Pretraga

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite

Jesen bez prehlade i gripa? Nažalost, scenario koji ne zvuči baš realno i zato je potpuno u redu preduzeti neke korake kako biste ih sprečili ukoliko je moguće. Donosimo vam nekoliko saveta kako da umanjite rizik.

Tekst: BURO247.ru

Simptomi jesenje prehlade - curenje nosa, začepljen nos (ili oba), kašalj i blaga groznica - su poznati svima. Iako ne postoji jedan potpuno pouzdan način da se ona izbegne, kombinacija nekoliko stvari jeste delotvorna kada se zasniva na prevenciji i uvođenju nekih zdravih navika koje pomažu da se ojača prirodna odbrana organizma.


Perite ruke

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite (фото 1)

Ok, ovo je rečenica kojoj ne možemo da pobegnemo vež duže vremena ali koliko god nam vež dosadno zvučala, higijena ruku ostaje glavna mera zaštite od bilo koje vrste zaraze. Perite ruke 20-30 sekundi, osušite ih papirnim ubrusom ili sušilice što će sprečiti razmnožavanje bakterija. Ako u datom trenutku niste u prilici da operete ruke, nanesite neki antiseptik na bazi alkohola.


iz već dobro poznatih razloga, antiseptici su postali zasebna kategorija nege i postoje mnoge opcije koje ne isušuju kožu i kojima su dodate negujući sastojci poput pantenola, vitamina E, glicerina, ekstrakta kamilice i sl.


Ne dirajte lice rukama

Trljamo oči, trljamo nos, pokrivamo usta rukama, sve su to sigurni načini da virus dođe do našeg organizma. Imajte na umu da ljudi koji često dodiruju oči i nos podležu 41% većoj verovatnoći da razviju infekcije gornjih disajnih puteva od onih koji to ne čine. Ukoliko je ovo i vaš problem, imamo savete kako da ga prevaziđete.

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite (фото 2)

Pijte čaj

Jesen je idealno vreme za zeleni čaj. Ova vrsta čaja (a posebno mača) sadrži više posebne vrste katehina, moćnih antioksidanasa koji jačaju telo. U čaj možete dodati đumbir, limun ili med.

Druga dobra opcija jeste da skuvate biljni čaj. Kamilica i žalfija imaju antibakterijsko dejstvo, dok cvet lipe i origano pomažu kod početnih simptoma prehlade. Čaj divlje ruže i bokvice su pouzdani izvori vitamina C.


Unosite dovoljno vitamina

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite (фото 3)

Trudite se da jedete na takav način da neophodne mikronutrijente i vitamine unesete u organizam hranom. Ovo se posebno odnosi na vitamine: C, D i E. Ako se plašite nedostatka, konsultujte se sa lekarom.

Sa dolaskom jeseni mnogi počinju da uzimaju dijetetske suplemente na bazi biljaka poput ehinacee, ginsenga i belog luka, zbog rasprostranjenog verovanja da pomažu jačanju imunog sistema. Ipak, imajte u vidu da je kvalitetna ishrana za osobu koja nema druge hronične zdravstvene probleme najbolji način da se očuva odbrambeni mehanizam i da nauka ne podržava upotrebu ovih proizvoda za sprečavanje prehlade (kao ni drugih bolesti).


hranite se raznovrsno

Ovo je nemoguće pre-naglasiti. Evo nekoliko namirnica koje bi trebalo da uključite u svoj jesenji plan ishrane kako biste sprečili prehladu.

  • Sveže povrća i voća (5 porcija dnevno). Da li ste znali da su čak i njihove boje crvena, žuta, narandžasta, ljubičasta i zelena ukazuju na visok sadržaj fitonutrijenata, od kojih većina ima antioksidativno dejstvo?
  • Masna riba (poput tunjevine, lososa, skuše i morskih plodova) zato št povećani unos omega 3 masnih kiselina može stimulisati proizvodnju ćelija koje se bore protiv infekcija.
  • Jogurt i kefir koji sadrže žive bakterijske kulture i tako poboljšavaju zdravlje mikrobioma, što zauzvrat utiče na stanje imunološkog sistema.
  • Orašasti plodovi i sveže začinsko bilje zato što su bogati su cinkom, čiji su pozitivan efekat na imunološki sistem stručnjaci odavno primetili.


kada počne hladna jesenja sezona trudite se da smanjite unos slatkog i alkohola.


Dodajte zdrave začine

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite (фото 4)

Začini poput kurkume, karanfilića i cimeta korisni su u hladnoj sezoni zato što sadrže antioksidanse, vitamine, kao i supstance koje imaju protivupalno i antibakterijsko dejstvo.


pronađite način da se oslobodite dela stresa

Hronični stres, posebno u kombinaciji sa nedostatkom sna, jedan je od uzroka pada imuniteta. Zato spavajte najmanje 8 sati, uključite u dnevnu rutinu jogu i meditaciju, radite vežbe disanja, četajte... Rečju, pronašite aktivnost kaja vam godi i upražnjavajte je redovno.

Hladni dani su (ponovo) tu: Evo kako da se ne razbolite (фото 5)

idite u prirodu

Jedan od proverenih načina da smirite živce i ublažite stres jeste šetnja, pogotovo ukoliko je u prirodi. Lekovito dejstvo jedinstva sa prirodom zabeleženo je još 1980-ih u Japanu i ova vrsta terapije se zvala šinrin-joku, ili "šumsko kupanje".


Ostavite pušenje

Ne samo da dim cigareta izaziva oksidativni stres u telu i samim tim urušava imunitet, on takođe iritira disajne puteve, isušuje sluzokožu u nosnoj duplji i povećava podložnost prehladama.

Suvi vazduh u prostoriji takođe isušuje sluzokožu, pa postavite osveživač vazduha blizu svog radnog mesta i pijte dosta tečnosti tokom dana.

Ovaj članak prvobitno se pojavio na buro247.ru

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor