24 minuta sa kreativnim direktorom brenda Coach, Stuartom Veversom

    10.07.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/07/coach_cover.jpg

    Kreativni um

    Legendarni Coach koji je u poslednjih 5 godina doživeo neku vrstu renesanse, već neko vreme se okreće Istoku. Kolekcija za Pre Fall 2019. godine predstavljena je upravo u Šangaju da bi se obeležila petnaestogodišnjica njihovog postojanja u Kini i sada, kada se konačno nalazi u prodaji, kolege iz BURO. Malaysia imale su priliku da naprave ekskluzivni intervju sa Stuartom Veversom, kreativnim direktorom koji je brend Coach vratio na (modno) mesto koje mu pripada (i osvojio nagradu CFDA Accessory Designer of the Year u procesu).

    Ove godine ste na capsule kolekciji Rexy Remix (a Rexy je preslatka ženka dinosaurusa, ni manje ni više) sarađivali sa četiri kineska umetnika. Recite nam nešto više.

     

    Kada sam došao u Šangaj upoznao sam lokalne kreativce, a puno puta se, kao i svi uostalom, konsultujem sa Googlom kada tražim umetnike čiji vizuali mi se dopadaju. Za ovu saradnju, namerno sam birao ljude sa vrlo različitim stilom da reinterpretiraju Rexy. Kada sam, posle izlaska kolekcije, došao u Šangaj i Peking svi su pričali upravo o njoj kada se spomene Coach. Tad sam znao da mora biti prisutna i u sledećoj kolekciji.

    Da se vratimo na početak, kako se uopšte došli na ideju o Rexy?

     

    To je bila jedno od onih nasumično divnih stvari. Radili smo na prvoj reviji, nakon tri godine tokom kojih smo radili samo prezentacije i tražili smo grafičke elemente. Angažovao sam jednog prijatelja da razradi neke o dinosaurusima i Rexy nam se jako svima dopala pa smo je stavili na jedan džemper u kolekciji i feedback je bio odličan. Zvali su me prijatelji sa izjavama: “Želim taj džemper!”, Zayin Malik, Kate Moss, Julia Roberts, Michael B. Jordan i drugi su ga nosili – i jednostavno je cela priča eksplodirala. Toliko ljudi je palo na Rexy da je ona postala maskota novog Coacha.

    A ova nova kolekcija za pre-fall?

     

    Jedna od prvih stvari o kojoj smo razmišljali je boja. Obično prikazujemo stvari na vrlo eklektičan način – večernja haljina je pored kul bajkerske kožne jakne – ali ove sezone smo želeli paletu koja je bila vrlo komplikovana po pitanju nabavljanja tkanina i materijala. Posle toga smo je editovali sa puno samodiscipline i mislim da je to dalo reviji težinu. Naćićete i odlične komade koji mogu da stoje sami i ako raščlanite kolekciju.

    Koji vaš omiljeni look iz ove kolekcije i kako vidite važnost pred-kolekcija?

     

    Uvek kažem broj 1, zato što je on sa razlogom izabran da otvori reviju. Generalno, pred-kolekcije su obično „prava garderoba“, ona koja se nosi svaki dan. O tome smo posebno vodili računa: da ostavlja utisak, a da bude nosivo.

    Istražujete i koncept zanatskog umeća i izrade. Kako ga danas doživljavate?

     

    Danas je najbitnije pronaći nove načine da se pristupi zanatstvu. Ono u čemu sam najviše uživao u pravljenju poslednjih kolekcija je upravo reinvencija stvari po kojima je brend Coach najviše poznat – koža, krzno i shearling – smo napravili ultra-laganim. Jakne su nam sada lake skoro kao džemperi. Spojili smo kožu sa žerseom i dobili mekoću, a koristili smo nove tehnike perforiranja shearlinga da ga olakšamo. Mislim da su kolekcije najbolje kada stvari iz nje mogu da se nose više sezona. Mi smo globalni brend i zanimljivo je kako se iste stvari nose na različitim krajevima sveta.

    Dosta se koristili američke motive u poslednjim kolekcijama. Da li je to uvek bila vaša vizija za Coach ili se desilo organski kako ste sve više upoznavali brend.

     

    Zanimljivo je – čak i pre nego što sam se pridružio Coachu – pet leta za redom sam proveo putujući po Americi. Moj muž i ja, nažalost, ne vozimo, pa smo kao par napravili svoju verziju road tripa – išli smo vozom. Fantastično je kada siđete na nekoj stanici u sred nedođije, nekad smo bukvalno istraživali gradiće noću, kada svi spavaju. Mislim da su odatle došle sve ideje na početku. Američke benzinske pumpe, predgrađa, metroi… Na sve to su postojale reference i u kolekcijama i u kampanjama. Coach je modna kuća koja sa obe noge čvrsto stoji na zemlji i baš volim što su nam setovi bili i otpadi i pumpe – radnički motivi koji su itekako stvarni.

    Naveli ste nekoliko stvari koje volite u Americi, a u Njujorku?

     

    To je dobro pitanje. Različitost – ljudi sa svih strana sveta ili žive ili prolaze kroz Njujork, to je jako uzbudljivo. Pojedinci koje svakodnevno srećete i upoznajete u Velikoj Jabuci su uvek neverovatni.

    Michael B. Jordan je postao prvi globalni ambasador za mušku liniju Coach. Kako ste baš njega odabrali i kako on predstavlja Coach muškarca?

     

    Bio je jako jako fin prema mojoj mami! Ozbiljno, upoznali smo se vremenom, bio je na nekoliko Coach revija i mogu vam reći da je najšarmantiji momak kog ćete ikada sresti. Artikulisan je, pametan, jako autentičan, ima osmeh od milion dolara, zgodan je i super-talentovan – mislim, šta ima da vam se ne svidi? Neko vreme smo pričali o tome da radimo zajedno i u jednom trenutku se to i ostvarilo.

    Šta vam je krajnji cilj za Coach?

     

    Iskreno, nisam neko ko pravi velike planove. Mislim da je suština mode život u trenutku i gledanje u budućnost. Da sledite svoju strast i instinkte, da stalno stvarate nešto što volite. Sećam se da, kada smo prvi put rekli da ćemo vratiti konfekciju, mnogo ljudi nije bilo sigurno u taj potez. Ali sada smo jedna od glavnih referenci Nedelje mode u Njujorku. Ipak, ne radi se o odeći koju ćete videti samo na pistama nego o komadima koje ljudi zaista nose i to je nešto što mi je oduvek bilo jako važno – da budemo autentični.

    Saznaj više:
    Povezani članci: