Milanska Nedelja mode se završila, veliki igrači (možda i najveći trenutno Ciao, Botttega!) pokazali su nam svoje vizije za sledeću jesen i da – neke od njih želimo bukvalno odmah. Ali Milano jeste grad dizajna i ima da ponudi i više od klasičnih modnih divova (setite se samo koliko smo zavoleli Attico) i ponekad su upravo oni brendovi koji nisu učestvovali u velikoj predstavi pravo osveženje. Predstavljamo vam četiri koja ćemo posetiti čim nas put nanese na sever Italije.
Dawni
Nakon godina rada u industriji za velika imena, mlada dizajnerka i globetrotter Carola Bernard, napravila je svoj brend cipela inspirisan mestima na kojima živi: Italijom i Los Anđelesom. Od svoje druge kolekcije Dawni radi isključivo sa održivim materijalima pa se među njihovim sirovinama ne nalaze koža, krzno ili perje, a modeli su napravljeni sa filozofijom da budu univerzalni i da se suštinski ne menjaju iz sezone u sezonu. To znači da poslednja kolekcija, na primer, ima samo jedan model čizama i jedan model patika ali oba izvedena u raznim materijalima. Kalifornijski vajb i besprekorno italijansko zanatstvo u najboljem izdanju, a posebno nas oduševljava detalj u vidu malog srebrnog polumeseca na zadnjoj strani svake cipele kao simbol ženske energije.
Nico Gianni
Niccolò Giannini osvojio je nagradu italijanskog Voguea Who’s Next? 2017. godine i time svoj brend Nico Giani postavio na internacionalnu mapu ali izradom kožnih torbi bavi se praktično ceo život. Njegovi roditelji su se oboje bavili ovim poslom, a porodična arhiva od preko 5.000 modela su Nicov zlatni rudnik inpiracije. On ne želi da krši pravila i voli da pristupa stvaranju racionalno, tako da radi u skladu sa ograničenjima, ne protiv njih. Opsednut retro estetikom sedamdesetih i osamdesetih, Nico svoje modele pretvara u čiste komade minimalnih linija ali maksimalnog efekta zahvaljujući eksplozivnim nijansama kože koje koristi. “Moje torbe su zaista deo kompletnog outfita.“ Potpuno se slažemo.
AC9
Alfredo Cortese je nakon godina provedenih u odnosima sa javnošču u modnom sektoru, 2019. godine odlučio da osnuje sopstveni brend AC9 koji, za sada, pravi samo haljine. “Shvatio sam da me zaista privlači kreativan proces u modi. Sa svojim modelima uvek krećem od osnovnih komada koji čine žensku garderobu, poput majica i dukseva i zatim te siluete razvijam u haljine”, izjavljuje dizajner čiji asimetrični jednobojni krojevi i strateški plasirani isečci osvajaju sve više modnih sladokusaca koji žele odeću koja nije u masovnoj proizvodnji. “Moje haljine su napravljene za žene koje se dobro osećaju u svojoj koži, a izrađene su od praktičnih materijala.” Za sada ih uživo možete videti u samo dva showrooma: u Milanu i u Parizu.
Huma Sunglasses
Federica Moretti je poznata po svojim šeširima, a svoju prvu kolekciju naočara za sunce izbacila je 2018. godine. Njen pristup naočarima je sasvim poseban: svaki par Huma naočara posmatra kao belo platno koje treba posebno ukrasiti na neobične načine. Oblik njenih deset modela je stoga ikoničan i klasičan, takoreći, dizajn koji odgovara svakom licu i neutralna osnova za sve aksesoare koje im Federica namenjuje. Lančići na kojima vise ili aksesoar koji ne znamo kako da nazovemo osim “privesci za naočare” su već nešto što je na potpuno drugom nivou. Drago kamenje, multi-zlatni lančići i nabrana koža pružaju nam priliku za beskrajnu modnu igru svaki put.