ciljne grupe. Na taj način zaista imamo „win-win“ pristup za korisnika i partnera, i najbolje pogodnosti na tržištu.

Zahvaljujemo se Mimco Showroom-u na ustupljenom prostoru za slikanje

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor