Koliko god se opirali ili ne želeli da priznamo, misleći da smo u potpunosti iznad toga, tračevi su nešto što svi vole – tajno ili potpuno otvoreno, sasvim je nebitno. Verovatno ne postoji niti jedna živa persona na planeti koja bar nekad nije poželela da sazna šta je novo u svetu poznatih i slavnih. Na kraju krajeva, opankavanja koja redovno slušamo uz produženi ili par alkoholnih jedinica, bila provereno tačna, iz prve ruke ili ne, popunjavaju tišine svih razgovora i svakako utiču na činjenicu da se osećamo bolje ako mislimo da s nekim nemamo o čemu da pričamo.
Dakle, oko nečega se slažemo – dobar trač je poput visokokalorijskog dezerta s topingom i šarenim mrvicama ili Mc Drive obroka posle razuzdanog izlaska. Međutim, gde to danas pronaći, u vremenu opšte političke korektnosti i poplavi fake vesti, kao i u dobu kada su štampani glossy mediji i visokotiražni tabolodi zaista stvar lošeg ukusa i života u past tense vremenu. Okej, rešenje postoji, to je sasvim sigurno velika baza Instagram profila, međutim kako se u tom okeanu podataka odlučiti šta je kvalitetna doza vaše trač partije dok sedite u čekaonici kod frizera ili zubara? Tako je u prvi plan pravih ljubitelja i poznavalaca sveta slavnih izdvojio profil @DeuxMoi, naročito u toku i nakon pandemijske krize, kada je glad za novim tračevima postala kao traganje za vodom u Sahari. Dok su se specijalizovane novinske kuće i TV kanali, uz srdačnu pomoć YouTubera koji se ovim temama bave, utrkivali da pronađu dostupne zvezde i fabrikuju neku suludu izmišljotinu, ovaj profil je imao sasvim drugačiju strategiju i samim tim, utrostručio broj pratilaca što mu je nesumnjivo podiglo cenu na tržištu content marktetinga.
Gde je Tom Cruize uopšte?
Ovaj profil na prvi pogled izgleda kao da ga vodi luckasta tinejdžerka iz Mirjeva, koja se loži na celebrity meme stranice, međutim to samo tako izgleda. Doduše, ono što povećava njegovu eksluzivnost, pa imate utisak kao da vas je neko pustio u tajno društvo, je i činjenica da je profil zaključan, pa morate da sačekate neko vreme da vam odobre zahtev, kako biste nesmetano mogli da utonete u carstvo nepreklednih priča iza kulisa. Čim počnete da skrolujete spazićete da se radi o po malo tresh i lucidnoj art direkciji u kojoj neko spaja momente poput Leonardo Di Caprio uživa u seksu sa slušalicama u ušima ili Jay Cutler na Tinder dejtu sa “White Power Barbie” devojkom. Međutim, ukoliko pređete na sledeći nivo i krenete da vrtite Insta Storyje – voilà! – dobićete ono po šta ste i došli – vruće tračeve direktno iz rerne. Iako postoji još od 2013. godine, zanimljivo je da ovaj profil nikada nije plasirao očekivanu vrstu gossip materijala kao i svi ostali, naprotiv, svoju slavu je gradio malim pričama poput onih kako se neko ponašao prema kasirki u samoposluzi ili kakvu kafu voli da pije Lindsey Lohan. A ljudi nekako više veruju takvim izvorima, nego kada se vest potpiše frazom da je izvor koji je želeo da ostane anoniman ili je poznat redakciji. Zato i ne čudi da je broj od 45.000 pratilaca odjednom skočio na organski broj od 234.000, koji svakim danom sve više raste. Dakle, tipični postovi se kreću između snimka slavnih gostiju u restoranima u Njujorku ili Los Anđelesu, preko proslavljenih ili sasvim novih parova koji šetaju ulicama do slavnih ljudi koji se zabavljaju ili su uhvaćeni u nekoj vrsti “svakodnevne” aktivnosti. Sve to zajedno, odnosno ovakva vrsta sadržaja rezultirala je ogromnim “masakrom” dosadašnjih paparazzi majstora, koji nisu mogli da dopru do bogatih i slavnih u toku bilo kakvog karantina.
Razotkrivanje na finjaka
Kako to obično biva sa nalozima ovog tipa, postavlja se pitanje verodostojnosti, tačnosti, proverljivosti činjenica, ali i zakonskim okvirima koji podrazumevaju određena ograničenja i pravila kada se radi o javnim ličnostima. Doduše @DeuxMoi do sada nije imao niti jednu krivčnu prijavu, mada nakon svake objave stoji eksplicitno objašnjenje da izjave koje su iznete ili date na ovom profilu nisu potvrđene, kao da bilo koja objavljena vest nije zasnovana u realnosti. Takođe, vlasnici ovog profila, koji sebe nazivaju kuratorima pop kulture, tvrde da nikada fotografije sa određenih lokacija ne objavljuju u realnom vremenu kako ne bi stvorili histeričnu pometnju među fanovima i dozvolili da nečiji život bude ugrožen zbog bilo koje objave, kao i da jako vode računa da nikog ne stavljaju na stub srama, što ih svakako svrstava u retke kreatore sadržaja na društvenim mrežama koji brinu o društvenoj odgovornosti.
Vremena su se evidentno promenila, pa čak sada ni navike u konzumiranju juicy glasina više nisu iste. Istini za volju, živimo u vremenu u kojem odlučuju sekunde, ali popularnost ovakvih sajber projekata samo je još jedan u nizu dokaza da u vremenu opšte distanciranosti, ljudi i dalje traže blizinu. Makar to samo bila jedna obična vest da je neko tek raskinuo ili prekršio dijetu tako što je uhvaćen sa šećerom u bradi od karamelizovane krofne.