Povezano
Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend Mithridate.
Osnovan u Londonu 2018. godine, brend danas ima sedište u Guangžouu, pod vođstvom izvršne direktorke Tine Jiang. U srži brenda nalazi se posvećenost izradi, vanvremenskom dizajnu i inovativnom pristupu koji prevazilazi tradicionalne modne sezone. Sada, ima novog, uzbudljivog kreativnog direktora.
MITHRIDATE: BRITANSKI ŠARM SA KINESKOM TRADICIJOM
Ime brenda potiče od Mitridata VI, drevnog kralja Ponta, koji je postao poznat po tome što se štitio od otrova sopstvenim protivotrovima: koncept koji se odražava u filozofiji brenda: otpornost i kreativnost koja krši pravila.
Prva prodavnica brenda otvorena je u Šangaju 2022. godine, a danas joj se pridružuje još sedam samostalnih butika širom Kine.


Početne kolekcije brenda, pod vođstvom Zhangove, karakterisale su bogate boje i složeni ručni radovi, koji su crpeli inspiraciju iz tradicionalne kineske medicine, sa motivima poput moljaca i lekovitih biljaka .
Nedavno, kreativni direktor ovog brenda postao je Daniel Fletcher, kog pamtimo iz Netflix modnog takmičenja Next in Fashion. Dok je gotovo deceniju vodio svoj istoimeni brend, istovremeno je radio i u modnim kućama JW Anderson i Louis Vuitton, a kasnije je postao umetnički direktor brenda Fiorucci.

Dobitnik je brojnih nagrada u industriji, uključujući nominaciju za LVMH nagradu, GQ nagradu i bio je polufinalista Međunarodne nagrade Woolmark. Sada, u Mithridate donosi svoj androgeni pristup dizajnu.
Fletcherova prva kolekcija za brend, predstavljena na Nedelji mode u Londonu u februaru 2025. godine, spajala je britansku preppy estetiku sa sofisticiranim kineskim zanatstvom, koristeći materijale poput pamuka, svile i vune.



Fletcher je istraživao kontraste, spajajući pastelne tonove sa tamnim robusnim tkaninama, dok su sportski elementi, poput ragbi pruga i mornarskih jakni, dodavali šarm i dinamiku kolekciji.

Motivi brenda, poput moljaca i brojeva značajnih u kineskoj kulturi, integrisani su kroz monogramirane džempere i prsluke, stvarajući prepoznatljiv vizuelni identitet.


Estetika brenda je dinamična i višeslojna, sa korenima u kineskoj tradiciji i britanskoj eleganciji. Kroz svoje kolekcije, brend istražuje teme unutrašnjeg mira, duhovnog isceljenja i kulturne simbioze, stvarajući odeću koja nije samo estetski privlačna, već i emotivno rezonantna.
Jedva čekamo da vidimo kako je dizajn Daniela Fletchera dalje da razvije ovaj brend.
Fotografije: instagram mithridate.official