Pretraga

Kako danas napraviti kul modni brend? Hvatajte beleške

Kako danas napraviti kul modni brend? Hvatajte beleške

Tekst: BURO.

Foto: @rimowa

Imati svoj modni brend nije nikada bilo lako ali danas su izazovi zaista veliki. Svi kao da traže formulu po kojoj će se redovi kupaca praviti i u stvarnom životu (kao nekada ispred Supreme radnji na dan dropa) i u virtulenom svetu, u kom se pride očekuje i horda obožavalaca koji vam se na svim svojim društvenim mrežama zaklinju na vernost.

Da li treba da nas čudi da se, zbog ovakvih očekivanja, mnogi odlučuju da prate formule uspeha koje su se pokazale kao uspešne kod drugih? Naravno da ne, ali problem nastaje kada se osvestimo da nije svaka formula za svakog. Šta više, ovakvo poslovanje često ume da se završi tak što kupci osete nedostatak autentičnosti i prazne gestove.

Da skratimo priču: truditi se da budeš kul - jednostavno nije kul. Autentičnost je ono što se (ipak) ceni i zato je za brendove koji žele da ostave svoj trag najvažnije da pogledaju u sebe i krenu odatle. Evo i kako.

Kako danas napraviti kul modni brend? Hvatajte beleške (фото 1)

Iskristališite svoju svrhu

Za ovo je potrebno mnogo samoispitivanja. Pre nego što neki brend može da ostavi autentičan trag, on prvo mora da odredi za šta se zalaže i zbog čega postoji. Šta je njegova srž, njegov DNK, njegov ljudski element.

Ukoliko ovo nije jasno onima koji brend vode, često se dešava da razne poslovne odluke donose iz straha od kritike, odbijanja ili neuspeha i na tom putu kompromituju svoje vrednosti. Trudite se da ovo ne radite, na duge staze se isplati jedino biti veran sebi - to je jedini put do odanih kupaca koji će vas podržavati kroz vreme i koji će biti vaša autentična baza.

Ovo ne mora da ima nikakve veze sa cenom proizvoda ili tome “koliko je fensi”, sam brend uopšte ne mora da predstavlja vrednosti tog tipa već može i da se zasniva na dobrom odnosu cene i kvaliteta, upotrebljivosti ili izdržljivosti, dostupnosti i slično.

Držite svoj pravac, svoju traku. Ne moraju svi da se se dopadnu svima i ne morate biti ono što drugi misle da je kul. Mnogo je važnije da budete autentični (a često oni koji "nisu najviše kul" prave najviše para).

Budite spremni (i otvoreni) da brzo reagujete

Nikad se ne zna odakle i kako može da se rodi neki novi uticaj u modi (i društvu), bilo da se radi o novoj TikTok zvezdi, društvenoj mreži ili masovnim protestima. Istražujte novine. Stalno. Najgore što može da vam se desi ako izađete iz svoje zone komfora na nekoj “novoj teritoriji” jeste da malo pogrešite ali ovakve greške nemaju trajne posledice, niti mogu da vas ozbiljno ugroze. Ako jedan brend kao što je Prada na svoju prezentaciju poziva TikTok tinejdž senzaciju Charli D’Amelio (i samim tim i njenih 29 miliona pratilaca), jasno je koliko je biti u toku sa vremenom važno.

Kako danas napraviti kul modni brend? Hvatajte beleške (фото 2)

Koristite novčana sredstva koja su vam na raspolaganju da sarađujete sa drugim kreativcima

Oni imaju moć da vas izdignu na viši nivo, da vam otkriju neki nov način posmatranja, možda čak i poziciju brenda o kojoj ranije niste razmišljali. Najlakši način da ovo uradite - ma koliko vaš brend bio mali ili nov - jeste da unajmite novog i mladog fotografa ili stilistu. Ovakvi eksperimetni ne iziskuju nikakve obaveze, a mogu da se višestruko isplate i donesu osveženje.

Kreativni saradnici su važni - a ne saradnje radi saradnji. Dva imena jedno pored drugog ništa ne znače ako ne postoji suština. Dakle, ljudi su važniji od jednog proizvoda (saradnje) zato što pozicioniraju brend na široj ravni i proširuju viziju koja stoji iza brenda. Birajte svoje saradnike pažljivo, a zatim im dajte slobodu da vas iznenade.

Promovišite društvene vrednosti u koje verujete

Zaboravite vreme u kom je moda bila frivolna stvar, ona danas mora da preuzme punu odgovornost za sve što sa sobom nosi. Na tržištu koje je realno (pre)zasićeno, kupcima još jedan proizvod u nizu ili ime nečiije više ne znače mnogo. Potrebno im je da i jedno i drugo sa sobom nose dublje značenje.

Kako danas napraviti kul modni brend? Hvatajte beleške (фото 3)

Nikad ne zaboravljajte na sam proizvod

Ali n.i.k.a.d. Uostalom, zbog njega ste se i upustili u celu priču, zar ne? Vaš proizvod mora biti ono za šta se izdaje, a na obećanom kvalitetu se ne sme štedeti. Prodajte ono što i govorite da prodajete, ništa manje. Niko se neće buniti da plati stvar koja je dobra.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor