Ispod radara: OUDE WAAG

Da li osećaš miris istoka?

oude waag

Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend OUDE WAAG.

OUDE znači staro, WAAG znači težina, a brend je naziv dobio po Weigh House iz 17. veka u Amsterdamu, koji se koristio za određivanje standarda vrednosti robe.

Osnovan 2017. godine, ovaj brend iz Šangaja brzo stiče reputaciju rastuće sile u kineskom luksuzu. Kreativni direktor Jingwei Yin opisuje dizajn kao „vođenje dnevnika“ – evoluirajući zapis ljudskog iskustva, ispunjen malim, apstraktnim momentima emocija i intime.

Saznajte nešto više o ovom brendu.

OUDE WAAG: Senzualnost istoka

OUDE WAAG estetika karakteriše se intelektualnim i empatičnim pristupom odnosu između uma, odeće i tela. Yinova privatna privlačnost ka tihim i zanemarenim izvorima lepote oličena je njegovim oštrim krojevima, fluidnim drapiranjem, inovacijama u tekstilu i izuzetnim osećajem za detalje.

image 6823562
instagram oudewaag

Jingwei Yin je rođen u Čengduu. Modnu edukaciju je stekao u Londonu, diplomiravši BA na Central Saint Martins College, a potom i MA na Royal College of Art.

Pre nego što je osnovao brend, radio je za Haider Ackermann i Hussein Chalayan.

image 7782860
instagram oudewaag

U školi je bio duboko dirnut rečima gostujućeg predavača Heikki Salonena, kreativnog direktora linije Maison Margiela MM6, da je dizajniranje odeće sa komercijalnom vrednošću izazovnije i nagrađujuće od pravljenja visoko konceptualne kolekcije.

„Zato sam odmah nakon diplomiranja vratio u Kinu i počeo da radim na svom brendu. Znao sam da će Oude Waag biti veoma različit od onoga što sam radio u školi, ali ipak dele iste korene“, rekao je Yin.

Dizajner gradi jedinstveni modni univerzum, proširujući svoju interpretaciju istočne senzualnosti i prilagođavajući asortiman povratnim informacijama potrošača.

Duboko u sebi, priznaje da brend odražava njegovu želju i poštovanje prema kompleksnim ženskim likovima koji se ne ograničavaju na tradicionalne rodne norme. Kaže da je posvećen suprotnostima i harmoniji koja proističe iz paradoksa.

Yin je rekao da nije bio svestan prirodne istočnjačke filozofske dimenzije svog brenda dok nije počeo da organizuje showroom u Parizu.

„U Kini ljudi misle da smo malo provokativni, avangardni i seksi, ali kupci na Zapadu mogu da primete da percepiramo senzualnost potpuno drugačije. U poređenju sa brendovima koji direktno prikazuju telo, poput Versacea i Muglera, Oude Waag skriva očigledne delove. Umesto toga, moj dizajn ističe ključnu kost, zadnji deo vrata i struk. Naravno, to je odgovor na očekivanja lokalnog kineskog tržišta, ali ove razlike pomažu brendu da rezonuje sa našom publikom,“ rekao je.

image 2334094
instagram oudewaag

Ipak, Yin voli da sebe smatra svetskim dizajnerom, koji upija i spaja različite reference kroz orijentalnu perspektivu.

„Želim da brend bude kulturni doprinos. Bio sam pod velikim uticajem modne scene u Antverpenu, ali istovremeno, krojač s kojim sam radio u Haider Ackermannu bio je iz Japana. Mnogo sam naučio o drapiranju i kroju iz ravnog kroja od njega,“ rekao je.

Voli da bude spontan i svaka kolekcija koju dizajnira je retrospektiva stvari koje vidi i oseća tokom šest meseci koje priprema kolekciju.

„Kao kada odem u biblioteku, ne tražim određenu knjigu. Gledam one čiji me omot inspirše. Takođe proučavam antičke grčke statue i inspirišem se unutrašnjim dijalogom sa bogom,“ dodao je.

Danas prodaje svoje komade u više od 40 prestižnih modnih butika širom sveta, uključujući Selfridges u Londonu.

Fotografije: instagram oudewaag