Balenciaga Rodeo je nova it torba

autor Dubravka Kovačević
1 2 2

It torbe se smenjuju brže nego što uspevamo da ih zapamtimo, a Balenciaga je uspela da iznenadi čak i one koji su odavno digli ruke od “kulta torbe”. Njihov model, Rodeo, lansiran za proleće/leto 2024, sada je ponovo u centru pažnje — ne samo zbog svog dizajna, već zato što je postao glavni motiv prve kampanje Pierpaola Picciolija za Balenciagu.

Nazvana po čuvenoj Rodeo Drive ulici na Beverly Hillsu, torba od meke, luksuzne kože nosi duh klasične poslovne akt tašne, ali sa suptilnim preokretom. Njena zaobljena silueta, diskretan logo i sofisticirana mekoća materijala odražavaju Picciolijev senzibilitet: poetiku luksuza bez buke, i estetiku u kojoj se funkcija spaja sa emocijom.

Rodeo dolazi u više veličina – od mini do large – i lako prelazi iz dnevnog u večernji kontekst. Cena od 3000 evra definitivno nije niska, ali njen dizajn već pokazuje auru budućeg klasika. Britanska novinarka Brittany Davy opisuje je kao „investiciju u formu koja neće ostariti“, što zvuči kao savršen opis Picciolijeve filozofije o trajanju lepote.

SnapInsta.to 570619623 18543687103037149 1324317759872208568 n
Instagram balenciaga

Pierpaolo Piccioli: tiha revolucija Balenciage

Nakon godina provokacija, ironije i sarkastičnih “anti-luksuznih” poteza pod Demnom, Piccioli uvodi potpuno novi ton. Njegova vizija Balenciage deluje introspektivnije, senzualnije i mnogo svedenije. Rodeo torba je idealan simbol tog prelaza — stara po ideji, ali nova po značenju.

Piccioli, poznat po svom radu u Valentinu, gde je razvio čitavu estetiku “poetskog minimalizma”, sada pokušava da tu humanizovanu sofisticiranost unese i u Balenciagu. Njegova prva kampanja svesno se udaljava od prepoznatljive post-ironične teatralnosti prethodnih sezona — fokusira se na proporcije, teksture i jednostavnost.

Ali upravo u toj jednostavnosti leži i prva mala drama nove ere.

SnapInsta.to 567999184 18543426982037149 19535007902473407 n
Instagram balenciaga

Kampanja koja izgleda (previše) poznato

Nova Balenciaga kampanja sa Monom Tougaard, kojom se lansira Rodeo, izazvala je burne reakcije jer neodoljivo podseća na Alaïa kampanju – i to ne samo zato što je ista manekenka u glavnoj ulozi. Svetlost, kadrovi, pa čak i senzualna tišina fotografija gotovo su identični.

Dok su jedni optužili Balenciagu za “kopiranje” Alaïe, drugi tvrde da je u pitanju namerni omaž minimalističkoj tradiciji francuske mode. U svakom slučaju, efekat je postignut – Balenciaga je ponovo u centru razgovora, ali ovog puta zbog estetike, a ne skandala.

Za razliku od Demninog “šoka”, Picciolijev pristup izaziva diskusiju na drugačiji način: on ne provocira, već preispituje. Možda baš zato Rodeo deluje kao simbol transformacije, tačka između starog i novog Balenciaga univerzuma.

balenciaga
Instagram balenciaga

Od ironije do “quiet luxury” filozofije

Rodeo torba savršeno se uklapa u globalni trend tihe elegancije — luksuza koji ne mora da viče da bi bio primećen. U tom smislu, ona je gotovo anti-Balenciaga iz Demninog perioda: nema preuveličane dimenzije, oštećene kože, ni ružnog šarma. Umesto toga, Rodeo komunicira kroz proporciju, finoću izrade i osećaj “življenog luksuza”.

Piccioli ovim modelom ne negira Balenciaginu prošlost, već je reinterpretira. Dok je Demna dekonstruisao estetiku, Piccioli pokušava da rekonstruiše emociju – i upravo u toj razlici leži srž novog poglavlja.

Rodeo kao novi modni totem

Za one koji su tugovali zbog prestanka proizvodnje The Row Margaux torbe, Rodeo predstavlja prirodni nastavak – oblik sofisticiranosti bez pretenzije. U Londonu, Parizu i Milanu već se pojavljuje u rukama stilskih insajderki, a među prvima su je ponele Hailey Bieber i Nicole Kidman, fotografisana u njoj od strane Maria Sorrentija još pre nego što je Piccioli preuzeo Balenciagu.

Rodeo je, dakle, više od torbe: to je objekat prelaza. Predstavlja Picciolijev pokušaj da redefiniše Balenciagu kroz tihu moć jednostavnosti, i da pokaže da luksuz može biti emocionalan, a ne samo vizuelan.

Balenciaga Rodeo možda nije revolucionarna torba — ali je deo revolucionarnog momenta.
U njoj se spajaju dve filozofije: Demnina sklonost ideji “anti-trenda” i Picciolijeva potreba da vrati poeziju u modu. Ako je Demna bio arhitekta haosa, Piccioli je pesnik tišine. A Rodeo, tiha i suptilna, stoji tačno između ta dva sveta — kao simbol nove Balenciaga ere koja konačno želi da bude ozbiljna, a ne sarkastična.

Fotografije: Instagram