Šta je pošlo po zlu u Glossieru?

autor BURO.
glossiersquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/02/glossiercover.jpg

Kako smo od naslova tipa „Pametno izgrađen posao: Glossier je i zvanično postao brend od milijardu dolara“ i „Koje stvari beauty kompanije treba da nauče od streetwear brendova?“ došli do pitanja WTF is wrong u periodu od praktično samo dve (doduše pandemijske) godine?

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/02/1644333017593257.jpg

Donedavno je malo šta bilo da se kaže o ultimativnom unicornu kozmetičke industrije koji je 2019. postao težak preko milijardu dolara osim toga da je Glossier bio sinonim za uspeh i prepoznavanje svake mogućnosti koja se ukaže, te pravovremenog delovanja i slušanje sopstvenog milenijalskog instinkta. Emily Weiss je prešla put od uloge u rijaliti emisiji na MTV-ju, preko asistiranja u modnim magazinima do sopstvenog (kultnog) beauty bloga i opravdanog “statusa Estée Lauder za milenijalse” kao i naslovnice Time magazina.

Brend je pionir čiji su trag posle pratili mnogi: Emily Weiss je prva shvatila moć direktne interakcije se svojim mušterijama i o kakvom zlatnom rudniku informacija i novca se zapravo radi.

Pažljivim osluškivanjem uspela je da svojim čitaocima/kupcima pruži upravo ono što žele, a to je beauty koncept koji ne cilja na to da od vas napravi novu osobu već da malo “glancne” prirodnu lepotu koju već imate. Glossier je dokaz da je prodaja ideje o brendu kao sistemu vrednosti i sveobuhvatnom iskustvu, a ne samo kao o proizvodu, pravac budućnosti čemu je dokaz i da je Glossier jedini kozmetički brend čiji dropovi su generisali hajp koji može da se meri sa Supremom?

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/02/1644333016537602.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/02/1644333017639769.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/02/1644333017258949.jpg

Dodajte na ovo činjenicu da su se na tržištu pojavili brendovi čija inovativnost je premašila onu koju (danas) ima Glossier kao što su Nécessaire i The Inkey List koje potrošačima nude bolji odnos cene i kvaliteta, kao i na kraju krajeva bolje rezultate.

Kada je linija šminke u pitanju, većina se slaže u tome da je Glossier u momentu kada se pojavio na tržištu zaista delovao revolucionarno, ali i da je ta revolucionarnost bila više površinska nego suštinska (što je istina). U poslednjih sedam godina, koliko je prošlo od dolaska Glossiera na beauty scenu, kupci su dobili mnogo više kvalitetnijih i inkluzivnijih opcija, uključujući i one koje se mnogo više bave etičkim pitanjima poput održivosti i ekologije – ispita na kom je Glossier ozbiljno kiksnuo svojim proizvodima kao što je Gelée, senke za oči u formi gela natrpanog šljokicama, kao i svojim standardnim pakovanjem prepunim (nepotrebne) plastike i nalepnica.

Sami proizvodi mogu se kupiti jedino preko sajta ili u nekoliko njihovih fizičkih prodavnica koje u celom svetu možete nabrojati na prste (jedne?) ruke. Ljude jednostavno mrzi da se dovijaju zbog nečega što više ni po čemu nije posebno.

I tako, sedam godina nakon lansiranja u beauty stratosferu, Glossier rizikuje da postane ozbiljno prevaziđen. Nema sumnje da brend i dalje ima veliku moć ali ona se rapidno smanjuje. Potrošači žele više od slatke roze sličice.