Fridgescaping: Trend koji nas navodi da razmislimo o tome čime se zaista „hranimo”?
Fridgescaping – U ovoj debati, istražujemo da li bi trebalo da slavimo ovaj fenomen kao oblik umetnosti ili da ga preziremo kao znak modernog perfekcionizma.
Zamislite odmah na početku ovaj trenutak: dolazite kući nakon napornog dana, otvarate vrata frižidera i umesto da zaronite u niz proizvoda, soseva, voća i povrća, uz nešto malo zaboravljenih ostataka, ugledate ipak svoje svečane cipele, maskaru i par beauty proizvoda uz fancy vino.
Vaš frižider je tako posložen i čist, da izgleda poput umetničkog dela. Savršeno posloženi sastojci spremni da postanu beauty rutina, umesto vrečera. Dobrodošli u svet fridgescapinga, novog trenda u kom se estetika susreće s pa ničim drugim do estetikom i u kom je svaka bočica soka i svaka šargarepa imaju svoje mesto – dakle ne vide se. Jer, u prvom planu je novi modni aksesoar.
I dok neki od nas uživaju u malim beauty ritualima, drugi su u tom uživanju otišli i korak dalje. Da li je fridgescaping samo još jedan trend koji nam nameće pritisak da budemo savršeni? Da li je Instagram estetika zaista počela da nam iskače iz frižidera? Pobornici trenda će reći da je to način da se povežemo sa sopstvenom kreativnošću. Ali, da li je to još jedna iluzija kojom se hranimo – ali bukvalno?
U svakom slučaju, jedno je sigurno – u pitanju je trend koji nas navodi da razmislimo o tome čime se hranimo?
ŠTA JE FRIDGESCAPING?
Pre nego što zaronimo u dileme, hajde da razjasnimo šta fridgescaping zapravo jeste. U najosnovnijem smislu, to je praksa organizovanja sadržaja u frižideru tako da izgleda privlačno. Voće i povrće se pažljivo raspoređuju, a boce se slažu kao da su na modnoj reviji. Rezultat je privlačna estetika. No, ovih nekoliko meseci trend je uzeo maha. S tim u vezi možete videti snimke i videe u kojima ljudi dekorišu svoj frižider modnim, beauty i drugim komadima iz ličnog života. Cipela u frižideru je trenutno jedan od vodećih trendova.
Dok neki uživaju u ovoj estetskoj igri, ja vidim ovo kao suvišnu pompu koja odražava našu opsesiju savršenstvom.
ESTETIKA VS. STVARNOST
Zamislite trenutak kada otvorite frižider i umesto uobičajenog, zatičete pažljivo posložene boce, povrće u raznobojnim korpama, a čak i ostatke večere u elegantnim staklenim posudama i još malo maskare i po neku masku za lice. U tom trenutku, možda ćete se osećati kao da ste ušli u luksuzni restoran, a ne u kuhinju sopstvenog doma. Lepo.
Međutim, postoji i druga strana medalje. Deluje mi kao da se danas stalno trudimo da budemo produktivni i efektivni, zato stojim iza toga da je fridgescaping samo još jedna forma stresa.
SAMOPREZENTACIJA
U eri društvenih mreža, fridgescaping još jedan oblik samoprezentacije. U trenutku kada postavite sliku svog savršeno organizovanog frižidera, zapravo komunicirate o sebi i svojim vrednostima. Da li ste osoba koja neguje zdravu ishranu? Ili ste možda esteta koji uživa u lepoti i harmoniji? U tom smislu, fridgescaping prelazi iz sfere kuhinje u domen identiteta.
Ipak, sa ovim trendom dolaze i izazovi. Da li smo u tom procesu izgubili autentičnost? Ako prestanemo da se fokusiramo na to kako naš frižider izgleda, možda otkrijemo tu, iz ove perspektive drevnu radost u jednostavnom uživanju u hrani koju jedemo.
Fridgescaping je trend koji izaziva široku paletu emocija – od divljenja do prezira. U mom slučaju prezira – moram se izjasniti. Dok se neki dive njegovoj estetici i funkcionalnosti, drugi ga vide kao još jednu iluziju koju smo sami stvorili. Na kraju dana, važno je postaviti sebi pitanje: da li fridgescaping služi kao način da se povežemo sa sobom i drugima, ili je to još jedan način da se prilagodimo društvenim normama?
Foto: Instagram