Pretraga

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta

Tekst: Milica Nedeljković

Kako izgleda spoj umetnosti i igre i put od ideje do brenda? Sofija i Slobodan su kreatori Fibi koncepta, umetničkih slagalica koje proizvode kod nas sa ciljem da ljudima približe umetnost, da ih angažuju u stvaranju samog umetničkog dela deo po deo, a sve kroz prizmu zabave. Ovo je njihova priča.

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 1)

 

Kako ste došli na ideju o umetničkim slagalicama?

 

 

Ideja nije došla preko noći, već je rezultat našeg zapažanja o stanju umetnosti u Srbiji i ujedno želje da utičemo na svest ljudi o umetnosti i umetnicima. S obzirom da poznajemo nekoliko umetnika koji se bave ilustracijama, tetovažama, muralima, bili smo upoznati sa kvalitetom koji oni mogu da ponude i, sa druge strane, problemom prepoznavanja umetnika i ideja koje stoje iza svakog umetničkog dela u Srbiji. Bilo nam je neobično da su neki od naših umetnika prepoznati i cenjeni u inostranstvu, a da to kod nas nije slučaj. Puzle su jedan od načina na koji to želimo da promenimo. U skladu sa tim smo i osmislili Fibi koncept, koji pored toga što pruža zabavu i angažuje publiku u stvaranju umetničkog dela kroz sklapanje puzli, promoviše i naše umetnike i njhove radove iz svih sfera umetnosti.

 

 

Koliko je vremena bilo potrebno da ta ideja preraste u brend?

 

 

Bilo je potrebno oko 8 meseci da se od inicijalne ideje prva puzla nađe u našim rukama. Iako može da deluje kao duži vremenski period, nama je 8 meseci proletelo. Jer ulagati vreme u nešto što vas inspiriše i pokreće utiče na to da se i sama percepcija o vremenu promeni.

 

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 2)
Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 3)

 

Kako izgleda proces nastajanja slagalica?

 

 

Sam proces stvaranja puzli se sastoji od više stavki, jedna od svakako najuzbudljivijih je ostvarivanje saradnje sa umetnicima, upoznavanje sa toliko kvalitetnih pojedinaca (a tek smo zagrebali po površini sa 40 trenutnih saradnji). Potom ide tehnički deo, dizajniranje kutije i svih elemenata puzle sa ciljem da prenesemo na što prostoji način koncept i ideju iza Fibi brenda.

 

 

Nakon toga saradnja sa štamparijama i kompanijama koje će realizovati svaki element puzle, imajući u vidu definisan standard za kvalitet u zadatim rokovima (koji u današnje vreme mogu biti vrlo izazovni imajući u vidu stanje u svetu). Ovo vodi ka krajnjim koracima, provera uzoraka i puštanje u prodaju.

 

 

Sa kakvim se izazovima suočavate?

 

 

Verovatno jedan od najvećih izazova jeste kako da dopremo do većine ljudi u Srbiji pa onda i šire, sa ciljem da prenesemo celokupnu ideju o vrednosti umetnika i umetnosti kao kulturnog brenda svakog naroda, da ono što oni pružaju bude prepoznato od većine. Puzle su jedan od načina da većini ljudi umetnost učinimo pristupačnom.

 

 

Pored toga, već ranije spomenuta situacija u svetu, kako se sve to prenosi na rast cena i nedostupnost materijala predstavlja izazov svima, ne samo nama.

 

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 4)

 

Kada sletimo na početnu stranicu Fibi sajta, dočekuje nas sledeća rečenica: “Iako su umetnička dela sada dostupnija nego ikad, često su manje cenjena od strane javnosti.” Kako to komentarišete?

 

To je upravo jedno od zapažanja koje nas je i inspirisalo da osnujemo Fibi koncept. Danas zaista možemo lakše nego ikada da pristupimo umetničkim delima, što putem konvencionalnih načina promocije umetnosti (muzeji, galerije), tako i putem interneta i društvenih mreža, gde umetnici zaista mogu slobodno da prezentuju svoje radove, a publika može na jednostavan način da im pristupi. Međutim, opšti je utisak da suštinsko vrednovanje umetnosti u svemu ovome, nažalost, izostaje. To nije slučaj samo u umetnosti, nego i u drugim sferama života. Svedoci smo toga da je danas zavladala jedna opšta površnost prema svemu, pa tako i prema umetničkom stvaralaštvu. Rezultat toga je da se često ne udubljujemo, niti nas zanima, kako je umetničko delo nastalo, ko i na koji način ga je osmislio i stvorio.

 

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 5)
Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 6)

 

Svedočimo ekspanziji različitih digitalnih sadržaja, ali ljudi ipak ostaju odani klasicima kakva je na primer slagalica. Zašto je po vama važno da očuvamo klasične vrednosti u životu i međuljudskim odnosima?

 

Teško je definisati „klasične vrednosti“, nismo sigurni da bismo puzle tako okarakterisali. U svakom slučaju, naša ideja jeste da promovišemo direktan ljudski kontakt, koji je nezamenljiv i koji se može ostvariti kroz zajedničke aktivnosti, kao sto je sklapanje puzle. Verujemo da se živom rečju i direktnim kontaktom ostvaruje jača i dugovečnija povezanost i razumevanje među ljudima, a i između ljudi i stvari koje nas okružuju. Dokaz toga je da i dan danas, više od 6 miliona ljudi godišnje odlazi da uživo vidi portret Mona Lize, iako je prisutan i u digitalnoj formi. Ljudi imaju porebu da dožive umetničko delo.

 

 

Da li postoji neka simbolika u imenu brenda, zašto baš Fibi?

 

 

Kao i za sve u životu, zajednica je jedan od glavnih razloga zašto neke ideje postanu realnost, zašto svi izazovi imaju rešenje, kako male ideje promene svet. Kada dvoje ljudi mogu da pokrenu Fibi koncept, sigurnost da kao veća zajednica možemo da pokrenemo mnogo više, dovela je i do ideje kako da damo ime brendu, spajajući dva člana u jednu zajednicu.

 

 

Sofija + Slob(i)odan = Sofi + Slobi = fi + bi = Fibi

Umetničke slagalice postaće vaš novi omiljeni hobi, razgovarali smo sa autorima Fibi koncepta (фото 7)

 

Kakvi su vam dalji planovi?

 

 

Sigurno je plan da proširimo broj saradnji sa umetnicima iz svih sfera umetnosti i upoznamo što širi spektar ljudi sa ovom temom kao i da upoznamo umetnike jedne sa drugima. Kako bismo osigurali to, želja je da pravimo dešavanja i “Izložbe” gde ćemo kroz interaktivne aktivnosti omogućiti posetiocima da se upoznaju sa umetnicima i pričama iza svakog umetničkog dela.

 

 

Pored toga imamo ideju da napravimo kolekcije kroz konkurse, davajući šansu i manje poznatim umetnicima da pokažu svoj kvalitet i dodatno im omogućimo da budu vidljivi i prepoznati od strane šireg audotorijuma. Isto tako, želimo da proširimo temu i na drugi vid proizvoda, ne samo puzle.

 

 

Takođe, verujemo da bismo mogli da ponudimo turistima i posetiocima Srbije jedan reprezentativni suvenir, a sa njim i priču o kvalitetima koje, kao zemlja, posedujemo.

 

 

Generalno smo veoma inspirisani idejom i potencijalom Koncepta, tako da su planovi beskonačni.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor