Koje su to najnovije promene na Haute Couture nedelji?

autor Magdalena Zrnjević
Square haute 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/Cover_Wide_haute.jpg

Haute couture sinonim je za ekskluzivnost i uglavnom se povezuje sa francuskim kućama koje imaju tradiciju koja datira još iz sredine prošlog veka, ako ne i ranije. Nedavno održana Haute couture nedelja još uvek je prepuna imena poput Chanela i Christian Diora, ali čak i najviši nivoi menadžmenta u svetu luksuzne mode nisu imuni na svetske trendove kao što su globalizacija, održiva moda i inovativne tehnologije.
The Fédération de la Haute Couture et de la Mode postepeno se otvara, kako angažujući saradnike i gostujuće dizajnere iz delova sveta koji su ranije bili marginalizovani, tako i korišćenjem tehnologije u modnoj industriji i sve većoj brizi o živognoj sredini.

Inkluzivnost na Haute couture nedelji

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689537019749785-scaled.jpg
Rahul Mishra, photo: Launch metrics

Sada je retkost da jedna sezona ne uključuje nekog dizajnera izvan evropocentričnog sveta- 2016. godine pojavio se Guo Pei, prvi dizajner rođen i odrastao u Kini koji se predtavio na Haute couture nedelji. Rahul Mishra bio je prvi indijski dizajner koji je pokazao svoje kreacije u sezoni proleće/leto 2020, zajedno sa Imane Ayissi, prvom dizajnerkom iz subsaharske Afrike. Ove Haute couture nedelje pojavio se prvi dizajner iz arapskih zemalja, Mohammed Ashi, čiji brend Ashi Studio ima sedište u Parizu. Ono što jeste činjenice, to je da Bliski istok već mnogo godina ima predstavnike na Haute couture nedelji, a primeri za to su libanski dizajneri Elie Saab i Zuhair Murad, između ostalih.
Raznovrsniji program utiče i na Haute couture klijentelu koja je sve više koncentrisana u Aziji, Bliskom istoku i drugim regionima izvan tradicionalnog jezgra Evrope i Severne Amerike. Prethodnog meseca, Bain & Co. i italijanska trgovinska grupa Altagamma predvideli su da bi luksuzno tržište u Indiji moglo da se poveća do 3,5 puta u odnosu na današnju veličinu do 2030. godine, što predstavlja do 40 miliona novih kupaca sa srednjim i visokim primanjima.

Trend održive mode i sustainability koncepta kao budućnost Haute Couture nedelje

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689537003999297-scaled.jpg
Rahul Mishra, photo: Launch metrics

Svet postaje svesniji da je modna industrija zapravo drugi po redu zagađivač u svetu, tako da će se sada od dizajnera očekivati da kreiraju kolekcije koje su ekološki prihvatljive i održive. Možemo očekivati da vidimo pomak ka sve većoj upotrebi organskih i prirodnih materijala, kao što su bambus, konoplja i organski pamuk. Od dizajnera se takođe očekuje da smanje otpad korišćenjem ostataka tkanina i materijala iz prethodnih kolekcija. Možemo očekivati da ćemo videti više recikliranja i prenamene materijala u nekim narednim kolekcijama.

Inovativna tehnologija u službi mode

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689536983108526-scaled.jpg
Charles De Vilmorin, photo: Launch metrics

Napredak tehnologije nije zaobišao nijedno polje života, pa tako nije ni modu. Primena tehnologije u modnoj industriji odražava se u sve masovnijem koriscenju 3D stampača, a u narednom periodu se očekuje proizvodnja pametnih tkanina koje menjaju boju ili odevnih komada sa ugrađenom tehnologijom koja se, recimo, prilagođava telesnoj temperaturi ili ima mogucnost praćenja nekih zdravstvenih parametara.