Pretraga

Beauty ekspert: Ena Jović o makeup trendovima i kako da pronađete ono što je najbolje za vas

Beauty ekspert: Ena Jović o makeup trendovima i kako da pronađete ono što je najbolje za vas

Tekst: Manda Javorina


Moram nešto da priznam: kao neko ko se bavi ovim poslom, najviše od svega mrzim kada me ljudi pitaju: "A šta se sad nosi?", i onda očekuju da im složim bar pet virtuelnih kombinacija, od glave do pete, sve sa predlozima za makeup, naravno. Ovo pitanje prosto ne znam da li manje razumem ili me više nervira. Ako te interesuje, informacije su svuda. Danas problem nije njihovo odsustvo već upravo suprotno - prezasićenost.

Nemojte me pogrešno shvatiti, ja o trendovima o.b.o.ž.a.v.a.m. da razgovaram - akcenat na reč "razgovaram" - ali to podrazumeva razmenu informacija, mišljenja, analiziranje i, generalno, entuzijazam, svih koji učestvuju.

Ena Jović je za mene idealan sagovornik. Ona je izvrstan šminker koji poznaje i oseća suštinu svog posla, informisana je i puna gorepomenutog entuzijazma. Naš razgovor je bio malo duži od ovog teksta i prepun skretnica ali mislim da je ovo više nego dovoljno da vam pomogne u navigaciji kroz prezasićene beauty vode Instagrama, Youtube videa, crvenog tepiha i revija. Kako ne izgubiti predstavu o tome šta je realno, kako pronaći ono što vam odgovara i, najvažnije, ne zaboraviti da šminka treba da nam bude izvor zadovoljstva, a ne stresa.

 

Bombarduju nas trendovima sa svih strana, na šta treba da obratimo pažnju kada su makeup trendovi u pitanju i kako da ih "posložimo"?

Kada govorimo o trendovima u šminkanju, i kozmetici uopšte, prvo moram da napomenem da danas postoje dva glavna pravca: Instagram i Youtube na jednoj i modna šminka, na drugoj strani. To su dve potpuno različite stvari, i svaki pravac ima svoje mini trendove.

Instagram šminka je nešto što bih najpre uporedila sa drag makeupom, koji inače izuzetno poštujem, pošto se u njoj koristi bukvalno sve. Ta, uslovno rečeno, drag šminka, je zajedno sa pojavom Kardashianki ušla u mainstream i svakodnevnicu, prvo influensera pa onda i žena. To je ona vrsta šminke koju, uglavnom gledamo na Youtube tutorijalima.

Žene masovno prate i imitiraju influensere kao što je Jeffree Star, čiji pristup definitvno spada u "više je više" kategoriju i ne deluje baš primenljivo za svaki dan?

Apsolutno.Youtube je najjača platforma beauty influensera i žene je najčešće koriste kada žele da nauče nešto o makeupu. To su, na primer, cut-crease varijante, šljokice na sredini oka, ozbiljno senčenje (od koga je sve i počelo), hajlajtovanje, strobing i tako dalje.

 

Kad pričamo o Youtube influenserima, većina profesionalnih modnih šminkera nema svoje kanale. Lisa Eldridge je jedna od retkih koja je godinama na njemu?

Tako je, ona je ona druga struja. Lisa je neko ko je, pretpostavljam iz nekog bunta i potrebe da priblizi fashion šminku većini žena, otvorila i svoj Youtube kanal. Ima tu jos nekih ljudi, mogu da spomenem Violette_fr, Pat Mcgrath, Charlotte Tilbury koji se trude da fashion šminku približe devojkama (pogotovo onima koje gledaju onu drugu vrstu).

Ono što je, zapravo, svima najvažnije, to je da znamo šta je realno primenljivo u svakodnevnom životu.

Mislim da ne treba da budemo isključivi i da treba da spojimo te dve struje onako kako nam najviše odgovara, bez preterivanja.

Da pojasnim: pojavom Maria Dedivanovica i Kardashianki ti Instagram trendovi su uzeli maha i u svakodnevnom životu. Naše devojke su često sklone tom prešminkavanjau. Ono što je moja lična estetika i stav jeste da treba da se pokupi najbolje od svih. Treba napomenuti da senčenje i konturisanje nije izmislio Dedivanovic, to se radilo oduvek. Šminker Marilyn Monroe je koristio na njoj kao hajlajter Vazelin, na primer. Dakle, ova tehnika je stara koliko i šminkanje ali je korištena u određenim uslovima i trenucima i izvodili su je profesionalni šminkeri i nije bila masovni trend kao danas.

 

Gde smo sada mi i gde je šminkanje trenutno? Gde je sredina?

Ne smemo da zaboravimo da su influenserke o kojima smo pričale, sada u prvom redu revija. A na revijama se, sa druge strane, potencira nešto potpuno različito: laka, neprimetna tehnika teniranja. Kada pričamo o modnim trendovima u šminkanju, moramo napomenuti da se za svaku reviju osmišljava poseban look i da se, često, akcentuje samo jedan deo lica. Ako je to jaka senka ili graphic eyeliner, onda je ostatak šminke sveden na minimum, bez konturisanja. Ako su lica jako konturisana, na primer, nema veštačih trepavica.

Većina žena ne može samo da izađe iz kuće bez trunke šminke i bude zadovoljna time kako izgleda. Ono što je najvažnije u celoj priči je da se osećaju dobro u onome što nose. Ne možemo nikome govoriti da nosi ovaj ili onaj trend, ako im ne prija. Nešto što je standard, pogotovo kod nas, jeste da treba da izgledamo "pristojno". Da prikrijemo nepravilnosti na licu, a tu nam pomažu razni korektori i puderi. Jako je važno da se odabere prava nijansa pudera. Isto tako, da ne koristimo previše pudera ili hajlajtera da se "vidi iz aviona" vidi da smo ga stavili. To definitivno nije nijedan trend, kome god da se priklonite.

 

Da li možeš da nam daš neki konkretniji primer?

Moj predlog je da, ukoliko volite senčenje "za svaki dan", izberete dva dela lica i koncentišete se na njih, a ne sve u isto vreme (i jagodice, i usne, i oči i ajlajner i veštačke trepavice). Ostalo svedite na minimum. Vrlo je važno da znate razliku između proizvoda za senčenje i bronzera, a mnogi je ne znaju. Bronzeri imaju topao "narandžast" ton i njima se bronzamo, ne senčimo. Šta to znači? Da ih nanosimo tamo gde bi nas sunce prvo uhvatilo: na vrh jagodica, nos i čelo, vrh brade. Ako želimo da se osenčimo, koristimo hladne sivo-braon tonove.

Mario Dedivanovic je mag sminkanja, ja mu skidam kapu, ali to je kao neka scenska šminka i uživo, na udaljenosti od 20 cm, strašno izgleda. Pitanje je šta želimo. Klijentkinje koje imaju podočnjake uvek prvo pitam da li im je važnije da im skrijem podočnjake ili da nemaju naglašene bore, zato što ne postoji proizvod koji neće ući u bore i naglasiti ih, a pokriće tamne kolutove. Tako dođem do ličnog balansa za svakog klijenta. Ne postoji magični štapić. Za svaki dan, ako se jako vidi sve što se radili, to znači da ste preterali.

Sa duge strane, ako pričamo o ljudima koji prate i vole fashion šminku, ja sam skroz za to da se na ulicama, na primer, šetaju devojke sa tačkicama od ajlajnera ispod očiju. To volim i sama da nosim. Ali u ovakvim slučajevima treba da prikrijete neke nedostatke poput kapilara oko nosa i diskoloracije, stavite ipak puder ili neku BB kremu da bi te tačkice, koje su poenta looka, došle do izražaja. I stavite maskaru!

Opcija je, naravno, ići i potpuno nenašminkan, što je sasvim legitiman izbor, ali ako smo već uzeli da se igramo šminkom, onda treba da izgedamo pristojno i da ne preteujemo ni u jednu ni u drugu stranu.

Tvoji lični trikovi?

Ono pak čemu svi treba da težimo je nega uz koju ce naše lice izgledati najbolje moguće i pre nego sto počnemo sa šminkom. Niko ne može da promeni svoj tip kože, ali možemo puno da doprinesemo tome kako izgleda (i kako će izgledati u budućnosti). Moj lični trik je da na prvo mesto stavljam negu, da se svakodnevno šminkam što prirodnije, a da full makeup čuvam za posebne prilike i, isto tako važno, da se ne gladam stalno u ogledalo!

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar