Sigurno ne postoji član bilo koje kraljevske porodice iz naše novije istorije koji je privlačio toliko pažnje javnosti, kao što je to lik i delo princeze Diane. Počev od korišćenja njenog lika na jeftinim suvenirima i šoljama za čaj, preko naslovnih strana tabloida i najčuvenih magazina, paparazzi fotografija, humanitarnog rada, pa sve do njenog ultra prepoznatljivog stila odevanja, uspevala je da bude neprekidno u žiži interesovanja sve dok nije tragično nastradala, a i nakon toga, čini se još više, postala je neuroična opsesija najrazlitičijih slojeva društva, što je na kraju sasvim sigurno dovelo do besmrtnosti. Jednostavno rečeno, sudbina je tako htela, da se njena nesvakidašnja harizma transformiše u mit koji je od nje kreirao ne samo snažnu žensku figuru koja se opire principima patrihajarhata na čelu sa kraljicom, već i bezvremenu ikonu pop kulture, koja već decenijama inspiriše razne autore da se opsesivno bave njenim životom i otkriju pravu istinu iz njenog tužnog pogleda Mona Lize.
Sećam se jako dobro tog vrelog, avgustovskog dana 1997. godine kada su na televiziji prikazali smrskani automobil u tunelu Alma, u Parizu, u kome je ležalo telo princeze Diane i Dodi Al Fayeda. Bila je to vest nalik onim kada je čovek sleteo na Mesec ili kada su avioni udarili u njujorške kule 11. septembra. Nekako tada u tom trenutku, bilo mi je neverovatno da je više nema i da je stvarno mrtva. I pre toga, o njenom životu su pričane razne priče, fabrikovane su mnoge teorije zavere, sve je bilo poprilično konspirativno u vezi sa njenom personom, da bi nakon te kobne vožnje, zauvek ostala enigma. Uprkos najboljim naporima kraljevske porodice, od duha princeze Diane se ne može tako lako pobeći – ona ostaje večna figura u nacionalnom ponosu, ali i školskom programu Velike Britanije, međutim veliki povratak i podsećanje na nju desio se nakon venčanja njenog mlađeg sina sa Meghan Markle. Tada je bilo nekako jasno da je svako mogao uvideti mnoge sličnosti mlade sa majkom mladoženje, s obzirom da su se izopštavanje i tretman Lady Di kada više nije bila korisna za krunu suviše podudarali sa tamnoputom članicom kraljevske porodice. S toga i ne čudi da je Dianina popularnost ponovo porasla, vidljivo na filmu, modi i televiziji, jer retko da može da prođe i jedan dan, a da se njeno ime ne pojavi u naslovu, čak i sada, dve decenije nakon njene smrti.
Međutim, ovde verovatno nije kraj. Pitanje je dana kada će se neko ponovo usuditi da iskoristi život i smrt princeze Diane u svrhu bilo kakve ekranizacije i inspiracije, s ozbirom na činjenicu da takva priča, iako ispričana hiljadu puta provocira obe strane podjednako, i publiku, ali i autore. Traganje za istinom i novim uglom pričanja dobro poznate priče uvek je uzbudljiv, ali je i više nego dokaz da katkad nečiji život može biti više od filma. U slučaju Lady Di to je više nego očito.