Čak i oni koji su se kleli da ih nikad neče obući brzo povlače reč kada na njih dođe red
Neposredno nakon izlaska Barbie filma, najavljeno je da će kompanija Birkenstock biti dostupna za prodaju od septembra sa početnom cenom od 8 milijardi dolara.
Poznati brend anatomskih papuča je preuzeo veliki ekran u Barbie filmu. U sceni gde Barbie otkriva da joj stopala više nisu prirodno pozicionirana sa petom uvis, spremna za visoku potpeticu u svakom trenutku. Druga barbika sa ošišanom kosom i išaranom haljinom, tzv. Weird Barbie koju tumači Kate McKinnon, predstavlja joj pastelno roze par Birkenstock papuča kao alternativu za Barbikine štiklice.
Photo: Screenshot
Margot Robbie u ulozi Barbie je zaprepašćena anatomskim papučama kojima je udobnost prioritet nad lepotom. Ipak, ovaj satiričan osvrt na njihovu reputaciju je postigao baš to što su i hteli. Brend koji se inače ne oslanja na marketing, već na tradicionalan pristup od usta do usta, je pametno iskoristio marketinšku priliku. Birkenstock Arizona model u roze boji se brzo posle premijere rasprodalo, dok se prihod od prodaje značajno povećao.
Prodaja firme za procenjenu vrednost od 8 milijardi je šlag na tortu za brend čija se obuća dugo smatrala rezervisanom za one bez ikakvog osećaja za stil.
Istorija Birkenstock cipele prožima 250 godina unazad, u trenutku kada je obućar Johann Adam Birkenstock dizajnirao anatomsku papuču s ciljem da podrži stopalo i pruži svakodnevnu udobnost. Oduševljena modelima, Margot Fraser, krojačica iz Kalifornije, želela je da proširi reč o Birkenstocku, te je 1960ih kupila licencu za prodaju u Americi. Međutim, obućarske radnje su je brzo odbile jer su smatrali da je daleko od estetskih standarda. Tako su Birkenstock pronašle svoje prodajno mesto u američkim apotekama, pored lekova i higijenskih proizvoda.
Odatle su postale deo tadašnje hipi subkulture, dok ih je modni editorijal sa petnaestogodišnjom Kate Moss za magazin The Face katapultirao u slavu. Anatomske papuče odjednom su bile više od onoga što nas mama tera da nosimo kada se krivi kičma. Počele su da postaju simbol udobnosti i ležernosti.
Njihova popularnost je dostigla nove nivoe početkom pandemije, kada su stil i moda počeli da gube na značaju. Važnost zdravlja i komfora ponovo je došlo na red, a Birkenstock je opstao kao jedan od brendova čija vrednost predstavlja upravo to. To leto su došli do izražaja i mnogi drugi brendovi koji su prepoznali ovaj međuprostor na tržištu, te pored Birkenstock su i lokalne firme kao što su Grubin Anatomica počeli da postaju omiljena destinacija za kupovinu obuće.
Danas se Birkenstock, kao i Grubin, nose na plaži, na poslu i uz večernje haljine. Čak i oni koji su se kleli da ih nikad neče obući brzo povlače reč kada na njih dođe red. Kao i svaki komad koji postane modni trend, ni Birkenstock nisu uspeli da se ograde od toga da postanu status simbol (jedan par njihovih papuča teško može da se kupi za ispod 100 dolara). Ipak, činjenica da je njihova popularnost pronašla svoje mesto u mejnstrimu je pravo osveženje kada se govori o prolaznim trendovima. Izgleda da će udobnost uvek najbolje da se prodaje.