It’s Lacroix, sweetie! Lacroix i Dries Van Noten!

autor Nenad Janjatović
dries square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/09/dries_cover.jpg

Saradnja za koju nismo znali da nam je trebala dok je nismo videli

Ako ste suviše mladi i nije vam jasna referenca iz naslova, to vam niko neće uzeti za zlo. Stoga, da vam pomognemo. Jedna od najlegendarnijih televizijskih izreka pripada Eddy Monsoon koja izgovara tu rečenicu u seriji „Absolutely Fabulous“. „Lacroix, sweety“ referenca je postala toliko popularna da je nakon nekoliko korišćenja u seriji pozvan i sam dizajner da se u njoj lično pojavi, umesto da mu se samo pominje ime.

Christian Lacroix je u jednom trenutku bio na vrhu. Otvorio je svoju kuću visoke mode 1975. godine, a 1988. usledila je i ready-to-wear linija. Anna Wintour je, za svoju prvu Vogue naslovnu u novembru 1988. godine, uzela haute couture sako sa njegovim potpisom i ogromnim krstom od raznobojnih kristala i prodrmala modni svet uparivši je sa farmerkama. Njegove kolekcije su bile zabavne, pune boja, života, vrištale su „više, više, više!“. Ali su, u jednom trenutku, potpuno prestale da se prodaju. I bio je prinuđen da zatvori posao 2008. Poslednja revija koju je održao bila je plaćena iz njegovog džepa, uključujući i manekenke, kojima je imao da da po 50 eura. Iako je prestao sa dizajnom nikada nije bio zaboravljen. Nešto slično kao što se desliko sa Muglerom. Tako su njegove kreacije nastavile da žive. Možda jedna od najpopularnijih i najmoćnijih fotografija koje je Madonna ikada uradila jeste u crvenoj Lacroix haljini sa maskom preko lica i „šeširom“ za Re-Invention turneju.

 

I sada, posle više od deset godina, desilo se nešto potpuno neočekivano. Kolaboracija koja je skrivana u tajnosti čitavih pet meseci. Dries Van Noten revija je počela u Parizu. Manekenka Mica Tosi izašla je u belim pantalonama sa trakama koje su visile i košulji koja je bila strukirana takođe trakama. I…perje! U kosi je imala tipičan Lacroix momenat – perje, koje je utkano u DNK modne kuće Lacroix. Polako su izlazili ostali modeli i bilo je je jasno da ovo nije samo DVN revija. Posetioci su ostali iznenađeni pojavom tufni na pisti, gomilom karnera, i perjem praćenim sa još perja!

 

A zatim se na kraju revije uz manekenku koja je nosila belu venčanicu preko farmerica (venčanica je tipičan završetak svih haute couture revija) pojavio Dries Van Noten, ali ne sam. Ruku pod ruku sa njim, je izašao Christian Lacroix i publika je pala u trans. Razumite, retko se dešava (nikada!) da jedan dizajner pozove drugog da naprave zajedničku kolekciju. Još više od uzbuđenja zbog samog defilea brujalo je pitanje na koje su svi želeli odgovor „kako je do ovoga došlo?“

 

 

„Stalno su me privlačile 80-te i 90-te. Radost oblačenja koja je tada vladala, visoka moda, odvažnost, lepota. I svi putevi vodili su me ka jednom imenu: Christian Lacroix. Zato sam pomislio „zašto ga ne bih nazvao, zašto ne pozovem Christiana i pitam ga da li bi radio kolekciju sa mnom?“. I bio sam presrećan kada sam to učinio, a on je bez razmišljanja odgovorio sa da“, izjavio je Dries. Ova saradnja ne prestaje da bude vest broj jedan u modnim krugovima i na društvenim mrežama. Svi su puni reči hvale za krajnji rezultat ali i za pristup koji je tako redak i, upravo zbog toga, dirljiv.

 

Milenijalsi koji nisu imali prilike da upoznaju Lacroix estetiku ili njegov rad, sada su dobili mali mamac i priliku da istražuju. Van Noten je pokazao još jedan svoj sloj, kako kao dizajner tako i kao čovek. U vreme kada se saradnje dizajnera i velikih brendova dešavaju redovno, kada pevači dizajniraju patike, kada poznati imaju revije ili zahtevaju capsule kolekcije, u ovo vreme kada sve izgleda kao „ruka ruku mije“ i kada se sve premestilo u sferu novca i marketinga, ova saradnja dolazi još više do izražaja. Iskren, čist susret dva uma i dva umetnika. Umesto da, kao neki, samo ukrade ideje i nastavi da prodaje garderobu, Dries je direktno pozvao čoveka čije kreacije su mu krasile moodboard za kolekciju koju je hteo da radi da tu istu kolekciju zajedno i naprave. „Omaž je često samo druga reč za krađu nečijeg rada“, izjavio je Van Noten. Potez da oda čast i priznanje kolegi na ovaj način, govori više o njemu od njegovih fantastičnih kreacija. „Ovo nije bilo takmičenje ega“, dodao je Lacroix.

Ovo nije najbolja revija ikada urađena, ali jeste saradnja nad svim saradnjama. Christan Lacroix ima svoje mesto u pop kulturi, a sada Dries Van Noten ima mesto u našim srcima.

 

Beauty

 

Šminker Peter Philips i frizer Sam McKnight osmislili su pre nekoliko meseci koncept za ovu reviju: „Blade Runner“ šminka sa akcentom na „masci“ preko očiju u crnoj, beloj i zlatnoj boji, i ubacivanje perja u kosu, koji je Lacroix zaštitni znak, ali na moderan, pomalo pank način. Dodati su takođe i akcenti koji izgledaju kao pirsinzi, a to se desilo jer je Peter bio inspirisan stvarnim pirsinzima koje je nosila manekenka koja je dolazila na probu šminke za ovu reviju. Kada pogledate fotografije biće vam jasno o čemu govorimo. Možda nekada odlučite da isprobate šiške od perja.