Kako smo od naslova tipa „Pametno izgrađen posao: Glossier je i zvanično postao brend od milijardu dolara“ i „Koje stvari beauty kompanije treba da nauče od streetwear brendova?“ došli do pitanja WTF is wrong u periodu od praktično samo dve (doduše pandemijske) godine?
Donedavno je malo šta bilo da se kaže o ultimativnom unicornu kozmetičke industrije koji je 2019. postao težak preko milijardu dolara osim toga da je Glossier bio sinonim za uspeh i prepoznavanje svake mogućnosti koja se ukaže, te pravovremenog delovanja i slušanje sopstvenog milenijalskog instinkta. Emily Weiss je prešla put od uloge u rijaliti emisiji na MTV-ju, preko asistiranja u modnim magazinima do sopstvenog (kultnog) beauty bloga i opravdanog “statusa Estée Lauder za milenijalse” kao i naslovnice Time magazina.
Brend je pionir čiji su trag posle pratili mnogi: Emily Weiss je prva shvatila moć direktne interakcije se svojim mušterijama i o kakvom zlatnom rudniku informacija i novca se zapravo radi.
Pažljivim osluškivanjem uspela je da svojim čitaocima/kupcima pruži upravo ono što žele, a to je beauty koncept koji ne cilja na to da od vas napravi novu osobu već da malo “glancne” prirodnu lepotu koju već imate. Glossier je dokaz da je prodaja ideje o brendu kao sistemu vrednosti i sveobuhvatnom iskustvu, a ne samo kao o proizvodu, pravac budućnosti čemu je dokaz i da je Glossier jedini kozmetički brend čiji dropovi su generisali hajp koji može da se meri sa Supremom?
Dodajte na ovo činjenicu da su se na tržištu pojavili brendovi čija inovativnost je premašila onu koju (danas) ima Glossier kao što su Nécessaire i The Inkey List koje potrošačima nude bolji odnos cene i kvaliteta, kao i na kraju krajeva bolje rezultate.
Kada je linija šminke u pitanju, većina se slaže u tome da je Glossier u momentu kada se pojavio na tržištu zaista delovao revolucionarno, ali i da je ta revolucionarnost bila više površinska nego suštinska (što je istina). U poslednjih sedam godina, koliko je prošlo od dolaska Glossiera na beauty scenu, kupci su dobili mnogo više kvalitetnijih i inkluzivnijih opcija, uključujući i one koje se mnogo više bave etičkim pitanjima poput održivosti i ekologije – ispita na kom je Glossier ozbiljno kiksnuo svojim proizvodima kao što je Gelée, senke za oči u formi gela natrpanog šljokicama, kao i svojim standardnim pakovanjem prepunim (nepotrebne) plastike i nalepnica.
Sami proizvodi mogu se kupiti jedino preko sajta ili u nekoliko njihovih fizičkih prodavnica koje u celom svetu možete nabrojati na prste (jedne?) ruke. Ljude jednostavno mrzi da se dovijaju zbog nečega što više ni po čemu nije posebno.