Pretraga

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno

Tekst: BURO.


Foto: ImaxTree

Šta god mislili o kolekciji Gucci Aria (i onom svetlucavom odelu sa jesam-Balenciaga-ali-ne-baš-prešli-smo-vas natpisima) ili kolekciji visoke mode koju je za Fendi potpisao Kim Jones, one su poslednji dokaz u kom prevcu se kreće duh trenutka, a to je doterivanje. Večernje haljine, sve što sija, visoke štikle, nakit koji izgleda kao da morate biti u formi kako biste mu izdržali težinu, frizure i šminka, sve je tu kao da nam je jedina briga za budućnost sledeći crveni tepih na kom ćemo se pojaviti.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 1)

16ARLINGTON JESEN/ZIMA 2021.

Ako je prva stvar koja vam je pala na pamet to da crvenog tepiha nema (i da smo sve dodele nagrada u poslednje vreme pratili preko fotki koje zvezde šalju od sopstvene kuće), upravo u tome i jeste stvar: moda ponovo preuzima ulogu onoga što sanjamo, ne uvek onoga što živimo.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 2)

ASHISH JESEN/ZIMA 2021.

Naša želja da se doterujemo je spremna da eksplodira, a koliko je jaka videlo se i U kolekcijama za jesen/zimu 2021. ali i na društevnim mrežama na kojima se u nepreglednim feedovima neutralnih paleta i sveže opeglanih trenerki sve češće pojavljuju nove killer večernje kombinacije. Na neki način, one su hibrid udobnosti na koju smo se navikli i za koju se pitamo da li zaista želimo da je se odreknemo (athleisure je opasan igrač, zar ne) ali i glamura koji nam svima toliko nedostaje.

Žene jednostavno žude za time da se doteraju ali odeća za posebne prilike koju ćemo viđati u skorijoj budućnosti se u mnogo čemu razlikuje od one koju smo kupovali pre godinu ipo dana, baš kao što nam se promenio i život. Ključna reč uspeha jeste “ravnoteža”. 

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 3)

CAROLINA HERRERA JESEN/ZIMA 2021.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 4)

CAROLINA HERRERA JESEN/ZIMA 2021.

Ako pogledate bilo koji luksuzni brend, pored nekih komada namenjenih izlascima, ono na šta ciljaju jeste da običan život učine nestvarnim i neobičnim. Elegancija i drama su tu ali na način da ih možete nositi svakodnevno.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 5)

ALEXANDRE VAUTHIER JESEN/ZIMA 2021.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 6)

CHANEL JESEN/ZIMA 2021.

Ne treba vam bolji primer od onog koji pruža Schiaparelli za narednu sezonu. Gotovo cela kolekcija je u crnoj, teget i boji slonovače tako da onome ko je nosi posluži poput ultra-luksuznog čistog platna na kome se ređaju ukrasi, bilo da je reč o over the top dugmetima ili nadrealnim komadima nakita. Dodajte, oduzimajte. Po želji.

I zato, ako je prethodna tura bila odraz situacije u kojoj smo se našli, u ovoj se oseća gotovo poletna energija, praktično opipljiv optimizam zbog kog se čini da nećemo ni dočekati narednu jesen pre nego što već na leto vidimo glamur i eksplozije boja ali u opuštenijim siluetama i materijalima.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 7)

SCHIAPARELLI JESEN/ZIMA 2021.

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 8)

ALESSANDRA RICH JESEN/ZIMA 2021.

Trenutna istraživanja tržišta govore da su je u njavećem porastu prodaja svakodnevnih komada sa bogatim ukrasima, poput džempera sa aplikacijama, metalik pletivom i isečcima, a odmah za njima traže se mini koktel-haljine (da i dalje postoje, da i dalje ih obožavamo) i dramatični topovi sa puno volumena. Kao i da se, iako je porasla kupovina haljina za posebne prilike, odvojeni komadi i dalje najviše prodaju. Jasan znak da smo svi i dalje u mix’n’match stanju svesti ali i spremni na avanture neočekivanih kombinacija.

Što se nas tiče, trenutak nikada nije bio bolji. Krajnje je vreme da se iščupamo iz apatije (i terora minimalističkog dobrog ukusa) i okrenemo radosti i optimizmu, a šta je bolje od mode da nam u tome pomogne? 

Šljokice usred pandemije? Glamur se vraća u modu na velika vrata i to je upravo ono što nam je potrebno (фото 9)
PRADA JESEN/ZIMA 2021.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor