Poznati britanski dizajner ekskluzivno za BURO. priča o pravoj ceni revija na Nedeljama mode

    17.09.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/cena_mode_cover.jpg

    Henry Holland otkriva nam finansijske i emocionalne prtiske učestvovanja na LWF

    Pre nego što sam se početkom ove godine povukao iz svog brenda, House of Holland, organzovali smo ukupno 26 revija u okviru Nedelje mode u Londonu. Tokom perioda od dvanaest godina bio sam svedok seizmičkim promenama u modnoj industriji. U njih spadaju – ali nisu ograničene samo na – i vrtoglavi uspon društvenih mreža, rođenje influensera i boom onlajn prodaje preko sajtova sa puno različitih brendova.  

    Svoju prvu reviju organizovao sam u february 2007. godine. Prošlo je manje od osam nedelja od toga što sam prestao da radim full time u tinejdžerskim magazinima, a dobio sam poziv da svoje kreacije predstavim u okviru grupne smotre mladih talenata (u okviru manifestacije Fashion East, koju je organizovala dobra vila mladih kreativaca Lulu Kennedy). U početku me je nosio rolerkoster zabave sve do onog trenutka kad više nisam mogao da izdržim.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448239257046.jpg

    Lični danak koji plaćate kada prikazujete kolekcije svake sezone je ogroman. Osećaj je – a mogu, naravno, da pričam samo iz sopstvenog iskustva – da kad jednom sednete na taj rolerkoster, koliko god vožnja bila luda, silazak sa njega znači poslovno samoubistvo. U najboljem slučaju, tako nešto provocira zajedljive komentare u fazonu „dotičnom sigurno ne ide dobro (ako) ne izlaže ove sezone“. U najgorem? Nedostatak prisustva u medijima usled kog međunarodni bajeri, kao i kupci, zaboravljaju da uopšte postojite.  

    Kad se osvrnem unazad, House of Holland verovatno nije ni bio idealan brend za sam koncept modne revije. Počeli smo kao marka koja pravi majice, ja nisam imao nikakvog iskustva u krojenju ili pravljenju odevnih komada od nule (osim ideje da duhovit slogan naštampam na American Apparel majice koje smo kupovali na veliko).

    “MODNA REVIJA MOŽE DA KOŠTA OD 30.000 FUNTI PA SVE DO PREKO MILION“

    Kao tek diplomirani novinar-koji-je-postao-dizajner bez iskustva ali sa preciznom idejom i konceptom toga šta su moji klijenti želeli, često sam bio na meti kritika kada sam učestvovao u zvaničnom programu, nego što su me hvalili. 

    „Ovih dana, ljudi koji idu na modne revije sa strahom pitaju jedni druge „šta je budućnost revija“ ali izgleda da niko nema odgovor. Ipak, House od Holland je jedan primer onoga što revije više ne bi trebale da budu.“ Ovo je bila jedna posebno bolna kritika u magazinu Vogue (ali da budem iskren, revija i jeste bila pravo sranje).

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238561034.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238599052.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448239292574.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448239189334.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448239055321.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238771837.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238503973.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448239152106.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238398171.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600448238890161.jpg

    Nadajmo se da će nas CTRL+ALT+DEL mentalitet koji nam je pandemija donela primorati na promene, prave i neposredne. Da nećemo jednostavno pritisnuti reboot i ponovo se vratiti na rolerkoster, makar i sa samo 30 ljudi u publici.

    Preslušajte Henry Hollandov novi podcast „What Were You Thinking?“ sa gostima kao što su Alexa Chung i Beth Ditto, ovde.

    Ovaj tekst prvobitno je objavljen na buro247.com

    Saznaj više:
    Povezani članci: