Koje su to najnovije promene na Haute Couture nedelji?

    16.07.2023.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/Cover_Wide_haute.jpg

    Haute couture sinonim je za ekskluzivnost i uglavnom se povezuje sa francuskim kućama koje imaju tradiciju koja datira još iz sredine prošlog veka, ako ne i ranije. Nedavno održana Haute couture nedelja još uvek je prepuna imena poput Chanela i Christian Diora, ali čak i najviši nivoi menadžmenta u svetu luksuzne mode nisu imuni na svetske trendove kao što su globalizacija, održiva moda i inovativne tehnologije.
    The Fédération de la Haute Couture et de la Mode postepeno se otvara, kako angažujući saradnike i gostujuće dizajnere iz delova sveta koji su ranije bili marginalizovani, tako i korišćenjem tehnologije u modnoj industriji i sve većoj brizi o živognoj sredini.

    Inkluzivnost na Haute couture nedelji

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689537019749785-scaled.jpg
    Rahul Mishra, photo: Launch metrics

    Sada je retkost da jedna sezona ne uključuje nekog dizajnera izvan evropocentričnog sveta- 2016. godine pojavio se Guo Pei, prvi dizajner rođen i odrastao u Kini koji se predtavio na Haute couture nedelji. Rahul Mishra bio je prvi indijski dizajner koji je pokazao svoje kreacije u sezoni proleće/leto 2020, zajedno sa Imane Ayissi, prvom dizajnerkom iz subsaharske Afrike. Ove Haute couture nedelje pojavio se prvi dizajner iz arapskih zemalja, Mohammed Ashi, čiji brend Ashi Studio ima sedište u Parizu. Ono što jeste činjenice, to je da Bliski istok već mnogo godina ima predstavnike na Haute couture nedelji, a primeri za to su libanski dizajneri Elie Saab i Zuhair Murad, između ostalih.
    Raznovrsniji program utiče i na Haute couture klijentelu koja je sve više koncentrisana u Aziji, Bliskom istoku i drugim regionima izvan tradicionalnog jezgra Evrope i Severne Amerike. Prethodnog meseca, Bain & Co. i italijanska trgovinska grupa Altagamma predvideli su da bi luksuzno tržište u Indiji moglo da se poveća do 3,5 puta u odnosu na današnju veličinu do 2030. godine, što predstavlja do 40 miliona novih kupaca sa srednjim i visokim primanjima.

    Trend održive mode i sustainability koncepta kao budućnost Haute Couture nedelje

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689537003999297-scaled.jpg
    Rahul Mishra, photo: Launch metrics

    Svet postaje svesniji da je modna industrija zapravo drugi po redu zagađivač u svetu, tako da će se sada od dizajnera očekivati da kreiraju kolekcije koje su ekološki prihvatljive i održive. Možemo očekivati da vidimo pomak ka sve većoj upotrebi organskih i prirodnih materijala, kao što su bambus, konoplja i organski pamuk. Od dizajnera se takođe očekuje da smanje otpad korišćenjem ostataka tkanina i materijala iz prethodnih kolekcija. Možemo očekivati da ćemo videti više recikliranja i prenamene materijala u nekim narednim kolekcijama.

    Inovativna tehnologija u službi mode

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689536983108526-scaled.jpg
    Charles De Vilmorin, photo: Launch metrics

    Napredak tehnologije nije zaobišao nijedno polje života, pa tako nije ni modu. Primena tehnologije u modnoj industriji odražava se u sve masovnijem koriscenju 3D stampača, a u narednom periodu se očekuje proizvodnja pametnih tkanina koje menjaju boju ili odevnih komada sa ugrađenom tehnologijom koja se, recimo, prilagođava telesnoj temperaturi ili ima mogucnost praćenja nekih zdravstvenih parametara.

    Saznaj više:
    Povezani članci: