Da li je quiet luxury zvanično out?

    26.09.2023.
    RECOMMENDED

    Tokom protekle godine, svi su pričali o privlačnosti tihog luksuza. Novi estetski trend, inspirisan ljudima poput ultra-bogatih likova iz serije ,,Succession“, brzo je privukao našu pažnju jer je pokazao da upadljivi logotipi nisu ono što privlači imućne kupce. Međutim, kao i svaki trend u poslednje vreme, i ovaj je prolazan, jer izgleda da napuštamo modne suptilnosti. Prema nedavno objavljenom izveštaju o ultra-luksuznim preprodajama za 2023. retail sajta Fashionphile, kupci se već okreću većim i ,,glasnijim“ stilovima. Dok su profitabilni brendovi tihog luksuza, Loewe, Celine i Bottega Veneta, porasli za 34 odsto, istovremeno pretrage za upečatljivim dezenima su skočile još. Na primer, dezeni sa tačkicama su povećani za neverovatnih 71 odsto- stopa prodaje za željene komade sa tačkicama iz Louis Vuitton x Yayoi Kusama saradnje povećala se za 51 odsto.

    Lideri na tržištu luksuznih preprodaja nisu Gen Z, već kupci iz Gen X i milenijal generacije koji imaju veća primanja. Pored kupaca koji se odlučuju za upečatljive dezene, očekuje se ,,renesansa sjaja“ do 2024. godine. Čini se da svi želimo da budemo primećeni.

    lv 1

    Pretrage za džins torbe povećale su se za 77,5% u poređenju sa prošlom godinom. Najpopularnija marka je Louis Vuitton sa 39% većom prodajom u odnosu na dnevni prosek.

    prada 3

    Prodaja rafije i pletenih torbi je porasla za 30% u odnosu na prošlu godinu. Najpopularnija marka je Prada sa rastom od 183%.

    Drugi delovi izveštaja ističu jako tražene odevne komade koji su i dalje neutralni i minimalističke komade, kao i ogromne torbe koje će dominirati našim garderoberima. Uprkos porastu cena u poslednje vreme, Chanel doživljava značajan rast, sa prihodom većim za 47 odsto u martu u poređenju sa prethodnih šest meseci.

    U brzo promenljivom pejzažu trendova i ekonomskim promenama koje nas potresaju, jasno je da se snažno okrećemo održivom cikličnom načinu kupovine – projekcije ukazuju da će globalno tržište polovnih proizvoda ,,dostići neverovatnih 350 milijardi dolara do 2027. godine, što je gotovo duplo u odnosu na prošlu godinu.“

    Saznaj više:
    Povezani članci: