I dalje čekamo: Svi potencijani naslednici Virginie Viard u Chanelu

Internet vrvi od spekulacija o tome ko će dobiti jedno od najvećih mesta u modnoj industriji
12.06.2024.
RECOMMENDED

Već neko vreme, spekulacije u domenu visoke mode tiču se nagađanja ko će od zvučnih imena naslediti vodeće pozicije u različitim modnim kućama. Gotovo svake nedelje stiže nova najava o dizajneru koji napušta ili se pridružuje velikom brendu. Nedavno su u žiži  interesovanja bili brendovi Dries Van Noten i Givenchy. Neiscrpna tema modnih debata tiče se neizvesnosti ko će popuniti prazna mesta (konačna kolekcija osnivača Dries Van Notena će biti prikazana 22. juna, dok Givenchy ostaje bez kreativnog direktora od odlaska Matthewa Williamsa u decembru 2023.). Prošle nedelje je naprasno sva pažnja preusmerena na Chanel: nakon 30 godina u brendu, i pet godina na čelu istog, odlazi Virginie Viard, analogno tome, najveća poslovna pozicija u modi je zvanično otvorena.

virginie

Odlazak kreativne direktorke koincidira sa nizom odlazaka visokoprofilnih rukovodilaca u Chanelu u poslednjih 12 meseci, uključujući odlazak John Galantica, predsednika i glavnog operativnog direktora Chanela Inc. od 2006. godine, kao i regionalnih lidera za Japan, Aziju Pacifik, i Veliku Britaniju, Kanadu i Juznu Ameriku.

Pojedini modni recenzenti su uočili izvesne napore u prethodnim kolekcijama brenda da se Virginie Viard dodvori mlađoj i raznovrsnijoj publici svojim novim casual-sport vajbom, pa ipak, komentari na društvenim mrežama nisu bili najpozitivniji.

Nova era posle Virginie

Pretpostavka je da Chanel pokušava da proširi tržište i animira potencijalne Gen Z kupce, te je zato potrebna nova energija, iako  prema finansijskim pokazateljima nije sporno da je Virginie uradila odličan posao tokom tranzicionog perioda.

Vratimo se na ključno i epohalno pitanje: Ko će preuzeti mesto kreativnog direktora Chanela? Trenutno je dostupno dosta dizajnera, a verovatno bi neki dali sve da izađu iz svojih aktuelnih ugovornih obaveza za priliku da preuzmu ovu poziciju. U nastavku predstavljamo potencijalne kandidate:

Hedi Slimane

slimane

Čini se da je opšti konsenzus da je aktuelni kreativni direktor brenda Celine, Hedi Slimane, trenutno glavni kandidat za posao u Chanelu. Karl Lagerfeld je bio otvoreni obožavalac Slimaneovog rada, posebno u Saint Laurentu i Dior Homme-u, gde je Slimane prethodno radio. U stvari, Lagerfeld je toliko voleo Slimanea da je oslabio 40 kilograma kako bi stao u dizajnerova odela. Posebno mu je bio interesantno Slimaneovo koketiranje sa rock n roll estetikom. Pre Lagerfeldove smrti su uveliko kružile glasine da je intenzivno pripremao Slimanea da preuzme njegovu ulogu. Kako se to do sada nije dogodilo, ovakve pretpostavke se vade iz naftalina u ovom presudnom trenutku za modnog giganta. Kao neko ko je saradjivao sa Lagerfeldom, Slimane bi imao velike šanse za nastavak Chanel entuzijazma posle Virginie. Njegova poslednja kolekcija je čak imala autentične Chanel reference.

Jeremy Scott

jeremy

Ako govorimo o dizajnerima koji su na neki način bili Lagerfeldovi štićenici, Jeremy Scott, bivši kreativni direktor Moschina, takođe mora biti u igri. Lagerfeld je jednom rekao za Le Monde magazin da je Scott jedini dizajner koji bi mogao preuzeti Chanel posle njega, a naravno, Scott je tokom svog vremena u Moschinu dokazao da razume Chanelov etos (doduše, na ironičan način). Scott je poznat po korišćenju prepoznatljivih Chanel elemenata unutar svojih kolekcija. Savršen primer je jesenja Moschino kolekcija 2014.godine gde je uneo ikonografiju brze hrane u modele inspirisane Chanel estetikom. Bilo bi to veliko pomeranje za Chanel, kuću koja se shvata ozbiljno, ali Scott je dokazao da je vrlo prilagodljiv.

Pored toga, treba uzeti u obzir da je, nakon njegovog odlaska iz Moschina prošle godine, Scott dostupan za novu poziciju, dok je Slimane trenutno ugovorom vezan za Celine.

Pierpaolo Piccioli

piccioli

Doskorašnji kreativni direktor brenda Valentino Pierpaolo Piccioli, nije se ni najmanje  medijski eksponirao od marta, kada je zvanično napustio brend. Manje pažnje je posvećeno mogućnosti da italijanski dizajner pređe u Chanel posle Virginie, ali njegovo ime se definitivno spominjalo. Ima iskustvo s couture kolekcijama, što bi bilo korisno ako bi preuzeo francuski luksuzni brend.

Sarah Burton

sara burton

Sarah Burton je u sličnoj situaciji kao Piccioli—talentovana dizajnerka sa bogatim iskustvom u luksuznoj modnoj kući.  Od kada je Sarah Burton napustila mesto kreativnog direktora Alexander McQueena prošle jeseni, spekuliše se o njenom budućem  angažmanu.Trenutno je vrlo malo ženskih kreativnih direktora u industriji, tako da bi bilo lepo videti da Viard Virginie zameni druga žena . Međutim, glasine oko Burtonovog sledećeg koraka su u većoj meri fokusirale na Givenchy. Spekulisalo se o ovom potezu još u novembru, pre nego što je Williams napustio francusku modnu kuću. S druge strane, kada je Chanel u pitanju, neki modni analitičari tvrde da bi Sarah Burton bila najbolji izbor jer je ona i krojačica i dizajnerka, što je čini sličnom osnivačivi brenda, Coco Chanel.

Rodna ravnopravnost u modnoj industriji

Kada bi Sarah Burton preuzela upražnjenu poziciju u Chanelu, posle Virginie, bio bi to potez koji bi osigurao da broj žena na čelu luksuznih modnih brendova ne opadne dalje. Dakle, ovakva strateška selekcija bi bila pozdravljena ne samo zbog njenog dizajnerskog talenta. Odlazak Virginie Viard ponovo smanjuje broj žena na čelu luksuznih brendova – što je bila tema kritike kada je Seán McGirr nasledio poziciju Sarah Burton u Alexander McQueen-u, prošle godine.

Magazin 1 Granary je istakao da Kering, matična kompanija Alexander McQueena, ima šest belih muškaraca na čelu svojih brendova, što je i zabrinjavajući trend u modnoj industriji. Iako se to donekle promenilo, sa Chemena Kamali u Chloé i Veronicom Leoni kao novom kreativnom direktorkom Calvin Klein-a, to ostaje problem.

Marc Jacobs

jacobs

Naravno, tu je i Marc Jacobs, koji je  okupiran sopstvenim brendom, ali je tokom svog vremena u Louis Vuittonu dokazao da nema problema s balansiranjem dva posla i mešanjem različitih kodova kuća sa svojim stilom. U stvari, još 2005. godine, Jacobs je izrazio veliko interesovanje za glavnu poziciju u Chanelu. „Chanel bi bio najstrašniji posao na svetu, ali bi takođe bio i vrhunac karijere“, rekao je za New York magazin pre skoro dvadeset godina. Osim nagađanja na drustvenim mrežama, nema mnogo indicija da će se Jacobs uskoro preseliti u Pariz.

Haider Ackermann

ackerman

Slimane i Scott nisu jedini kandidati koje je Lagerfeld isticao. Još 2010. godine, nemački dizajner je rekao za Numero da je njegov trenutni izbor Haider Ackermann. Njih dvojica su bili prilično bliski tokom 2010-ih, i Ackermann je otvoreno bio polaskan Lagerfeldovom izjavom. Naravno, to znači da se Ackermann spominje u razgovorima sada kada Chanel traži kreativnog direktora nakon Virginie, iako mnogi veruju da je verovatnije da će dizajner preuzeti kreativu u Dries Van Notenu.

John Galliano

galliano

Sada je vreme da se upustimo u neke manje verovatne mogućnosti, počevši od Johna Galliana. Dizajner je imao prilično uzbudljivu godinu do sada, napravivši veliki bum sa svojom Maison Margiela Artisanal 2024 revijom u januaru, zatim obukavši istaknute A-listere za Met Galu, prošlog meseca. Ipak, nije jasno da li bi Galliano želeo da napusti Margielu, s obzirom na zapažen uspeh u brendu. Plus, dok su mnogi (poput Anne Wintour) oprostili dizajneru kontroverzne ispade, verovatno je da kuća poput Chanela ne bi bila spremna za taj potez. Čak je i Lagerfeld bio ljut na Galliana nakon što je britanski modni dizajner u pijanom stanju izneo antisemitističke i rasističke uvrede 2010. godine.

Phoebe Philo

phoebe

Ako bi Twitter kastingovao ulogu kreativnog direktora Chanela, jedan od najubedljivijih kandidata bi bila Phoebe Philo. Nije iznenađujuće, s obzirom da Philo ima jaku, posvećenu bazu obožavalaca decenijama, i čak ju je Cathy Horyn nazvala „Chanelom svoje generacije“ jos davne 2006.godine. Philo se nedavno vratila u svet mode nakon vrlo duge pauze, i čini se da uživa u radu u okviru svoje eponimne etikete. Dizajnerka apsolutnu nezavisnost u stvaralačkom opusu opisuje kao luksuz kada je karijera u pitanju, a to je nešto što sasvim izvesno ne bi imala u Chanelu.

Ostaje pitanje da li će Chanel dirigentsku palicu preuzeti neko od Lagerfeldovih miljenika, ili će možda faktor rodne ravnopravnosti u modnoj industriji odigrati ključnu ulogu u selekciji. Svakako sa nestrpljenjem iščekujemo pobednicu/ pobednika ove epohalne igre vrućih modnih stolica.

Fotografije: Pinterest

Saznaj više:
Povezani članci: