Novi talas modnog dizajna koji kontinuirano pomera granice postao je zaštitni znak za neke brendove, dok su drugi tek nedavno uvedeni u ovaj trend. Ne može se baš najjasnije odrediti kada je tačno započeta modno-sexualna revolucija, jer svaka naredna epoha ima da ponudi eksplicitniji format i provokativnije izdanje, pa čak i ova poslednja koja je umnogome inspirisana 2000 – im godinama.
Kinky erotika presvučena u lateks i sa mnoštvom fetišističkih insinuacija je poslednjih sezona veoma viđena pojava kako u streetwear, tako i u highfashion sektoru.
Glenn Martens, kreativni direktor Diesel i Y/Project-a, je apsolutno uronio svoj estetski senzibilitet u sex positive kulturu. Njegov dizajn je prepun fetiš motiva, ali i pornografskih grafičkih printova. Definitivno odeća koju roditelji ne bi odobrili svojim tinejdžerima. Ipak, osim istinite fraze sex sells,postoji i dublji liberalni smisao koji motiviše aktivizam u borbi protiv stereotipa.
Manje sirova erotska estetika primenjena je i u Mugler, Westwood i Rick Owens opusu, koji su fokusirani na laskavu žensku figure ukalupljenu u korsetske siluete.
sex = tabu
Od erotskih slika koje su krasile zidove rimskih palata do Shunga ukiyo-e drvoreza u Japanu, prikazi seksualnosti su ostali stalni fokus unutar popularne kulture, čak i kada su bili skriveni ispod površine stroge društvene norme. Puritanski režimi su konstantno održavali status quo u raspravi i prikazivanju seksualnosti, osiguravajući da se ovaj prirodni ljudski čin posmatra kao tabu.
Carne Bollente – Sex since forever
Carne Bollente stavlja seks i seksualnost u centar svog brenda, prikazujući raznoliku i inkluzivnu refleksiju modernog društva, seksa i identiteta sa čvrstim stavom pozitivnosti.
Osnovan 2015. godine, ovaj moderan ready-to-wear brend kombinuje duhovitu grafičku formu sa pozitivnom porukom seksualnog oslobođenja, slobode i strasti, kao i sa primarnim ciljem demistifikacije seksa i slavljenja nijansi ljudske seksualnosti u svim raznolikostima. Kanališući ovaj prirodni ljudski način izražavanja, brend sa sedištem u Parizu i Briselu stekao je priznanje za svoje uzbudljive, smele i razigrane grafike.
Carne Bollente nudi moderan pristup erotizmu koji slavi individualnost i lepotu ljudskog tela u svim njegovim oblicima.
Zana Bayne – casual S&M
Eponimni brend dizajnerke Zane Bayne, se od samog pocetka, 2010. godine predstavlja kao jedinstveni luksuzni pogled na S&M estetiku inspirisanu punk kulturom.
Pored primarnog dizajna pojaseva, Zana Bayne nudi kompletnu liniju torbi i kožnih artikala koji obuhvataju suknje, gornje delove, steznike, cipele, okovratnike i šešire, a brend je viđen na mnogim slavnim ličnostima, među kojima su Beyonce, Lady Gaga, Lil Nas X, Ariana Grande, Demi Lovato, Kesha, Violet Chachki, Barbie Ferreira, Orville Peck, Megan Thee Stallion, Madonna, Maneskin i mnogi drugi.
Namilia- Think outside the cocks aktivizam
Osnovan 2013. godine od strane berlinskog dizajnerskog dua Nan Li i Emilie Phofl Namilia je mali brend sa velikim namerama: želi da dekonstruiše i rekonfiguriše način na koji gledamo na seks.
Autori brenda pre svega izražavaju kritiku uloge ženske seksualnosti u pop kulturi i otvoreno podržavaju poznate ličnosti koje se svojim provokativnim outfitima bore protiv ovih rodnih klišea. Atraktivan i provokativan outfit je slavljenje ženske figure, a ne potreba za muškom pažnjom i potreba za takvim priznanjem, kako nameću stereotipi.
U prvoj kolekciji My Pussy My Choice, avangardni odevni predmeti sadržali su aluzije na masturbaciju, grudnjake sa falusnim motivima i lateks haljinu sa srcem na kojem je pisalo Think outside the cocks.
Namilia na neki način proklamuje savremeni oblik mladalačkog feminizma; apsolutnu slobodu da slavi ženstvenost, erotizam i senzualnost u svim oblicima.
Dizajnerski duo koristi modu ne samo za pričanje estetske priče, već i one političke ili lične, vodeći se nagonom da generalno preispituje postojeća pravila i društvena očekivanja.
Foto: Instagram