Tokom protekle godine, svi su pričali o privlačnosti tihog luksuza. Novi estetski trend, inspirisan ljudima poput ultra-bogatih likova iz serije ,,Succession“, brzo je privukao našu pažnju jer je pokazao da upadljivi logotipi nisu ono što privlači imućne kupce. Međutim, kao i svaki trend u poslednje vreme, i ovaj je prolazan, jer izgleda da napuštamo modne suptilnosti. Prema nedavno objavljenom izveštaju o ultra-luksuznim preprodajama za 2023. retail sajta Fashionphile, kupci se već okreću većim i ,,glasnijim“ stilovima. Dok su profitabilni brendovi tihog luksuza, Loewe, Celine i Bottega Veneta, porasli za 34 odsto, istovremeno pretrage za upečatljivim dezenima su skočile još. Na primer, dezeni sa tačkicama su povećani za neverovatnih 71 odsto- stopa prodaje za željene komade sa tačkicama iz Louis Vuitton x Yayoi Kusama saradnje povećala se za 51 odsto.
Lideri na tržištu luksuznih preprodaja nisu Gen Z, već kupci iz Gen X i milenijal generacije koji imaju veća primanja. Pored kupaca koji se odlučuju za upečatljive dezene, očekuje se ,,renesansa sjaja“ do 2024. godine. Čini se da svi želimo da budemo primećeni.
![Da li je quiet luxury zvanično out? 1 lv 1](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/09/lv-1.webp)
Pretrage za džins torbe povećale su se za 77,5% u poređenju sa prošlom godinom. Najpopularnija marka je Louis Vuitton sa 39% većom prodajom u odnosu na dnevni prosek.
![Da li je quiet luxury zvanično out? 2 prada 3](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/09/prada-3.webp)
Prodaja rafije i pletenih torbi je porasla za 30% u odnosu na prošlu godinu. Najpopularnija marka je Prada sa rastom od 183%.
Drugi delovi izveštaja ističu jako tražene odevne komade koji su i dalje neutralni i minimalističke komade, kao i ogromne torbe koje će dominirati našim garderoberima. Uprkos porastu cena u poslednje vreme, Chanel doživljava značajan rast, sa prihodom većim za 47 odsto u martu u poređenju sa prethodnih šest meseci.
U brzo promenljivom pejzažu trendova i ekonomskim promenama koje nas potresaju, jasno je da se snažno okrećemo održivom cikličnom načinu kupovine – projekcije ukazuju da će globalno tržište polovnih proizvoda ,,dostići neverovatnih 350 milijardi dolara do 2027. godine, što je gotovo duplo u odnosu na prošlu godinu.“