Najpoznatiji ranac na svetu dolazi iz Skandinavije. Njegovo ime je Fjällräven Kånken i podjednako lomi jezik i rivale. Za globalni uspeh Fjällräven je spojio nenadmašnu praktičnost i prepoznatljivi kutijasti dizajn. Ispostavilo se da je to nerešiva enigma za konkurente.
Priča o ruksaku brenda Fjällräven vraća nas skoro pet decenija u prošlost i dane kada je Kånken razvijen s jednom jedinom misijom: da pomogne školarcima u Švedskoj. Oni su sedamdesetih morali da se bore s velikim teretom, pa su bolovi u leđima upalili crvenu lampicu prosvetara i medicinara.
Usledio je nacionalni brejnstorming a rešenje je prvi osmislio upravo Fjällräven, brend koji je 1960. osnovan u zemlji hladnih zima i visokog standarda.
Foto: PROMO
Fjällräven logo
Logotip brenda Fjällräven kakav poznajamo i volimo novijeg je datuma. U danima kada su osnivači počeli da prodaju prve ruksake logo je bio više amaterska ilustracija, tek crtež lisice koja trči nizbrdo.
Nakon planetarnog uspeha te rane skice poslate su grafičkom dizajneru koji je razvio finalni dizajn. Tako je rođena sklupčana arktička lisica – znak koji je postao poznat na svim meridijanima. Svi su se složili da dobar logotip mora biti jasan i koncizan, upotrebljiv u svim formatima i veličinama te usko uokviren kako ne bi zauzimao nepotreban prostor. Što su više skica dizajneri pravili, lisica je postajala kompaktnija, minimalnija. Na kraju je ostao samo prikaz glave i repa.
Rađanje Kånken legende
Već na prvim skicama Kånken je bio dizajniran da ravnomerno rasporedi težinu i teret (čitajte udžbenike i sveske). Geometrijski savršeni ruksaci su ubrzo postali uobičajena pojava u švedskim školama. Simpatije mališana i roditelja Kånken je osvojio impresivnim rasponom boja. Tako je najteži test, onaj u praksi, Kånken položio s najvećom ocenom.
Svi modeli linije Kånken su otporni na vodu, što je zasluga napredne sintetičke tkanine Vinylon F, poreklom iz Japana od koje su izrađeni. Upotreba Vinylon F tkanine čini svaki Kånken ranac neverovatno laganim, što daje ključnu prednost pre nego što se napuni, zar ne?
Zaštitni znak pravougaonog oblika znači da u klasični Kanken lako staju sve knjige A4 formata, kao i kabasti laptopovi jer se dizajn ne sužava ka vrhu, što je odlika gotovo svih ruksaka na tržištu.
Foto: PROMO
Od 7 do 77
Zahvaljujući neprevaziđenom dizajnu ovaj klasični ruksak jednako je prikladan za školske aktivnosti, business, kao i za trekking. Svestrani Kånken se neće uplašiti ni vikend putovanja jer je kapacitet unutrašnjosti 16 litara.
Osim napredne tkanine koja može izdržati nalet prljavštine i vlage Kånken nudi i prostrani glavni pretinac koji ima veliki otvor s patentnim zatvaračem, što olakšava pakovanje. Na prednjem delu je dodatni džep, savršen za sve one sitnice koje želite da držite pri ruci. Bočne pregrade su takođe integralni deo dizajna, pa su kao poručene za flašicu vode ili bočicu s kafom.
Sistem za nošenje je jednostavan i praktičan, jer Šveđani dobro znaju sve prednosti less is more koncepta. On se sastoji od ručki na vrhu i vitkih, podesivih kaiševa. Postava koja je u kontaktu s leđima je mekana.
Foto: PROMO
Danas linija Kånken aksesoara broji čak 60 proizvoda. Najveću popularnost je poslednjih sezona postiglo specijalno izdanje Re-Kånken, napravljeno u potpunosti od poliestera recikliranog iz plastičnih boca, dostupno u 12 atraktivnih boja.