Pretraga

Kako je nostalgija postala glavni travel trend?

Kako je nostalgija postala glavni travel trend?

Tekst: BURO.

Kada smo pisali o travel trendovima koje nam ova godina donosi, na listi su se našla i nostalgična putovanja. Booking, vodeća travel platforma, sprovela je istraživanje koje je uključilo preko 24000 putnika iz 32 zemlje i svi su se složili da nostalgija prednjači kao jedna od glavnih odrednica prilikom odabira destinacija, hotela i uopšte načina na koji se putuje. 

Nostalgični izleti su odgovor na globalnu nesigurnost i potrebu za begom u jednostavnost. Romantizacija preddigitalne ere je na vrhuncu, pa mnogima ne smeta što iskustva kojima teže zapravo evociraju lažne emocije i sećanja na minula vremena. Putnici su željni starih dobrih dana, a ponuda odgovora na njihove želje, pa je primetan uspon vintage hotela, motela i Airbnb smeštaja. Oživljavaju zaboravljene destinacije, prevashodno one koje su bile popularne osamdesetih i devedesetih i zato će redovi ove godine biti najduži upravo ispred znamenitosti i atrakcija iz kultnih filmova iz tog perioda. Zapravo, ako krenete da skrolujete travel proflima, shvatićete da je ova retro manija već počela. I moramo da priznamo, nama se itekako dopada.

Dive Motel

Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 1)

Dive Motel je savršen primer oživljavanja prošlosti, estetika osamsedesetih je jasno čitljiva i sve vrišti retro. Ovaj motel zaista i ima dugu istoriju, mesto je nekada bila oronula gostionica iz 1956. godine, prvobitno nazvana The Key Motel gde su Johnny Cash, Dolly Parton i Hank Williams obožavali su da provode vreme. Jedina mana? Motel se nalazi u Tenesiju gde ne verujemo da će vas put isprva navesti, ali ako se to desi, predlažemo da ne preskočite posetu ovom motelu (makar samo za fotke).

Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 2)
Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 3)

The Establishment: Palm Springs

Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 4)

The Establishment je nešto poput mašine za putovanje unazad, sa krajnjim odredištem - šezdesete. Ovde se nalazi originalni starinski nameštaj, a pojedini detalji se čuvaju više od jedne decenije. Za sve ljubitelje vintage putovanja, ovo je savršeno odmaralište.

Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 5)
Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 6)

Beverly Hills

Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 7)
Kako je nostalgija postala glavni travel trend? (фото 8)

Iako je Beverly Hills osetno modernizovan, tajni začin ovog hotela jeste upravo dašak nostalgije koja se provlači kroz čitavu njegovu površinu i istoriju. Zapravo, reč je o savršenom blendu vintage glamura i savremenog luksuza, na mestu gde se susreću prošlost i sadašnjost. Sam hotel je star više od sto godina i tokom dugih godina postojanja ugostio je zvezde kao što su Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor i poslužio kao podloga za mnogobrojne scene iz kultnih filmova. 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor