Obožavamo kamel kapute koji ne znaju za vreme ali ova sezona pripada onim sa postavljenim punjenjem – što kaputima, što jaknama – i jednom brendu posebno. North Face perjane jakne postale su deo stalne modne postavke i nose ih, čini se, svi od Kendall Jenner i Bellea Hadid pa do tinejdžera na ulici.
Ove jakne, od kojih je najpoznatiji model Nuptse iz 1996. godine (relaunchovan 2018, kada se u njoj pojavila čitava legija poznatih uključujući i Kanyea Westa), danas se prodaju “kao alva” i to na svim frontovima. Asos tvrdi da je prodaja novih porasla za 400% u toku samo jedne godine, dok Depop prijavljuje porast pretraga nošenih North Face jakni za čak 500%. Na eBayu su u, od prošlog jula do sad, svake tri sekunde ukucavane nove pretrage po imenu brenda. Ako ste ikada sumnjali u to koliko se prodaju neke stvari koje nam preplavljuju društvene mreže… pa… za North Face nema zime. Činjenica da je prosečna cena ove jakne $275 i neuporedivo niža od, recimo, torbe sa Bottega potpisom, takođe igra ulogu koja nije zanemarljiva.
Kako je perjana jakna postala it-komad? Ok, cela prošla godina bila je naopaka, a ni ova sledeća ne izgleda kao da će nas “vratiti na staro”. Opsednuti smo svime što je mekano i udobno, a dodatno saterani u situaciju u kojoj je izgleda najzabavnije napolju. Mi, ovde, još i manje od ostatka sveta pogotovo Evrope koja je u efektivnom lockdownu. Nositi jaknu ili kaput koji je poput jorgana prija nam na mnogo nivoa, uključujući i psihološki. Ipak, ovo nije jedini razlog zbog kog se North Face trenutno nalazi tu gde je (a to je praktično na svakoj poznatoj osobi, svakom fashionista Instagram nalogu i, naravno, na ulicama i planinama širom sveta).
KENDALL JENNER