Pretraga

Ovih 10 namirnica će vam pomoći ukoliko ste stalno pospani

Ovih 10 namirnica će vam pomoći ukoliko ste stalno pospani

Tekst: BURO.

Ovih dana se polako budimo iz svojih zimskih navika ali, kao što se to često desi, umesto da smo puni energije hvata nas takozvani prolećni umor. Osećamo se uspavano i usporeno iako smo dovoljno spavali, teško nam je da se koncentrišemo, manje smo produktivni… Naše telo “ide” na ono čime ga hranimo baš kao i automobil, i zato je najbolji način da mu pružimo dovoljno energije za dnevno funkcionisanje da mu obezbedimo kvalitetnu hranu. Kako bismo se vratili u normalu jeste da pametnije biramo šta jedemo. Probajte, za samo nekoliko dana ćete osetiti razliku.

Prvi korak jeste da ograničite (ili potpuno izbacite ukoliko možete) unos prerađene hrane zato što je puna konzarvanasa, soli, trans-masti i raznih veštačkih dodataka koji će vas samo usporiti. Drugi korak je da pravilno rasporedite obroke i podelite ih na više manjih u toku dana zato što ćete na ovaj način izbeći onaj osećaj da ne možete da se pomerite posle jednog velikog i obilnog obroka.

Sledeće na redu jeste da u ishranu uključite namirnice koje će vam dati dovoljno energije i hranljivih materija. Ovih 10 su na vrhu liste.

1.

avokado

Avokado je kliše sa razlogom (i ne, nije prolazan trend). On sadrži omega 3 i 6 masne kiseline koje snižavaju tzv. loš holesterol ali istovremeno sadrži i više proteina nego bilo koje prosečno voće - ovo ga čini savršenom kombinacijom za boost energije.

2.

banane

Naučnici porede efekat koji banane proizvode sa sporstkim napicima koje biciklisti piju kako bi pobošljali izdržljivost na dugim vožnjama. Ovo voće sadrži veliku količinu kalijuma, dijetetskih vlakana i vitamina što ga čini optimalnim složenim uglljenim hidratima i odličnom namirnicom za sve kojima fali energije.

3.

ovsene pahuljice

Ne, one nisu samo za doručak, možete ih jesti i kao užinu. Ovsena kaša pored hranljivih materija sadrži i veliku količinu vlakana i zato je odlična za ljude kojima energija pada nakon konzumiranja klasičnih prerađenih cerealija. Važno je da imate na umu da se ovo ne odnosi na one unapred pripremljene kesice sa raznim dodatim ukusima, već da ovsenu kašu pravite sami. Jedino na taj način ćete zapravo znati šta se u njoj nalazi (idealno je da to bude biljno mleko, bobičasto voće, dodatak biljnog proteina i slično) i biće vam od velike pomoći u održavanju nivoa energije u toku celog dana.

4.

crna čokolada

Nekoliko kockica (jedan red ili manje) crne čokolade su odlična užina koja će vam pomoći da se razbudite i poboljšati vaše kognitivne funkcije

5.

čia semenke

Ove semenke nose titulu čudotvorne namirnice sa razlogom - iako smo inače izuzetno skeptični po ovom pitanju. Sadrže veliku količinu proteina, zdravih masti i dijetetskih vlakana pa se i njihov učinak na orgnizam može meriti sa onim koje imaju sportska pića (kao što je to slučaj sa bananama). Možete ih konzumirati svaki dan tako što ćete 2 kašike dodati u svoj jutarnji smoothie ili kašu, napraviti čia-puding sa svežim voćem ili ih čak dodati u vodu koju pijete.

6.

jaja

Jaja su deo tradicioalnog doručka, a to je zato što su ljudi u praksi veoma rano primetili ono što su naučna istraživanja kasnije potvrdila: oni koji konzumiraju jaja ujutro imaju ujednačeniji nivo energije od ljudi koji jedu drugačiji doručak.

7.

losos i plava riba

Ova vrsta ribe sadrži veliku količinu proteina što sam po sebi ubrzava metabolizam i podiže nivo energije, a masne kiseline koje sadrže imaju dokazano anti-inflamatorno dejstvo - odlična stvar sa obzirom na to da se upalna stanja u organizmu povezuju sa osećajem umora.

8.

orašasti plodovi

I vrapci na grani znaju da nutricionisti predlažu bademe, lešnike i orahe kao zdravu užinu. Pod uslovom da ih jedete u optimalnim količinama (do 30 g po porciji), orašasti plodovi su odličan izvor zdravih hranljivih materija i energije. Uvek birajte sveže ili samo blanširane verzije kojima nije dodata so.

9.

voda

Ne izmišljamo. Iako voda ne sadrži kalorije, ona olakšava odvijanje svih energetskih procesa u telu što je samo po sebi energetski boost. Pijuckajte je tokom celog dana i izbacite razne sokove - pogotovo kada se osećate umorno.

10.

mača

Za razliku do kafe, maču telo mnogo sporije asorbuje što znači da ona pruža ujednačen boost energije. Pored toga, ovaj zeleni napitak sadrži antioksidanse koji su nam preko potrebni u borbi protiv dnevnog stresa.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor