
Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend OUDE WAAG.
OUDE znači staro, WAAG znači težina, a brend je naziv dobio po Weigh House iz 17. veka u Amsterdamu, koji se koristio za određivanje standarda vrednosti robe.
Osnovan 2017. godine, ovaj brend iz Šangaja brzo stiče reputaciju rastuće sile u kineskom luksuzu. Kreativni direktor Jingwei Yin opisuje dizajn kao „vođenje dnevnika“ – evoluirajući zapis ljudskog iskustva, ispunjen malim, apstraktnim momentima emocija i intime.
Saznajte nešto više o ovom brendu.


OUDE WAAG: Senzualnost istoka
OUDE WAAG estetika karakteriše se intelektualnim i empatičnim pristupom odnosu između uma, odeće i tela. Yinova privatna privlačnost ka tihim i zanemarenim izvorima lepote oličena je njegovim oštrim krojevima, fluidnim drapiranjem, inovacijama u tekstilu i izuzetnim osećajem za detalje.

Jingwei Yin je rođen u Čengduu. Modnu edukaciju je stekao u Londonu, diplomiravši BA na Central Saint Martins College, a potom i MA na Royal College of Art.
Pre nego što je osnovao brend, radio je za Haider Ackermann i Hussein Chalayan.

U školi je bio duboko dirnut rečima gostujućeg predavača Heikki Salonena, kreativnog direktora linije Maison Margiela MM6, da je dizajniranje odeće sa komercijalnom vrednošću izazovnije i nagrađujuće od pravljenja visoko konceptualne kolekcije.
„Zato sam odmah nakon diplomiranja vratio u Kinu i počeo da radim na svom brendu. Znao sam da će Oude Waag biti veoma različit od onoga što sam radio u školi, ali ipak dele iste korene“, rekao je Yin.



Dizajner gradi jedinstveni modni univerzum, proširujući svoju interpretaciju istočne senzualnosti i prilagođavajući asortiman povratnim informacijama potrošača.
Duboko u sebi, priznaje da brend odražava njegovu želju i poštovanje prema kompleksnim ženskim likovima koji se ne ograničavaju na tradicionalne rodne norme. Kaže da je posvećen suprotnostima i harmoniji koja proističe iz paradoksa.
Yin je rekao da nije bio svestan prirodne istočnjačke filozofske dimenzije svog brenda dok nije počeo da organizuje showroom u Parizu.
„U Kini ljudi misle da smo malo provokativni, avangardni i seksi, ali kupci na Zapadu mogu da primete da percepiramo senzualnost potpuno drugačije. U poređenju sa brendovima koji direktno prikazuju telo, poput Versacea i Muglera, Oude Waag skriva očigledne delove. Umesto toga, moj dizajn ističe ključnu kost, zadnji deo vrata i struk. Naravno, to je odgovor na očekivanja lokalnog kineskog tržišta, ali ove razlike pomažu brendu da rezonuje sa našom publikom,“ rekao je.

Ipak, Yin voli da sebe smatra svetskim dizajnerom, koji upija i spaja različite reference kroz orijentalnu perspektivu.
„Želim da brend bude kulturni doprinos. Bio sam pod velikim uticajem modne scene u Antverpenu, ali istovremeno, krojač s kojim sam radio u Haider Ackermannu bio je iz Japana. Mnogo sam naučio o drapiranju i kroju iz ravnog kroja od njega,“ rekao je.


Voli da bude spontan i svaka kolekcija koju dizajnira je retrospektiva stvari koje vidi i oseća tokom šest meseci koje priprema kolekciju.
„Kao kada odem u biblioteku, ne tražim određenu knjigu. Gledam one čiji me omot inspirše. Takođe proučavam antičke grčke statue i inspirišem se unutrašnjim dijalogom sa bogom,“ dodao je.
Danas prodaje svoje komade u više od 40 prestižnih modnih butika širom sveta, uključujući Selfridges u Londonu.
Fotografije: instagram oudewaag






