Zapamtite ova tri imena koja će oblikovati budućnost mode

Mlade nade modnog dizajna.

autor BURO.
imena

Dok mnogi misle da je moda danas pretežno dosadna, barem kada posmatramo rad velikih, luksuznih brendova, još uvek se na sceni pojavljuju nova, uzbudljiva imena – što pokazuju nedavno objavljeni dobitnici LVMH nagrada.

Ove godine, LVMH je 3. septembra u Fondaciji Louis Vuitton organizovao godišnju Prize for Young Designers ceremoniju, gde su mladi dizajneri predstavili svoj rad žiriju od devet kreativnih direktora, među kojima su sledeća imena: Jonathan Anderson, Sarah Burton, Marc Jacobs, Nicholas Ghesquière, Stella McCartney, Nigo, Phoebe Philo, Silvia Venturini Fendi i Pharell Williams.

Na početku svečanosti, Delphine Arnault je održala govor pre nego što je dodelila glavnu LVMH nagradu brendu Soshiotsuki dizajnera Soshi Otsuki. Karl Lagerfeld nagradu dobio je Steve O Smith i njegov istoimeni brendu. Savoir-Faire nagradu, koji ističe održivu inovaciju i zanatstvo, osvojio je Torishéju Dumi za svoj brend Torishéju.

Upoznajte malo bliže ova tri imena, odnosno tri modna brenda kojima se predviđa svetla budućnost.

Tri uzbudljiva nova modna imena: Soshiotsuki

Japanski dizajner osvojio je glavnu LVMH nagradu, dobivši donaciju od 400.000 evra i jednogodišnji mentorski program. Kada je Otsuki pre deset godina pokrenuo svoj brend Soshiotsuki, brzo je privukao pažnju modne industrije i gotovo odmah se našao na užem izboru za nagradu 2016. godine.

Ipak, njegovom brendu je bilo potrebno vreme da sazri u svojoj viziji i učvrsti svoj DNK. Deset godina kasnije, Otsuki je poznat po svojim klasičnim odelima koja nude suptilne pomake, poput duplog pojasa, skraćenog prsluka ili asimetrične kravate.

image 6261179
instagram soshiotsuki

Otsuki crpi inspiraciju iz japanske estetike kasnih osamdesetih, poznate kao Japanese Assets Price Bubble – perioda kada je ekonomija zemlje naglo rasla, dok je korporativni svet bio opsednut moćnim italijanskim odelima i potrošačkom kulturom, što je na kraju dovelo do stagnacije i takozvane “izgubljene decenije” devedesetih.

„Na japanskom tržištu polovnih stvari ima mnogo vintage italijanskih komada i volim da ih skupljam i koristim kao reference. Volim da te reference uzmem i reinterpretiram na japanski način kroz savremeni kroj,“ rekao je Otsuki u intervjuu za američki ELLE.

Torishéju

Torishéju Dumi kombinuje pomalo „jezive“ motive, poput razvucenih, neravnih tkanina, sa nosivim siluetama, često se nalazi na raskrsnici dva različita tipa zanata: avangardne umetnosti i tradicionalnog krojenja.

Njene ekscentričnosti privukle su pažnju slavnih: ove godine obukla je Kendall Jenner za Met Galu, a Zendaya je nosila kreaciju inspirisanu prolećnom kolekcijom 2024. tokom promotivne turneje za film Dune: Part Two.

image 8925032
instagram _torisheju_

Dumi potiče iz severnog Londona i nastoji da dosledno unosi svoje nigerijsko-brazilsko nasleđe u dizajn. U svojoj odeći oslanja se na porodični folklor, religiju i duhovnost, pri čemu njene kreacije dobijaju skulpturalne forme.

„Brend je zaista ukorenjen u opsesiji oblikom, formom i teksturom. Reč je o tome da se bezvremenski komadi uzmu i zatim blago preuveličaju, do te mere da se stvori taj neobični osećaj – gledate nešto i znate šta je to, ali ste svesni da nešto deluje pomalo čudno. Sve je u stvaranju tih vanvremenskih komada koji se bez napora mogu uklopiti u vašu garderobu“, rekla je za Hypebeast.

Za Torishéju, oblačenje za posebnu priliku predstavlja veličanstven i dostojanstven događaj, a kroz njenu odeću može se osetiti osećaj uzvišenosti i veličine, kao da ste preneseni u prostor u kojem vladaju samopouzdanje i staloženost.

Steve O Smith

Britanski dizajner Steve O Smith osvojio je Karl Lagerfeld nagradu za svoje složene couture kreacije, a uz ovu nagradu dobio je i donaciju od 200.000 evra, kao i jednogodišnji mentorski program sa grupom LVMH.

Ovaj 33-godišnjak studirao je na Central Saint Martins pre nego što je pokrenuo svoj istoimeni brend muške i ženske mode. Njegov proces je prepoznatljiv i detaljan – svoje skice oživljava koristeći tehnike aplikacije i kreativnu konstrukciju, pretvarajući ih iz stranica sveske u realne odevne komade.

image 6892049
instagram steve_o_smith

„Ono što mi je zaista ispunjavajuće u vezi s mojim procesom jeste to što, budući da sam prinuđen toliko da crtam, moji dizajni se stalno razvijaju i menjaju. Ovo mi i dalje deluje nestvarno. Trenutno imamo usko grlo u proizvodnji. Imamo više porudžbina nego što smo u mogućnosti da ispunimo, pa ono što ću uraditi s novcem, da se izrazim grubo, jeste da rešim taj problem tako što ću obezbediti potrebne mašine, a potrebno nam je i više ljudi koji će šiti. Moramo jednostavno da se proširimo. I upravo na to ću se najviše fokusirati,“ istakao je Steve.

Steve je razvio prepoznatljiv proces koji koristi aplikaciju tkanine i precizno krojenje kako bi preneo nacrtane linije u nosive forme. Rezultat je kolekcija odevnih komada koji prenose osećaj fluidnosti i pokreta, odražavajući gestualne osobine ručno nacrtanih poteza.

Smith pristupa svakom odevnom komadu kao crtežu za sebe, radeći po principu made-to-order kako bi stvorio kreacije koje izražavaju jezik ručno crtanih linija.

Foto: instagram soshiotsuki; _torisheju_; steve_o_smith