Pretraga

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa

Tekst: BURO.


Hteli mi to ili ne, tek stres je postao neizostavan deo života, a wellness uputstva za život bez njega su praktično potpuno nerealna. Ipak, to što ne možemo da ga eliminišemo ne znači da ne treba da ga umanjujemo onim sredstvima koja nam stoje na raspolaganju, zar ne?

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa (фото 1)

Jedan od načina da se smanji stres jesu vežbe disanja koje bismo mogli nazvati i nekom vrstom aktivne meditacije. Kada smo koncentrisani na svoje disanje, koncentrisani smo na sadašnji trenutak, ovde i sada, što nam pomaže da se oslobodimo napetosti i stresnih stvari koje nas prate u životu. Jednostavne tehnike, poput one da udišete kroz nos dok polako brojite do 6, zadržite dah isto toliko, a zatim izdišete kroz usta dok ne izbrojite do šest, su sasvim legitimne i treba ih praktikovati ali ukoliko želite i nešto malo više, donosimo vam tri vežbe disanja koje će svaka na svoj način umanjiti napetost. Isprobajte ih sve pa se zatim odlučite za onu koja vam najviše prija ili ih menjajte po potrebi.

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa (фото 2)

Ove vežbe bi trebalo da postanu deo vaše svakodnevice ali nemojte ih zamišljati kao veliku obavezu: lagane su i traju svega nekoliko minuta, a benefiti koje pružaju su više nego vredni to (malo) truda.

Počnite sa 5 minuta (čak i 2 minuta su dovoljna za početak) i ponavljajte ih nekoliko puta na dan. Ukoliko se bojite da ćete ih zaboraviti i/ili preskočiti, podesite sebi alarm.

Za smirivanje i kvalitetniji san

Naizmenično disanje kroz jednu pa drugu nozdrvu je veoma prirodno (većina ljudi svakako diše na ovaj način ali nesvesno) ali i tehnika koja je odavno poznata onima koji se bave jogom. Veoma je jednostavna i ne zahteva nikakve posebne uslove osim mira:

  • Sedite u turski sed i levu ruku stavite na koleno, a palac desne ruke na nos.
  • Izdahnite do kraja, a zatim zatvorite desnu nozdrvu.
  • Udahnite duboko kroz levu nozdrvu.
  • Izdahnite do kraja kroz desnu nozdrvu, dok palcem držite levu zatvorenom.
  • Nastavite sa ovom rotacijom 5 minuta i završite izdahom kroz levu nozdrvu.

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa (фото 3)

Za više energije

Ova vežba će vam pomoći da započnete dan u dobrom raspoloženju, pružiti vam energiju i odagnati nagomilani umor. U toku vežbe, udisaćete kroz nos dok izbrojite do 2, a izdisati kroz usta dok izbrojite do 6.

  • Stanite i raširite noge, a zatim čučnite tako da su vam kolena savijena pod pravim uglom i kukovi paralelni sa podom.
  • Udahnite i izdignite se. Vratite se u čučanj polako dok izdišete i brojite do 6.
  • Ponavljajte vežbu deset puta.

Ove kratke vežbe disanja su nezamenljive u borbi protiv svakodnevnog stresa (фото 4)

Za opuštanje zgrčenih i napetih mišića

Ova vežba će vas opustiti ali i ukloniti trenutne grčeve, a na duže staze poboljšati tonus mišića.

  • Sedite na pod i raširite noge koliko god možete. Kolena treba da budu prava, a stopala pod pravim uglom u odnosu na pod.
  • Ispravite ruke i podignite ih na gore.
  • Izdište vazduh dok brojite do 4 i istovremeno spuštajte ruke i gornji deo tela prema podu.
  • Udahnite dok izbrojite do 2 i vratite se u početnu poziciju
  • Ponovite najmanje deset puta.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar