Pretraga

Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan?

Tekst: BURO247.ru

Leto je sezona u toku koje vitamine dobijamo iz svežeg povrća, voća, ali i posebno onog bobičastog. Ribizla, borovnica, malina - koje bobičasto voće i zašto treba jesti posebno leti i to svakodnevno.


POMAŽE U ODRŽAVANJU telesne TEŽINE (I MRŠAVLJENJU)


Da počnemo od onoga što zanima mnoge, posebno tokom leta, a to je mršavljenje. U velikom broju slučajeva, ljudi izbegavaju voće u okviru niskokalorične ishrane, posebno ono sa visokim sadržajem šećera (banane, grožđe, smokve, urme, mango i sl). Sa druge strane, dodavanje bobičastog voća jelovniku nije zabranjeno ukoliko govorimo o optimalnim količinima - ne više od 250 do 300 g dnevno.

Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan? (фото 1)

Bobičasto voće sastavni je deo paleo dijete, kao i mediteranske i vegetarijanske ishrane. Osim količinski, sa njihovim unosom treba biti obazriv samo ukoliko postoji alergijska reakcija ili druge kontraindikacije, koje mogu biti problemi sa sistemom organa za varenje, gastritis i slično.

Uprkos činjenici da bobičasto voće ima malo kalorija, telo iz njih koristi maksimalnu količinu nutrijenata. Na primer, 100 g jagoda sadrži 41 kcal ali i ujedno preporučenu dnevnu dozu unosa vitamina C, a 100 g borovnica sadrži 34 kcal i otprilike 32% preporučenog dnevnog unosa magnezijuma.

Imajte na umu da je bobičasto voće i izvor dijetetskih vlakana koja igraju ogromnu ulogu u suzbijanju gladi. Jedno istraživanje je potvrdilo da su ispitanici koji su uključivali hranu sa visokim sadržajem vlakana u svoju ishranu unosili 130 kcal manje po danu u poređenju sa onima koji to nisu činili. Ono što je najvažnije od svega jeste da se nisu ustručavali kada je jelo u pitanju.

100 g crne ribizle sadrži oko 4.8 g vlakana, 100 g malina - 3.7 g, 100 g brusnica - 3.3 g i 100 g borovnica - 2.5 g.

Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan? (фото 2)

Sjajna stvar jeste i da se bobičasto voće može lepo zamrznuti i za jesenji i zimski period, pa će vam kada krenu prve prehlade, pomoći da unesete neophodnu količina vitamina hranom.


NEGA KOŽE


Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan? (фото 3)

Bobičasto voće sadrži elaginsku kiselinu (fenol) koja ima protivupalna, antialergijska i reparativna svojstva. Stručnjaci su dokazali da ova kiselina blokira proizvodnju enzima koji razgrađuju kolagen, a kao što znamo, kolagen igra glavnu ulogu kada je reč o zategnutoj i elastičnoj koži.

U bobičasto voće koje sadrži pomenutu kiselinu spadaju: maline, jagode, brusnice, trešnje i kupine.


REGULacija NIVOa ŠEĆERA U KRVI


Svakodnevno konzumiranje borovnica pomaže u regulisanju nivoa šećera u krvi, što je dokazano još 2006. tokom jednog istraživanja sprovedenog u Kanadi. Među ispitanicima su se našli potpuno zdravi ljudi i oni sa insulinskom rezistencijom. Dodavanje borovnica u ishranu je povećalo osetljivost na insulin, čime se ujedno smanjio odgovor nivoa šećera u krvi na obroke bogate ugljenim hidratima.


PREVENCIJA KARDIOVASKULARIH BOLESTI


Ovde najpre treba skrenuti pažnju na maline. One sadrže jod, vitamin C i beta-sitosterol koji normalizuju broj otkucaja srca, poboljšavaju stanje krvnih sudova, čiste krvne sudove od holesterola i blagotvorno deluju na srce.

Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan? (фото 4)

Ovo se odnosi i na borovnice, koje su bogate vitaminom K. Njegov nedostatak u organizmu može biti uzrok nepravilnosti u srčanom ritmu, dovesti do problema sa zgrušavanjem krvi, a dnevni unos borovnica (ne više od 200 g) obezbediće polovinu preporučenog dnevnog unosa vitamina K.


PROTIV ZADRŽAVANJA TEČNOSTI


Da li znate zbog čega bobičasto voće leti treba jesti svaki dan? (фото 5)

Brusnice, crvena i crna ribizla, pasiji trn i dud pomažu u borbi protiv jutarnjeg zadržavanja tečnosti.

  • Brusnice su, osim što imaju diuretički efekat, takođe i laksativ. Stoga ih treba konzumirati u ograničenim količinama, a ne preporučuju se osobama sa niskim krvnim pritiskom.
  • Ribizle (bele, crvene i crne) pomažu da se izbaci višak vode i pospešuju rad sistema za varenje.
  • Dud se preporučuje osobama koje pate od bolesti srca i bubrega, a koje rezultiraju zadržavanjem tečnosti u organizmu. Ipak, budite oprezni sa ovim voćem, jer prekomerna konzumacija može izazvati dijareju.
  • Pasiji trn u umerenim količinama sprečava pojavu edema, povoljno deluje na imunitet, pomaže kod nesanice i stabilizuje nervni sistem.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor