Da li je moguće ignorisati beauty trendove?

autor BURO.
1223

„Da li je moguće ignorisati beauty trendove?“ zvuči gotovo kao ozbiljna psihološka dilema. Na neki način i jeste… Da li smo zaista slobodni kada je reč o izboru proizvoda, ili su trendovi postali nevidljivi diktatori našeg estetskog izraza?

Ljudi su, pre svega, društvena bića. Što znači da duboko u sebi imamo ukorenjenu potrebu za pripadanjem. Ta potreba se danas, posebno u digitalnom dobu, manifestuje kroz neprestano praćenje onoga što je „aktuelno“.

Psihologija FOMO-a (strah od propuštanja) igra ključnu ulogu kada je reč o ovom pitanju. Naši umovi su programirani da percipiraju trendove kao simbol društvenog statusa i povezanosti. Ignorisati ih deluje kao suprotstavljanje kolektivnom duhu zajednice, što je psihološki izazov koji ne treba potceniti.

No, nije samo reč o pripadanju. Beauty industrija se oslanja na našu težnju za boljom verzijom sebe.

S tim u vezi, proizvod ili tehnika šminkanja retko su predstavljeni kao opcija – oni su prikazani kao rešenje.

Pogledajte bilo koju kampanju, i primetićete suptilnu poruku: „Ovako ćete postati bolji, lepši, vredniji.“ Ignorisati to zahteva mentalnu otpornost i samopouzdanje koje nisu svojstveni svima.

beauty

ZAŠTO JE TEŠKO IGNORISATI TRENDOVE?

Dominacija medija decenijama predstavlja najveći izazov za konzumente. Na društvenim mrežama neretko deluje kao da svaki skrol donosi novitet – viralni proizvod, tutorijal ili tehniku koju „morate probati“. Algoritmi su osmišljeni da nas uvuku dublje u svet proizvoda i trendova, da izazovu potrebu za usvajanjem onoga što „svi rade“. Ignorisanje trenda ne znači samo izbegavanje da budete kao ostali, nego je na određen način i redefinisanje odnosa prema digitalnom svetu. U smislu, postajemo svesni da društvene mreže ne rade za nas, nego za velike brendove i njihovo oglašavanje na platformama. Takođe, svi ste već upućeni u to da je većina trendova osmišljena s namerom, a influenseri plaćeni za promociju.

Takođe, beauty industrija majstorski koristi strategije oskudice i hitnosti. Limited edition proizvodi, ograničeni stokovi i specijalne kolekcije stvaraju iluziju da nešto što ne kupite sada, možda nikada nećete moći da imate. Ova dinamika aktivira osećaj neprocenjive prilike, zbog čega je teško ostati imun. Kada vidite ove kampanje, retko kada vam se upali lampica – ah, ovo je samo marketinški trik.

Na evolutivnom nivou, ljudi su prilagođeni stalnom učenju i usvajanju novih ponašanja koja im donose prednosti. Beauty trendovi u tom smislu veoma lako postaju simbol ličnog napretka, neretko dobijaju status nečega što treba usvojiti kako bismo ostali „korak ispred“ i opravdali svoja postignuća i status.

    KAKO DA SE ODUPREMO

    Samopouzdanje mora biti temelj. Ignorisanje trendova moguće je samo uz jaku veru u sopstvene vrednosti i estetske izbore. To znači postavljanje jasnih granica između onoga što vas zaista ispunjava i onoga što vam nameće društvo. Tu je i kritički pristup trendovima, primera radi, pre nego što usvojite bilo koji trend, postavite sebi pitanje: „Da li mi ovo treba?“ Ako odgovor nije povezan s vašim istinskim potrebama ili željama, možda je vreme da se povučete iz kupovine.

    Jedan od najefikasnijih načina da se oduprete trendovima jeste smanjenje izloženosti sadržajima koji ih promovišu. Ovo ne znači potpuno napuštanje društvenih mreža, već svesno upravljanje njihovim uticajem na vaše odluke.

    Snapinsta.app 459845566 1614436812807083 1546663167840693702 n 1080

    Zanimljivo je da čak i ignorisanje beauty trendova može postati – beauty trend za sebe. Odlučiti se za „minimalizam“ u beauty rutini, na primer, danas je podjednako deo šireg diskursa o lepoti. Time dolazimo do zaključka da je teško potpuno se distancirati, jer čak i izbor „da ne učestvujete“ kreira sopstveni narativ u beauty industriji.

    Takođe, možda najopasnije od svega je to što potpuno ignorisanje beauty trendova u savremenom svetu nije realno, ali ključ leži u svesti.

    Na kraju, možda je bitnije pitanje od toga – da li je moguće ignorisati trendove, to – da li želimo da oh pratimo. Jer, pravo oslobođenje od marketinškig trikova može biti upravo u tome da osvestimo da trendovi i proizvodi postoje – ali samo kao opcija, a ne kao pravila po kojima moramo da živimo.

    Foto: Instagramalessawinter