Prošlog vikenda je čuvena grunge udovica odlučila da rasproda odevne komade iz bogate arhive u saradnji sa Instagram profilom koji preprodaje dizajnerske preloved komade. Wardrobe Happy Hour je pozvao Courtney Love da u njihovom virtuelnom butiku izloži dragocenosti iz ormana i ponudi ih širokom auditorijumu. Celebrity zvezda je za tu priliku fanovima pripremila kultne komade kao što su Marc Jacobs platforme, Chanel odelo od tvida (koje ruku na srce, nikada i nije bilo njen stil), satensku Fendi suknju, Rick Owens pantalone i još ponešto.
Poznato je da ljudi previše troše novac na brzu modu, koja postaje toliko destruktivna. Godinama unazad postoje koncepti strategije kako ublažiti štetu i kupovati pametno. Nije dovoljno biti modno inspirisan, potrebno je uz ti biti i ekološki osvešćen i fokusirati se na investiranje u komade koji će trajati, a možda nas i nadživeti.
Prognozira se da će do 2027. godine tržište preprodaje vredeti 350 milijardi dolara (a samo u Americi 70 milijardi dolara), pri čemu će Gen Z i milenijalci činiti dve trećine potrošača. Veliki deo ovoga odvija se online, pri čemu ljudi gravitiraju ka platformama poput Vestiaire Collective, ThredUp i The RealReal za pristupačne dizajnerske proizvode koji su već korišćeni. Ovaj eksponencijalni rast interesovanja za preprodaju poklapa sa sve većim interesovanjem Gen Z grupacijom za održivost. Sajtovi poput Vestiaire Collective pokušavaju da suzbiju brzu modu i promovišu održivost.
Resale trgovci, bilo veliki bilo mali, znaju da istorija odevnih predmeta dodaje dodatnu motivaciju ljudima da ne samo kupe već i sačuvaju. Faktor idolopoklonstva u kontekstu pop kulture svakako doprinosi kako interesovanju tako i vrednosti predmeta. Prošlogodišnja rasprodaja ličnih stvari Chloë Sevigny, održana u Saint Patrick‘s Youth Center, u New Yorku, a nazvana The Sale of the Century bila je najbolja ilustracija. Tamo ste mogli da kupite ozbiljne dizajnerske komade, ali i haljine i farmerke koje je Chloe nosila u srednjoj školi.
Mogućnost da kupujete odeću direktno od poznatih ličnosti postala je nova opcija za kupovinu, zahvaljujući nizu poznatih imena koja sarađuju sa sajtovima za prodaju polovne odeće.
Celebrity + online shopping = utopija
Celebrity stilista Harry Lambert, koji na listi klijenata ima Harry Styles-a i glumicu Emmu Corrin, lansirao je svoju prvu ličnu prodavnicu na sajtu za polovnu odeću Depop. Istovremeno, američki sajt za preprodaju ThredUp predstavio je partnerstvo sa glumicom iz serije Stranger Things, Priah Ferguson. Projekat je kreiran kako bi odvratio Gen Z populaciju od kupovine brze mode.
Za mlađe kupce, kombinacija poznatih ličnosti i online shopping-a je prava utopija. Lambert je odlučio da sve prihode od svojih prodaja na Depop-u donira organizaciji Mermaids, koja se bavi pravima LGBTQ+ zajednice.
Iako nije uobičajena praksa da poznate ličnosti doniraju svoju nošenu garderobu mestima poput Crvenog Krsta, povremeno se dešava da svoje glamurozne komade objave na nekim internet portalima.
Goop celebrity resale
Gwyneth Paltrow, osnivačica i CEO brenda , svake godine organizuje godišnju rasprodaju direktno iz ormana poznatih ličnosti na sajtu Goop. Iako vam ova manifestacija omogućava da kupite predmete od celebrity ličnosti poput Jennifer Aniston i Jessica Alba, morate biti baš brzi ako želite da se domognete nečega iz ormana ovih dama.
Svi Goop-ovi prihodi prikupljeni tokom godišnje prodaje ormana poznatih ličnosti, dodeljuju se u dve dobrotvorne organizacije koje su posvećene pomoći deci.
Kardashian Kloset
Kardashian Kloset je resale portal dizajnerskih komada iz arhive klana Kardashian-Jenner. Želite li par cipela koje je nosila Kendall Jenner ili Balenciaga korset koji je vlasništvo Kim? Dobra vest je da ih mozete imati, a ne-tako-dobra: ako ste spremni da izdvojite veću sumu novca.
Kardashian Kloset ne samo da ima odeću, već i cipele, dizajnerske torbe i još mnogo toga. Sajt je organizovan po članovima porodice, omogućavajući vam da kupujete iz ormara Kris Jenner, Kim, Kourtney Kardashian, Kylie Jenner, Khloe Kardashian ili Kendall. Ovaj Instagram profil ima 2.3 miliona pratilaca, iako je ovaj koncept kritikovan kao pohlepan čin holivudskih bogatašica.
Depop platforma omogućava i celebrity ličnostima da imaju svoje virtuelne štandove
Depop vam ne omogućava samo da kupujete omiljene brendove, već je i izvor koji vam omogućava da kupite odeću koja je bila u vlasništvu poznatih ličnosti. Iako na Depop-u postoji mnogo poznatih ličnosti, pevačica i modela sa svojim virtuelnim prodavnicama, neka od poznatijih imena uključuju Doju Cat, Oliviu Rodrigo i Winnie Harlow.
Noah Cyrus je još je jedna celebrity ličnost čiji se predmeti prodaju na Depop-u. Za razliku od nekih poznatih prodavaca koji ne navode kako će biti potrošeni njihovi prihodi, ona kaže da novac koji prikupi donira The Jed Foundation-u.
Pharrell Williamsova aukcijska platforma Joopiter
U nastojanju da se oslobodi prošlosti i započne novu eru, pevač, tekstopisac i producent Pharrell prodaje odeću i aksesoare iz sopstvenog fundusa putem aukcijske platforme, Joopiter. Od jakni do nakita, pa čak i svog čuvenog Blackberry 8700 obloženog zlatom. Naravno, tu se našao i ekskluzivni komplet LV kofera iz kolaboracije sa Takashi Murakamijem, koji se prodao za 225 000 dolara.
Dakle, sledeći put kada odlučite da sebe počastite nečim luksuznim, ove platforme vam mogu omogućiti da nabavite vredne predmete i prave pravcate relikvije pop kulture.
Fotografije: Instagram, Pinterest