Veliki inkvizitori Instagram i Facebook protiv voća i filtera iliti šta će nam uskoro biti zabranjeno?

    01.11.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/11/sexualemoji-cover.gif

    Najnovije iz sveta društvenih mreža kaže da su Facebook i Instagram objavili rat voću koje “izgleda seksualno”. Zapravo, sve je počelo u julu kada su standardi i pravila Instagrama i Facebooka apdejtovani i izmenjeni tako da umanje seksualno izražavanje na društvenim mrežama, a kulminiralo je sada novim regulativama. Da Instagram vodi rat protiv bradavica, i to isključivo ženskih, već znamo, ali od sada se borba proširila i na voće i cveće koje ih pokriva, tako da nijedna vrsta golišavih fotografija neće biti dozvoljena. Takođe, glavni problem je zapravo kontekst u kome se neki emotikoni koriste. Facebook nije precizirao koji emotikoni ne smeju da se sparuju i upotrebljavaju, međutim prilično smo sigurni da će breskva i patlidžan među prvima da ispadnu iz igre s obzirom na to da iz The Facebook Community Standards kažu da se zabrana odnosi na “uobičajeno korišćene seksualne emodžije, zbog njihovih sugestivnih elemenata”. Svaki takav “pozivajuć”, “dvosmislen” i “provokativan” sadržaj biće odmah uklonjen sa Facebooka i Instagrama, ako sadrži seksualni emotikon uz implicitnu ili indirektnu fotografiju.” U prevodu, nije da preuzimaju akciju protiv samih voćkica ali da protiv njegove simbolične upotrebe.

     

    S druge strane, u istom trenutku kada i ova vest, stiže i druga, a to je da je Instagram objavio da će zabraniti filtere koji su dizajnirani da oponašaju rezultate plastične hirurgije, gde su posebno, FixMe i Plastica filteri na udaru.

     

    Za razliku od krajnje nerazumnog zalaženja u simboliku voća i uskraćivanja neverbalne zabave mora se priznati da ovo donekle i ima smisla. Pogotovo ako se uzme u obzir sve primetniji porast plastičnih zahvata i intervencija za kojima se i poseže upravo iz razloga nerealnih standarda, a svaka promena koja podržava razlikovanje, a ne unificiranje, je uvek i više nego dobrodošla. Međutim, problem je u tome što ovaj problem, i težnja za famoznim “Instagram licem” ide mnogo dalje od ukidanja nekoliko filtera i dosta potiče od normi koje je zapravo sam Instagram i uveo u naše živote. Razmišljanje o telu kao nesavršenom i nedovoljnom kome treba apgrejd da bi bilo to neko poželjno umesto prirodnog, nesavršenog svakako potiče iz pre-insta ere, ali je u mnogome intenzivirano danas kako smo navikli oko na savršeno upeglane, filtrirane fotografije, savršen ten i facetuned nos. Tako, kao i obično, ukidanje posledice nije rešenje, treba se baviti uzrokom, i mnogo više raditi na tome da se promeni pretpostavka od koje polazimo, da naša tela zahtevaju “usavršavanje”, i da više volimo ono što jesmo umesto ukalupljivanja u društveno propisane definicije lepog. Raditi više na osvešćivanju i orhrabrivanju da se stvarno osećamo dobro u svojoj koži, a ne nekoj imaginarnoj, pa onda filteri poput ovog stvarno i mogu da budu čista zabava.

    Saznaj više:
    Povezani članci: