Ako ste se ikada pitali koliko (i dalje) ima smisla u tome što poznati modni brendovi angažuju svetske influensere, dobili smo odgovor.
Demna zna šta radi i to smo ponovili već milion puta. Iako je angažman Kim Kardashian za brend Balenciaga podigao mnoge obrve kod klijenata brenda, ali i modnih insajdera od kojih se većina pretvara da su je prihvatili kao nekog ko trenutno diktira stvari na društvenim mrežama, računica je jasna. Stvari treba da se prodaju, brend treba da se širi, novac mora da se zaradi. Po pisanju magazina WWD, nedavno su objavljene službene statistike firme Launchmetrics u kojima se jasno prikazuje dominacija Kim Kardashian i njenog Balenciaga momenta na Nedelji visoke mode.
Njen post na kom nosi haljinu predstavljenu u haute couture kolekciji imao je preko 2 miliona lajkova, 10 hiljada komentara i finansijska vrednost mu iznosi 935 hiljada dolara. Da, dobro ste pročitali. Jedan post Kim Kardashian dokazano ima vrednost od skoro milion dolara. Taj dobijeni media impact value je finansijska vrednost dobijena angažmanom korisnika na nekom postu na društvenim mrežama. Ukupna vrednost objava Kim Kardashian za vreme Nedelje visoke mode u Parizu iznosi neverovatna 2 miliona dolara, a u stopu je sledi Chiara Ferragni čija je vrednost objava procenjena na 1.5 miliona dolara. U 10 najvrednijih objava su se našle i Bella Hadid, Dua Lipa, Maja Malnar, te Kris Jenner.
Balenciaga je takođe zauzela prvo mesto na društvenim mrežama za vreme Nedelje visoke mode, a među prvih pet su se našli Chanel, Jean Paul Gaultier, Dior i Schiaparelli. Veliki rast je zabeležila i Nedelja muške mode zahvaljujući poznatim influenserima. Pradina revija je imala vrednost objava u iznosu od 26 miliona dolara, a sve na račun K pop benda NCT i tajvanskog modela i pevača Wina Metawina.
Jasno je da se pojavom društvenih mreža marketing nepovratno promenio i da igru danas vode pojedinci. Iako se često stvara negativna klima oko influensera i stvari koje nam prodaju svaki dan, ništa ne može da pobije ove podatke. Strateško ulaganje u određene influensere je isplativo i brendovi neće odustati od tog načina poslovanja, barem ne u skorijoj budućnosti. Znate kako kažu „If it aint’ broke, don’t fix it“.