Povezano
Sinoć je u novootvorenom hotelu St. Regis u Beogradu završen dvodnevni Adriatic Luxury Summit, jedinstveni događaj koji je okupio vodeće aktere luksuzne industrije iz regiona i Evrope.
Pod pokroviteljstvom Adriatic Luxury Business Association (ALBA), ovaj prestižni samit pružio je platformu za umrežavanje, razmenu znanja i istraživanje globalnih trendova u luksuznom sektoru i ujedno pružio uvid u ključne trendove i izazove koji oblikuju luksuz u 2024. godini.
Konferenciju je svečano otvorila ministarka privrede Republike Srbije, Adrijana Mesarović, ističući značaj pozicioniranja Srbije i regiona na evropskoj mapi luksuza.
„Naša zemlja, sa svojom dinamičnom ekonomijom i rastućim tržištem, postaje sve privlačnija destinacija za luksuzne investicije. Ovaj samit je dokaz da Srbija ima potencijal da postane centralna tačka luksuzne industrije u jugoistočnoj Evropi,“ rekla je Mesarović u svom uvodnom obraćanju.
Dobrodošlicu učesnicima uputili su Ivana Laković, predsednica ALBA-e, i Marc de Rujiter, generalni direktor St. Regis Beograd, dok je ambasador Italije, Luca Gori ukazao na važnost jačanja saradnje između Italije i Srbije u luksuznom sektoru, ističući luksuz kao umetničku formu koja spaja zanatstvo, nasleđe i strast za izvrsnošću.
DINAMIČNI PANELI I INSPIRATIVNE PRIČE
Adriatic Luxury Summit
Predsednica ALBA-e, Ivana Laković, predstavila je rezultate BCG istraživanja koje pokazuje tržište luksuza u regionu, ali i u svetu. Iako je rast ovog sektora u regionu opao sa 5,5 odsto na 2,8 odsto, ovo istraživanje predviđa godišnji rast za oko četiri odsto u naredne četiri godine. Proteklih nekoliko godina najveći trend u industriji luksuza predstavljaju personalizovani proizvodi, luksuzna i jedinstvena iskustva, a kod mlađih generacija jedna od presudnih stvari je održivost, bez koje, kako je Laković naglasila, „oni ne žele da sarađuju“.
Program je započeo panelom posvećenim socio-ekonomskim faktorima u širenju luksuzne industrije, gde su lideri poput Ivane Soković, Ostoje Mijailovića, Une Sikimić i Zorana Popovića razgovarali o izazovima i prilikama za rast sektora. Jedan od najinspirativnijih trenutaka bila je priča o uspehu Nine Montee Karp, prve žene unicorn u Americi, koja je prisutnima prenela svoja iskustva i izazove na putu do globalnog uspeha.
Panel posvećen luksuznim nekretnina zauzeo je centralno mesto i okupio stručnjake iz Porto Montenegra, MIA Investmenta, Dunavskih Visova, kao i Movenpick hotela u Kotoru koji su diskutovali o održivosti, inovacijama i integraciji lokalne kulture u luksuzne projekte.
Hotelijerstvo, putovanja i slobodno vreme bili su u fokusu sledeće diskusije. Mihailo Janković, Leandro Rattazzi, Stojan Vujko, Dragan Marković i Jiri Marek istakli su kako se luksuz transformiše iz vlasništva u iskustva, uz poseban akcenat na personalizaciju i održivost.
Paneli posvećeni luksuznim nakitima, satovima, parfemima, modi i beauty industriji okupili su vodeće vizionare iz renomiranih brendova kao što su Kazimirowa, DP Lux Grupa, Camillias Geneva, Radix i Global Fashion, uz predstavnike globalnih ikona poput Brunello Cucinelli, Zegna, BaseBlu, Brioni i Santoni, koji su stigli direktno iz Italije. Svoj doprinos diskusijama dao je i Branko Babić, osnivač PhiAcademy, koji je istakao značaj inovacija i posvećenosti detaljima u savremenoj industriji lepote i luksuza.
Posebnu pažnju privukla je modna revija „Od Caroline Astor do Beograda budućnosti“, koja je spojila srpsku modnu kreativnost i nasleđe globalnog luksuza. Dizajneri poput Igora Todorovića, Saše Milojkovića, Stefana Đokovića, Dragane Ognjenović, Aleksandra Zabunovića i mnogi drugi kreirali su modne kreacije inspirisane nasleđem Caroline Astor, pionirke luksuznog društvenog života.
Kraj dana bio je rezervisan za oglašavanje i kulturu u luksuzu na kome su diskutovali Slobodan Petrović, Ashok Murty, Ivana Mrđa, Dušan Reljin, kao i Nemanja Novaković.
Program je zaključen panelom o luksuzu u sportu, uz učešće proslavljenog teniskog šampiona Nenada Zimonjića.
Adriatic Luxury Summit je potvrdio poziciju Beograda kao ključne destinacije za luksuznu industriju u Jadranskom regionu, dok je ALBA još jednom osvetlila svoju ulogu lidera u oblikovanju budućnosti luksuzne industrije. Uz završni networking koktel, učesnici su imali priliku za povezivanje i planiranje budućih saradnji.
Foto: Promo