Pretraga

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju

Tekst: BURO.

To što se Kopenhagen čini “alternativnim” naspram velikih modnih prestonica poput Pariza i Milana sigurno nije jedini razlog njegove popularnosti. Drugi se svakako krije u sjajnom skandi dizajnu i izvrsnim brendovima koji nas oduševljavaju iz sezone u sezonu, ali i velikoj posvećenosti održivom poslovanju i podržavanju novih talenata u koje se ulaže bez rezervi. Kako bi ostao odan toj misiji i mladim i perspektivnim dizajnerima omogućio što bolji start na vrlo zasićenoj modnoj sceni, Copenhagen Fashion Week pokrenuo je novi program podrške CPHFW NEWTALENT. “Ponosni smo što možemo da predstavimo CPHFW NEWTALENT kao deo strukture Nedelje mode u Kopenhagenu sa namerom da investiramo u nove generacije talenata. Ova shema omogućiće nam da nastavimo sa rastom”, objasnila je u zvaničnoj izjavi generalna direktorka Nedelje mode Cecilie Thorsmark. Svaki od odabranih brendova dobiće podršku u trajanju od tri sezone a ona će uključivati finansijsku potporu, mentorstvo, profesionalno savetovanje i reviju na Nedelji mode u danskoj prijestolnici. Posebna pažnja je posvećena podržavanju održivog poslovanja, a pri selekciji brendova upravo održivi brendovi imaju prednost. Prvi CPHFW NEWTALENT je vim putem iznedrio tri nova perspektivna modna brenda - A. Roege Hove, Latimmier i P.L.N. - koji će svoje kolekcije predstaviti u Kopenhagenu od 9. do 12. avgusta naredne godine.

A. ROEGE HOVE

Nakon što je magistrirala dizajn tekstila na Akademiji likovnih umetnosti u Kopenhagenu i godinama radila na dizajnu pletiva učeći zanat u poznatim danskim modnim brendovima kao što su Cecilie Bahnsen i Mark Tan, Amalie Røge Hove se 2019. godine odvažila da napravi sledeći korak u karijeri. Pokrenula je sopstveni konceptualni brend A. Roege Hove sa fokusom na trikotaži i aksesoaru. Amalie je pritom zauzela umetnički i zanatski pristup, a tradicionalne načine pletenja stavila je u službu izrade odevnih predmeta koji izgledaju vrlo savremeno.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 1)

Prva A. Roege Hove kolekcija sastojala se samo od modnih dodataka, a Amalie je kasnije ponudu proširila i na odeću, eksperimentišući sa siluetama koje, za razliku od uobičajenog pletiva, prate liniju ženskog tijela, vrlo su ženstveni i ne deluju nimalo nezgrapno. Prorezi, transparentni delovi, asimetrija i neobična konstrukcijska rešenja osobine su po kojima je njen dizajn odmah prepoznatljiv. Svaki komad sa Amalijinim potpisom proizveden je u Danskoj, Irskoj ili Italiji, a dizajnerka posebnu pažnju posvećuje održivom poslovanju. Kolekcije izrađuje samo dva puta godišnje, a pritom posebno vodi računa o viškovima koje je svela na minimum.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 2)

LATIMMIER

Po završetku studija na prestižnom univerzitetu Aalto u Helsinkiju, Ervina Latimera primetio je Matthew M. Williams, dizajner i osnivač luksuznog modnog brenda 1017 ALYX 9SM. Od tada je Latimer radio tik uz braću Victora i Juliusa Juul u popularnom danskom brendu Heliot Emil. Pandemijske 2020. godine, Latimer je dobio i nagradu za najboljeg finskog mladog dizajnera, a godinu dana kasnije pokrenuo je i sopstveni ready-to-wear brend Latimmier koji je debitovao kolekcijom Performances na italijanskom Pitti Uomo 101 u februaru 2022. Kolekcija, koja ispituje korene muževnosti, privukla je veliku pažnju publike, pa je Latimer, već tom prvom kolekcijom, osvanuo na stranicama mnogih prestižnih medija, od New York Timesa, skandinavskog izdanja Voguea, magazina i-D i Wallpaper.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 3)

Osim pomeranja granica kada je reč o dizajnu i ispitivanja društvenih normi, Latimer je posebno posvećen održivosti: 40% njegove debitantske kolekcije bilo je izrađeno od recikliranih materijala ili onih sa sertifikatom održivosti, a dizajner je najavio kako mu je cilj da taj  procenat digne na 60% od 2025. godine. Čitava proizvodnja smještena je u EU, a Latimer održivost njeguje i kroz podsticanje društvene odgovornosti – za razliku od drugih modnih brendova, u Latimmieru niko ne stažira besplatno, a svi zaposleni rade samo četiri dana nedeljno.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 4)

P.L.N.

Pre nego što je pokrenuo svoj brend P.L.N. 2020. godine, dizajner Peter Lundvald Nielsen iskustvo je sticao u dizajnerskim timovima renomiranih modnih brendova kao što su Balenciaga, Vetements i berlinski Ottolinger. P.L.N. je svoju debitantsku kolekciju, nazvanu jednostavno Collection I, publici je predstavio u avgustu 2021, a u tom vrlo kratkom vremenu Nielsenov dizajn privukao je pažnju kako modnih medija i kritike, pa tako i bajera i publike.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 5)

Dizajner ne krije da ga u kreiranju odjeće sa P.L.N. potpisom u najvećoj meri inspiriše upravo lični ukus, a estetika brenda oslanja se na pank subkulturu u kombinaciji sa radnom odećom, goth supkulturom i starim religioznim motivima. Magazin i-D je objavio kako je upravo P.L.N. kolekcija za proleće/leto 2022. bila jedna od najboljih prošle godine na Nedelji mode u Kopenhagenu, a da Nielsenova vizija zavređuje pažnju potvrđuje i podrška slavnih ličnosti poput Kanyea Westa koji je kačket sa P.L.N. potpisom nosio na dodeli nagrada BET u Los Angelesu prije nedelju dana.

Na ova tri mlada skandi brenda vredi obratiti pažnju (фото 6)

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor