Kako izgleda novi Celine?

Michael Rider je predstavio svoju prvu kolekciju.

autor Božica Luković
celine

Stigao je novi Celine! Debitantsku kolekciju iza koje stoji novi kreativni direktor modne kuće, Michael Rider, već nazivaju „remiksom onoga što je radio Hedi Slimane i Phoebe Philo“.

U vremenu obeleženom „promenljivim vetrovima“ na tržištu luksuzne mode, prva kolekcija Michaela Ridera za Celine predstavljala je promišljeno usklađivanje takvoj klimi, a ne nagli zaokret.

Revija za proleće/leto 2026, održana kišnog nedeljnog dana u sedištu brenda u Rue Vivienne, spojila je nasleđe, intimnost i novu energiju.

image 3463395
instagram celine

Evo šta smo videli na pisti.

Novi Celine: Sveži pogled s osvrtom na prošlost

Kao novi kreativni direktor kuće Celine, Michael Rider, crpeo je inspiraciju iz više niti DNK-a brenda: svedenog modernizma Phoebe Philo, oštrog glamura Hedija Slimanea i sopstvene istorije u američkom sportskom stilu u okviru brenda Polo Ralph Lauren.

Ova kolekcija za oba pola bila je vežba u dualnostima: nostalgije i novine, mekoće i strukture, ulične ležernosti i chica Pariza. Krojevi su odmah privukli pažnju – blejzeri sa izraženim ramenima i visoko postavljenim kopčanjem, dok su kaputi imali usečene izreze i čiste linije.

Riderov osećaj za proporciju odražavao se i u pantalonama, koje su varirale od uskih modela nalik helankama do šire krojenih oblika: cullote modela, pantalona inspirisanih smokingom sa satenastim prugama, pa čak i „harem“ silueta uvučenih u mekane čizme, prizivajući duh osamdesetih.

Kroz čitavu reviju, naglašavao se osećaj pokreta i dvostrukog pravca, doslovno i metaforički, s obzirom na to da su modeli hodali u suprotnim pravcima po podu od krečnjaka, uz numere benda The Cure.

Ovaj princip ogledao se i u stilizaciji: džemperi nemarno prebačeni preko ramena, majice sa logom kombinovane s uskim farmerkama, elegantne crne haljine ukrašene svetlucavim perlicama u obliku venaca.

celine
instagram celine

Aksesoari su, iako povremeno na ivici prenatrpanosti, signalizirali svež eksperiment: torbe od Triomphe platna pojavile su se u novim oblicima i bojama, dok su modeli od rafije bili predstavljeni u širokom spektru veličina. Nakit je bio razigran i ekscentričan, balansirajući između šarma i haosa, piše Kendam.

Iako je veći deo karijere proveo daleko od reflektora, Rider je iza scene delovao sabrano i sa jasnom vizijom. Njegova kolekcija uspela je da izbalansira osnivačke vrednosti kuće Celine i njen budući potencijal: vanvremenost, umeće izrade i eleganciju prilagođenu novom poglavlju.

Ta jasnoća došla je do izražaja i u pismu koje je dizajner poslao nakon revije, umesto uobičajenih beleški, osvrćući se na trajnost kvalitetne odeće i njeno mesto u narativu koji se stalno menja.

Osnovana 1945. godine, modna kuća Celine je kroz decenije prolazila kroz različite kreativne identitete – od luksuznog minimalizma Philo do Slimaneove rokerske preciznosti.

Riderov debi sugeriše sintezu, a ne raskid – gest ka dugovečnosti, a ne ka jurnjavi za trendovima.

Fotografije: instagram celine