Tokom protekle godine, svi su pričali o privlačnosti tihog luksuza. Novi estetski trend, inspirisan ljudima poput ultra-bogatih likova iz serije ,,Succession“, brzo je privukao našu pažnju jer je pokazao da upadljivi logotipi nisu ono što privlači imućne kupce. Međutim, kao i svaki trend u poslednje vreme, i ovaj je prolazan, jer izgleda da napuštamo modne suptilnosti. Prema nedavno objavljenom izveštaju o ultra-luksuznim preprodajama za 2023. retail sajta Fashionphile, kupci se već okreću većim i ,,glasnijim“ stilovima. Dok su profitabilni brendovi tihog luksuza, Loewe, Celine i Bottega Veneta, porasli za 34 odsto, istovremeno pretrage za upečatljivim dezenima su skočile još. Na primer, dezeni sa tačkicama su povećani za neverovatnih 71 odsto- stopa prodaje za željene komade sa tačkicama iz Louis Vuitton x Yayoi Kusama saradnje povećala se za 51 odsto.
Lideri na tržištu luksuznih preprodaja nisu Gen Z, već kupci iz Gen X i milenijal generacije koji imaju veća primanja. Pored kupaca koji se odlučuju za upečatljive dezene, očekuje se ,,renesansa sjaja“ do 2024. godine. Čini se da svi želimo da budemo primećeni.
Pretrage za džins torbe povećale su se za 77,5% u poređenju sa prošlom godinom. Najpopularnija marka je Louis Vuitton sa 39% većom prodajom u odnosu na dnevni prosek.
Prodaja rafije i pletenih torbi je porasla za 30% u odnosu na prošlu godinu. Najpopularnija marka je Prada sa rastom od 183%.
Drugi delovi izveštaja ističu jako tražene odevne komade koji su i dalje neutralni i minimalističke komade, kao i ogromne torbe koje će dominirati našim garderoberima. Uprkos porastu cena u poslednje vreme, Chanel doživljava značajan rast, sa prihodom većim za 47 odsto u martu u poređenju sa prethodnih šest meseci.
U brzo promenljivom pejzažu trendova i ekonomskim promenama koje nas potresaju, jasno je da se snažno okrećemo održivom cikličnom načinu kupovine – projekcije ukazuju da će globalno tržište polovnih proizvoda ,,dostići neverovatnih 350 milijardi dolara do 2027. godine, što je gotovo duplo u odnosu na prošlu godinu.“