Pretraga

Kako veštačka inteligencija zauzima svoje mesto u beauty industriji

Kako veštačka inteligencija zauzima svoje mesto u beauty industriji

Šta to u praksi znači?

Tekst: Manda Javorina


Iako genijalni univerzalni proizvodi postoje, većina tvrdnji tipa "jedna krema odgovara svakom licu" je prevaziđen koncept, isto kao što smo prerasli tinejdžerski stav da “ako odgovara mojoj drugarici, onda će i meni”. Ako na to dodamo da danas postoje proizvodi koji targetiraju razne delove lica i mnogobrojne prave ili izmišljene probleme na njima, jasno je da su varijacije na temu bezgranične (ili bar toliko velike da ja ne umem da ih prebrojim). O kosi i telu da ni ne počinjem. More informacija, more zahteva i more proizvoda. Kako kroz sve njih plivati unapred, a ne u krug?

Ukoliko nemate ličnog dermatologa na speed dialu (a ako imate, i ako taj dermatolog ima vremena da razgovara sa vama svaki put kada ste u parfimeriji, svaka čast), spremite se na činjenicu da ćete vrlo brzo koristiti pomoć veštačke inteligencije. Ne, nećete u šoping ići sa replikantom koji izgleda kao Ryan Gosling ma koliko to primamljivo zvučalo. Istina jeste da je veštačka inteligencija mnogo manje sci-fi i mnogo više (već) deo naših života. Radi se o tome da VI (ili AI umesto artificial intelligence) suštinski obrađuje ogromne količine podataka i u njima pronalazi obrasce ponašanja koje ljudski mozak možda ni ne registruje, a istovremeno uči sve više kako pristižu nove informacije. Život VI počinje kao kompjuterski algoritam - neka vrsta liste zadataka - koja se onda može predati drugom programu ili može sama preuzeti formu nekog uređaja. Stvarnost u kojoj roboti sve rade za nas još uvek je daleko, ali kada se radi o kozmetici, veštačka inteligencija nam već poprilično olakšava život. VI na ovom polju je, u stvari, skup softvera i naprava koji su dizajnirani da nam prilagode sve ostalo. Možda ste nešto od njih i koristili. Kako? Samo skrolujte.

Personalizacija

 

Ovo je nešto što vam je već poznato. VI se koristi za stvaranje boljih proizvoda tako što analizira feed back i načine na koji koristimo postojeće, a istovremeno nam može pružiti i savete kako da efikasnije koristimo postojeće proizvode - bilo da se radi o kozmetici ili o tehnici. To u praksi znači da mnogi od nas razne tehničke naprave koriste na pogrešan način, na primer. Počev od električnih četkica za zube pa do onih za čišćenje lica. Uz pomoć VI već su razvijeni novi modeli koji onome ko ih koristi signaliziraju kada treba da, na primer, više pažnje poklone nekom delu ili kada je bilo dosta, a neke čak i stvaraju personalizovane programe za onog ko ih koristi pomoću unešenih parametara.

Razvoj novih proizvoda

 

VI eliminiše igru pogađanja iz ovog procesa time što precizno analizira potrebe i želje tržišta u datom momentu. Na primer, analizom ogromne količine komentara na sajtovima za online kupovinu šminke, jasno se dobijaju odgovori na pitanja šta je nezavisnim kupcima bitno u nekom proizvodu, a onda se pristupa pravljenju istog. Ovo osmišljavanje novih proizvoda čini mnogo efikasnijim i zato je alat koji danas koriste svi vodeći proizvođači kozmetike.

Kupovina po meri

 

Tržište je zatrpano, na njemu postoje hiljade marki i još više proizvoda. Online servisi kao što je My Beauty Matches su odgovor na mnoge naše molitve. Baza proizvoda koju koriste je impresivna, a ispunjavanjem upitnika pre nego što krenete sa kupovinom omogućiće algoritmu da vam ponudi proizvode koji vam potencijalno odgovaraju i ukloni one koji vam se ne bi svideli, bilo da se radi o kozmetici za negu ili dekorativi. Neki brendovi koriste aplikacije za analiziranje selfija i na osnovu njih nude personalizovane rutine nege i proizvode.

Chat-botovi

 

Chat-botovi su još jedan oblik VI koji je privukao pažnju beauty proizvođača. Brendovi kao što su Sephora, Estée Lauder i L’Oréal svi imaju svoje varijacije na temu kako bi uvukle što veći broj kupaca. Veštčka inteligencija je revolucionarno promenila marketing putem razgovora tako što aktivno prati konverzacije sa personalizovanim i relevantnim sadržajem koji gura u pravo vreme i time stvara stalan engagement.  Slikovit primer je partnerstvo kompanija L’Oréal i Automat koje je iznedrilo Beauty Gifter; chat-bot koji preko FB Messengera razgovara sa korisnicima i daje preporuke proizvoda svih jedanaest marki iz portfolia firme L’Oréal, istovremeno povezujući korisnike sa online sistemom prodaje.

Šta je sledeće?

 

Mogučnosti koju nam veštačka inteligencija daje za hiper-personalizaciju je njena budućnost. Brendovi će biti u stanju da nam pruže proizvode koji će odgovarati našem ličnom biološkom identitetu, a najuspećniji će biti oni koji budu nudili uslugu koja je kao krojena po meri za svakog kupca, bilo da se radi o nijansi ruža ili dodacima ishrani. Sva prodajna mesta, bila ona online ili ne, će doživeti promene i uključivati virtuelne prodavce-asistente. Hi-tech beauty nikad nije bio realniji.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar