Trader Joe’s je američki trgovački lanac osnovan 1967. godine u Kaliforniji, dobro poznat svakom Amerikancu koji je u potrazi za dnevnim namirnicama i kućnim „potrebštinama“.
Uz svoje klasične platnene torbe za kupovinu, koje su standardna ponuda većine trgovačkih lanaca, Trader Joe’s je u februaru ove godine odlučio da predstavi limitiranu seriju mini torbi za kupovinu, dostupnih u tri boje po ceni od samo 2,99 dolara. Ovaj potez izazvao je pravu senzaciju, a mini torbe su se ubrzo rasprodale i postale viralne na TikToku, postavši novi it statusni simbol za kojim je zavladala neviđena pomama.
Iako ovaj fenomen nije potpuno nov, podseća na nedavni slučaj Stanley boce za vodu koja je takođe izazvala ogromnu potražnju među američkim tinejdžerkama, postavši traženi komad čim bi se vratila na police prodavnica. Slične scene sada se ponavljaju na TikToku, ali ovog puta u glavnoj ulozi su skromne mini torbe za kupovinu koje su postale poslednji hit među svakodnevnim predmetima koje ne bismo inače smatrali statusnim simbolima.
Trader Joe’s prodaje torbe više nego bilo šta
Ove torbe sada se masovno preprodaju na platformama poput Depopa za oko 20 dolara, dok na eBayu dostižu neverovatne cene od 400 pa sve do preko hiljadu dolara za četiri torbe. Nije jasno ko zaista kupuje ove torbe po tako visokim cenama, ali činjenica da se obična platnena torba, koju većina nas ima u fioci, prodaje po trocifrenim iznosima, ukazuje na to da smo možda negde skrenuli s puta.
Pravi odgovor na pitanje postoji li tajna poželjnosti Trader Joe’s torbi i zašto su trenutno toliko popularne ne postoji. Reč je o još jednom začaranom krugu društvenih mreža koje obične stvari pretvaraju u must–have predmete, posebno ako su (kao u slučaju ovih torbi) deo limitiranog izdanja i ako su (kao u ovom slučaju) izuzetno povoljne. Iz Trader Joe’sa su poručili da ih je potražnja iznenadila te da će novi kontingent mini torbi biti dostupan u avgustu ove godine.
Viralni trendovi
Viralni trendovi nameću nam beskonačan niz stvari koje moramo posedovati ili isprobati kako bismo ostali u toku, često nas prisiljavajući na konzumaciju svega novog pre nego što uopšte shvatimo o čemu se radi. Čini se da su ljudi zasićeni tradicionalnih modnih komada koji su postali dosadni, pa se funkcionalni predmeti poput torbi za kupovinu ili boca za vodu izdižu iz svoje prvobitne funkcije i postaju kultni statusni simboli. Jedna korisnica TikToka objavila je svoju Trader Joe’s torbu pored mini Goyard torbe koja košta nekoliko hiljada dolara, komentarišući da „torbe imaju isti vibe“.
Jedini pravi dobitnik ove nove TikTok manije trenutno je Trader Joe’s, jer koliko god brzo nešto postane popularno, jednako brzo pada u zaborav, sve dok se ne pojavi neki novi „cool item“. Ostaje nam da se zapitamo šta će biti sledeće.
Foto: Pinterest