Da li je marihuana nova zlatna koka kozmetičke industrije?

    11.05.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/COVER_CBD.jpg

    U poslednje vreme marihuana je doživela makeover o kakvom neki političari mogu samo da sanjaju. Kultura kanabisa dobija na popularnosti brzinom svetlosti od kada je biljka legalizovana u nekim američkim državama, pogotovo Kaliforniji. Da li treba jači dokaz o toga da Sephora prodaje losion za telo na bazi CBD ulja ili brzina kojom je tzv kush maskara osvojila tržište? Beauty urednici širom sveta postali su opsednuti kanabisom (i ne, to ne znači da rolaju po ćoškovima), a odvažnije kozmetičke kompanije počele su da brendiraju marihuanu kao wellness sastojak potrošačima koji već veruju u maske za lice sa aktivnim ugljem i pilinge sa kurkumom. 

    Prvo, moramo da napomenemo da vas proizvodi koje možete kupiti u parfimerijama po svetu neće nadrograti. Biljke kanabisa (u koje spadaju i konoplja i marihuana, ovo nikako nije klasičan slučaj onog „A rose by anyother name“) proizvode više stotina različitih hemijskih jedinjenja po imenu kanabinoidi – od kojih je naravno najpoznatiji THC (Tetrahidrokanabinol) i primarna je psihoaktivna komponenta biljke. Ostala jedinjenja nemaju efekat opijata i neće vam promeniti stanje svesti ali zato imaju potencijalno velike benefite za zdravlje. Ljudsko telo ima prirodnu sklonost ka ovim biljkama, u njemu se nalaze mnogi kanabinoidni receptori, a proizvodi i tzv endogene kanabinoide. Običnim jezikom, to znači da marihuana ima uticaj na mnoge stvari u našem organizmu, od bola do apetita. Što se kože tiče, kanabinoidi imaju antioksidativno dejstvo, ublažavaju upale i, čak, smanjuju lučenje sebuma.

    Konoplja, industrijiska varijanta kanabisa koja se vekovima koristi, godinama je prisutna u preparatima za negu kože. Ulje konoplje je poznato po svom hidrantnom dejstvu, bogato je omega-3 kiselinama što pomaže koži da zadrži vlagu, a pored toga je i anti-komedogeno što znači da se lepo može koristiti i na koži koja je sklona bubuljicama. Body Shop već skoro dve decenije ima liniju koja sadrži ulje konoplje. Baš kao ni od CBD-a, od njega nećete videti ružičaste slonove, a provereno je efikasno. 

     

     

    Druga opcija, ona koja je u poslednje vreme u žiži javnosti, je CBD ulje (ulje kanabidiola) koje je nepsihoaktivna komponentna marihuane i dobija se iz cveta biljke. Studije ukazuju da ublažava crvenilo, iritaciju, znake starenja, a pokazalo se kao efikasno i u borbi protiv akni, psorijaze i ekcema. I dok većina nas zna šta su AHA i BHA kiseline, o benefitima marihuane u nezi kože javnost nije dovoljno informisana. Poznati brendovi zato često igraju na kartu fensi pakovanja na kom su naširoko naznačena pozitivna dejstva ovog sastojka. Najbolji primer je Origins, čija je maska „Hello, Calm“ prvi izlet konglomerata Estée Lauder u ovu teritoriju.

     

     

    Sa druge strane, nezavisni brendovi kao što je Milk Makeup, koji pravi 100% veganske proizvode, u svoj marketing uključuju i aluzije na marihuanu kao laku drogu i cool girl estetiku. Oni su tvorci već kultne Kush maskare obogaćene CBD uljem. Pošto nisu mogli da koriste pčelinji vosak, okrenuli su se kanabisu i ponosni su na svoj pristup. 

     

     

    Isto važi i za Lord Jones, koji je apsolutni marketinški pobednik, a čiji proizvodi pored krema, seruma i losiona uključuju i gumene bombone sa marihuanom. Od kad je Mandy Moore, pred dodelu nagrada Golden Globes, izjavila da maže stopala njihovim CBD uljem pre crvenog tepiha da bi lakše izgurala naporno veče, brend je prešao u mainstream kategoriju, a novinari su se zainteresovali za celu priču. Glumica Olivia Wilde je takođe „zadovoljna mušterija“ i tvrdi kako pomoću njihovih proizvoda uspeva da izbegne lekove protiv bolova na prirodan način. Lord Jones losion za telo danas se prodaje u Sephori. 

     

     

     

    I kao što beauty brendovi sve više naginju kanabisu, tako kanabis brendovi sve više naginju ka wellness areni. U poslednje vreme se u Kaliforniji pojavio niz brendova elektronskih cigareta i gumenih bombona sa marihuanom, a mnogi od njih koriste i posebno formulisane mešavine THC-a, CBD-a i drugih kanabinoida koje obećavaju da će ukloniti bol, probuditi libido ili otkloniti nesanicu. Za mnoge, ovo pitanje prevazilazi jednostavnu želju da se izgleda cool.

    Ipak, za razliku od drugih instant wellness trendova, proizvodi koji sadrže kanabis još uvek nisu dovoljno kontrolisani u smislu kvaliteta i doza. Pošto još uvek nisu legalni svuda u Americi, a znamo da odatle kreće sva masovna proizvodnja, ne postoji univerzalan FDA standard koji moraju da ispune. Ali, budite sigurni da kad u nečemu ima para, zakonski propisi nisu daleko.

    Saznaj više:
    Povezani članci: