Pretraga

Thunberging: Novi termin koji definiše dejtovanje generacije Z, i da li je zapravo uopšte nov?

Thunberging: Novi termin koji definiše dejtovanje generacije Z, i da li je zapravo uopšte nov?

Tekst: Teodora Jeremić


Multipliciranje dejting termina, dodavanje pojmova koje treba znati, i fenomena koje bi valjalo raspoznati da bi se reagovalo na vreme, neće nikad prestati i to je sad već valjda svima jasno. Apsolvirali smo ghosting i draculing, i benching i orbiting, i dosetili se kako se zove ono kad vam neko daje ne minimum nego još minimalnije od toga, takoreći mrvice. Dap, bread-crumbing. Kad se sve ovako poređa, termini naše generacije su izgleda mahom vezani za sve varijacije na temu: kako nazvati i objasniti kad neko ne daje dovoljno, kada je “jednom nogom tu drugom prema izlazu”, a onda misteriozno na kraju i nestane, i može se zaključiti da su glavna preokupacija dejtovanja milenijalsa bile zamagljene granice i ne sasvim jasni i definisani odnosi. Da li zbog toga što ove termine već imaju spremne, pa znaju šta rade ili zato što su prosto zabrinuti nad drugim temama, generacija Z kao da nema ovih smrtničkih problema, već samo onih velikih, ozbiljnih, globalnih a to ih i povezuje.

Generacija Z je kao što svi znamo generacija koju više nego i jednu drugu odlikuje aktivizam i spremnost na promenu, ali i anksioznost po pitanju budućnosti, i to prvenstveno po pitanju klimatskih promena. Naučnici smatraju da imamo još 22 godine pre nego što klimatska katastrofa dosegne gigantske razmere, a kako je to vreme njihovo vreme, nije preterano iznenađenje da mladi u svom budućem partneru traže nekoga ko će deliti njihove ideale i ciljeve i da ako se već spremamo za “Melanholija” stil kraj sveta, to treba da bude sa nekim ko želi za iste stvari da se bori.

Thunberging: Novi termin koji definiše dejtovanje generacije Z, i da li je zapravo uopšte nov? (фото 1)

Baš zbog toga je jedna od vodećih dejting aplikacija pored Tindera i Badooa, OKCupid, nedavno skovala najnoviji dejting termin “thunberging” – naravno, bukvalno u ime Gretae Thunberg- gde se budući partneri matchuju zato što dele strast prema zaštiti životne sredine i borbi protiv klimatskih promena. I to nije nastalo niodakle i tek tako jer bi za post-milenijalse imalo smisla, već je sajt prema najnovijoj statistici i izveštajima zaista i zbeležio da se reč “klimatske promene” koristi 240% više u opisima profila danas, nego što je to bio slučaj dve godine unazad a Tinder je takođe zabeležio veliki porast u upotrebi reči “okruženje”, “klimatske promene”, i “socijalna pravda”. U prevodu, ako je nekada ljude zbližavala ljubav prema starim filmovima, duge šetnje i muzika 60-ih, danas ih povezuju brige o budućnosti planete i mogućnosti zajedničkog delovanja. Možda ne zvuči previše romantično, ali zapravo i te kako jeste, a usput je (bez uvrede), i mnogo korisnije od kluba filatelista.

Thunberging: Novi termin koji definiše dejtovanje generacije Z, i da li je zapravo uopšte nov? (фото 2)

Međutim, osim što sada postoji zvanično ime, i što okej, definitivno priznajemo mlađima da jesu aktivni, i rešeni da od ovog sveta naprave bolje mesto, i hvala im na tome, činjenica je da potraga za nekim ko deli slične socio-političke stavove nije baš neka prevelika novina. Možda jesmo starija garda u odnosu na one koji danas imaju 16, 17 ili 20 godina ali ni veterani dejting scene ne traže bilo koga za partnerstvo već nekoga sa kim se razumeju, dele iste vrednosti i posledično se bore za iste stvari i grade zajedničku budućnost, kako god da je zamišljali. Nekada je to isti pogled na dnevne principe i rutine, nekada ozbiljan politički angažman, ali složićemo se da generalno verovatno niko ne poznaje previše levo-desno kombinovanih parova. Kada su u pitanju životni stavovi i suštinski pogledi na svet i vrednosti “suprotnosti se privlače” stvarno ne igra preveliku ulogu. U teoriji možda nije važno ko za koga glasa, i da li je jedna strana požrtvovani, eko-osvešćeni vegeterijanac i zaštitnik prava životinja, a druga strana fura isključivo slabo pečeni biftek u tanjiru i nosi kožu i krzno, jer da, u teoriji uvek treba glasati za ljubav, sve drugo je nebitno, ali u praksi ta ljubav jeste između ostalog uslovljena i istim pogledima na svet.

Thunberging: Novi termin koji definiše dejtovanje generacije Z, i da li je zapravo uopšte nov? (фото 3)

To je čak potvrdila i studija iz 2014. godine The Role of Political Similarity in Romantic Relationships gde se kroz seriju od tri eksperimenta Chelsea Phillips za svoju doktorsku disertaciju upravo i bavila pitanjem koliko nas politički stavovi neke osobe privlače ili odbijaju, i da li je to presudno u odnosu. I znate šta? Jeste. U većini slučajeva učesnici istraživanja su mnogo bolje ocenili nepoznate ljude za koje su pretpostavljali da imaju iste političke stavove kao oni, više su ih privlačili i želeli su dugoročniji odnos sa njima, a pokazalo se da postojeći parovi među kojima postoji usklađenost političkih stavova imaju dugoročnije veze, i manje konflikata.

Tako da, generacijo Z, priznajemo vam svašta, i neka bude vaš i thunberging, ali iza njega stoji jedna mnogo opštija stvar koja se zove "Seeking for a friend for the end of the world". Potraga za partnerom za sve, pa i za kraj sveta ako treba. A taj partner, taj neko ko nas drži za ruku, podržava, veruje u iste stvari i spreman je da se zajedno borimo rame uz rame, je evergreen ideal u koji veruju sve generacije.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar